I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det där med väder

Övrigt - Vardagsfilosofi

Hangaround

2006-02-12 06:03

Det där med väder

"Efter regn kommer solsken". Ja så lyder talesättet. Själv så tror jag inte riktigt på det där. Jag tror på att man måste lära sej att leva med vädret. Jag menar, man kan ju må skit även om solen lyser, heller hur? "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Så klä er efter vädret istället. Spöregnar det, fäll upp paraplyet. Är det kallt och jävligt, på med varma kläder.

Men vädret, som alla vet, kan vara jävligt skiftande. Ena stunden är det sol, ena studen kommer det regn. Det är då det kluriga kommer. Man har inte berätt sig på detta oväder och man blir kall och frysen. Det man borde göra då är att ta skydd under väns paraply. Du kanske fortfarande fryser, men du slipper att bli blöt. Och det går snabbare att bli varm än att bli torr. Ja, om du inte har med dej extra ombyte. Men som sagt, du visste inte att det skulle börja regna, det är inget man kan förespå bara så där.

Så köp er riktigt varma och tåliga kläder till sommaren även om det lovas sol mesta av tiden. För man vet aldrig när det smäller. Står du där i shorts och en snygg vit tee när regnet kommer så kan det ta lite tid hinnan du hittar skydd. Men när du väl gör det, ja då är det de bästa som finns.

-----------------

Tankar en sön morgon 06:00

Hangaround

2006-02-12 07:35
lite stavfel en söndagsmorgon...

2006-02-12 08:16
lite fel tidsanjivelse oxå 3 minuter för att va xakt.

men det är fet counsiousnezz på väderfilosofin

PEACE!
n y p o l e r a d ------- s i l v R <br> M A D D E R F A K K I N -- helt -- g l ä n s a n d e<br>

2006-02-12 08:21
typ "domare ar som vadret", vet val alla som spelar fotboll, basket, handboll... endel kan handskas med det, adra inte.
Upp med tummarna!

2006-02-12 12:22
va ville du komma fram till? jag förstår inte.

Vill du säja att man ska tänka på att det kan regna och att det är bra att klä sej varmt när det är kallt? hmmm... känns lite för elementärt. Ett försök till att vara filosofisk på bakfyllan?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-02-12 15:08
när det stormar bygger vissa vindskydd medans andra bygger väderkvarnar.
http://www.kommandot.se/wp/

2006-02-12 16:29
han ville dela med sig din vardagsfilosofi?
man tänker helt otroliga grejjer på morgonen ibland..
men som tur är har man kläder från vintern så slipper man köpa till sommaren
www.gbg031.se

2006-02-12 16:30
sin*(första meningen)
www.gbg031.se
Poet

2006-02-12 16:32

Men du, hur gör man om man är ute och det är
superfint väder och helt plötsligt börjar det regna
och man har inte tillgång till paraply?

Dessutom så är det såhär under vintern,
en del dagar klär man sig likt en Michelingubbe och
går ut och det visar sig att det är kyligt men ändå
varmt. Dagen efter så sätter man på sig mindre
och så fryser man arslet av sig.

Sucks.
What I said, yo!

2006-02-12 16:36
ha en bacpack med en tröja. ha vantar eller luva på dig ere varmt ta inte på dig tröjan och lägg vatnarna i väskan,
väskan haru endå för där ska du ha dina sprayburkar.
och så äre inte så jobbigt o gå runt med en väska bakom ryggen jämt, den kan vara användbar till 100000000 situationer!
www.gbg031.se

2006-02-12 18:08
haha, för all del. väldigt snusförnuftigt och självklart men det fina var att du faktiskt valde att dela med dig så även om ditt resonemang var rätt meningslöst blev jag jätteglad när jag läste ditt inlägg. vilken stämningsspridare!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2006-02-12 18:39
friktion P19
Haha du fårvånar mej fan där. Du tror att jag pratar om väder som i väder ?!

"Jag lägger metaforer som missuppfatta inte"

Det jag skrivit bygger på mitt liv och en händelse sen i helgen.

"Efter regn kommer solsken". Har du en dålig tid så kommer det bli bättre sen Ja så lyder talesättet. Själv så tror jag inte riktigt på det där. Jag tror på att man måste lära sej att leva med vädret. Man måste lära sej att leva med skiten, ta det i egna händer. Jag menar, man kan ju må skit även om solen lyser, heller hur? "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Så klä er efter vädret istället. Spöregnar det, fäll upp paraplyet. Är det kallt och jävligt, på med varma kläder. Ännu en gång, man måste lära sej att ta tag i saker och ting, hur skit dom än är. Och man måste vara berädd på det också.

Mer behöver jag inte analysera. Men visst, det va en dålig filosofi. Inte meningen att jag skulle ta upp eran tid.
Solen går upp för er med ska ni se.

2006-02-12 22:34
too conscious for me där! jag brukar tro att jag är djup/smart men där gick jag bet. jag skyller på min feber så ingen tror att jag är så dum som jag framstår. det hade varit förfärligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-13 19:59
SpT P19

jag märkte senare när jag vaknat till liv själv :) men hoppades att ingen skulle notera mitt inlägg :P
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Hangaround

2006-02-13 20:12
friktion P19 : hehe ok. Men kan iof hålla med om att det kan vara lite svårt o fatta en annas tankar när det är skrivit i metaforer. Sen att du va nyvaken hjälpte ju inte precis till haha.