I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Två killkompisar, en tjej

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-02-11 22:24

Två killkompisar, en tjej

Nu är det såhär att jag är smått orolig! Två klasskamrater är raggar på samma brud och det börjar bli lite skakigt. Den ena grabben verkar ha det lite jobbigt för tillfället och han är väldigt kär i denna tjej. Han verkar må lite dåligt och låter det gå ut över tjejen och kompisen. Kompisen blir sur för att den andra blivit surig pga allt.
Jag gillar grabbarna och jag vill verkligen inte att de bråkar pga denna tjej, som för övrigt verkar helt m0ngo.

Hur skall detta lösas utan att jag lägger mig i? Jag vill ju verkligen inte att de bråkar, samtidigt som att det känns som att jag inte kan göra något. Han som är megakär i tjejen kommer antagligen be mig att inte lägga mig i. Samtidigt som den andra killen är så pass trött på den andres uppförande att han är nära på att gå loss på honom med nävarna.

How can I help my friends?

But for what it's worth yo, I got no regrets
Producent

2006-02-11 22:34
gö det som du tycker e bäst för alla.....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2006-02-11 22:47
Det bästa jag kan komma fram till är att låta dem hålla på och se hur det utvecklas, sen kan du ju försöka agera diplomat imellan dem.

Men två kompisar som raggar på samma brud.. i mina ögon så kan dem inte vara riktigt bra vänner från början då, alternativt är hon så perfekt att det är värt att säga upp kontakten med sina vänner bara för att få vara med henne(från deras synvinkel).

2006-02-11 22:47
Egentligen så vill jag bara sätta mig och prata med de, så de båda kan prata ut. Men den ene kommer bara bli lack och gå därifrån :\

2006-02-11 23:08
Alltså, den ene har gillat henne ett bra tag. Den andra har "plötsligt" blivit helt kär i henne.

Jag vill verkligen inte att de bli ovänner pga detta, vi är nära studenten och det har alltid varit "vårt lilla gäng" och det blir fan inte kul om vi inte kan fira tillsammans :(

2006-02-12 02:09
EE P19

True, true..

2006-02-12 05:56
döda dom och ta tjejen själv..neej men gör vad du tycker är rätt!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2006-02-12 09:42
döda dom och ta tjejen själv..
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2006-02-12 12:58
döda dom och ta tjejen själv.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-02-12 13:40
jag tycker att du ska avrätta dem och behålla tjejen själv.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-02-12 14:04
Hörrö, du kan ju slå ihjäl dom och ta tjejen själv?
Homothugs <br>
Admin

2006-02-12 15:57
Snacka med dem om det - en i taget. Sen kan du fundera vidare på samtal mellan dem och så vidare.

Själv hoppas jag att han som har gillat henne längre "vinner", fult annars ju.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2006-02-12 16:17
Guys...ehm, jag är tjej. Så neeej, jag vill/kan inte sätta på bruden.

Jag har talat med den ena, som varit i kär i tjejen längst. Och han sa till mig att om tjejen vill ha den andre så är han okej med det, och han behöver inte bli sur. I det här fallet så har ju den andre blivit lite sur vilket gör att den första är arg. Så pass arg att han skulle ge honom en smäll.

Jag törs inte riktigt prata med den andre, för han skulle nog inte säga så mycket. Han skulle undvika att komma in på det överhuvudtaget.

2006-02-12 16:33
Om deras vänskap var stark nog så hade båda snubbarna lagt ner projektet med tjejen, det går inte att försöka lägga sig i.
En fd tjejkompis till mig var precis likadan, om jag fick intresse för en kille så sa hon att det hade hon också, och sen jagade hon killen till döds.. ungefär.
Det är inte riktiga vänner som väljer kärlek före vänskap.

2006-02-12 16:50
Broes b4 hoes haha, glöm det!
Homothugs <br>

2006-02-12 20:30
precis tärning.
allt handlar ju verkligen om sex...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-13 11:29
ey, har du tagit tjejen själv än?
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Admin

2006-02-13 18:16
Hon är själv brud, smartass.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Poet

2006-02-13 19:39
Men två kompisar som raggar på samma brud.. i mina ögon så kan dem inte vara riktigt bra vänner från början då

Håller med!

Och sen Monthana , vilka är de där två för att du ska orka bry dig? Det är fucking klasskamrater, inte dina bröder. Sen säger min erfarenhet bara det att hur good intentions man än har när det gäller att hjälpa polare med love problems så brukar det backfire on you så man till slut får skiten själv. Plus att klasskamraterna lätt kan få för sig att du valt sida i konflikten. With other words: Screw them and mind your own business!
At the gates of Eternity...

2006-02-14 18:07
Det har träffats i skolan nu och det har lugnat ner sig. Den ena bryr sig inte längre. Den andra, är lite förvirrad.

BC99
Jag förstår vad du menar, du behöver inte bli spydig.
De behöver inte vara mina bröder för att jag skall bry mig om dem.

2006-02-15 16:07
sprid ett rykte att tjejen är lebb!
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."
Poet

2006-02-15 17:40
Monthana : Men din åsna, jag var inte spydig. Jag bara la tyngd på att du blow this ish of it's proportion. Nej det är sant att de inte behöver vara dina bröder för att du ska bry dig, men du får det låta som om det ska bli någon Biggie & Tupac konflikt om du inte agerar Kofi Annan.

Låt det va, för som sagt så är det lätt att sånt leder till att man själv får skit för det till slut.

2006-02-16 00:21
Det är ju bara tjejen som kan bestämma vem hon älskar, hon kanske inte ens gillar nån utav dom?
...

2006-02-16 17:08
BC99
Men det känns otroligt tråkigt med tanke att det alltid är vi fyra som umgås och skulle inte kännas kul om det plötsligt blev tre.

Men jag förstår vad du menar, och just därför avvaktar jag.
Poet

2006-02-16 17:37
Monthana : Jag förstår mycket väl, men som sagt. Oftast leder sånt här till att man får skit för det själv, så vara avvakta och observera bara.