jag fyllde 23 nyligen, men jag har kommit över min åldersnoja nu. Den började vid 18 och eskalerade vid 21. Jag satt på nålar och slösade bort tid på att noja över tiden som går till spillo till att noja. Nu skiter jag bara i det hela. Jag insåg att man har mer tid än man tror och nu är det skönt som fan att bli vuxen! men det finns ju både upp och nersidor. Positivt: Man får ett helt annat bemötande nu av (andra) vuxna, de ser en som jämlik och tar en på allvar. trodde aldrig att jag skulle veta hur det kändes att verkligen "känna" sig vuxen men nu vet jag, och det är en känsla av ödmjuk självsäkerhet Man vet vad man vill och var man står. man har ett lugn och en självständighet. behöver inte konstant umgås med kompisar. Negativt: Man har blivit för gammal för att kunna göra det som faller en in Mitt råd till alla under 23 är att göra alla galna grejer ni bara kan, för en dag kommer ni inte kunna göra den Många över 21 börjar bli karriärskåta och kan inte softa på samma sätt som förut. Man måste skita i konkurransen Det är inte längre lika okej att sätta 18-åringar :) ja, det var väl det..
if this country is so goddamn free then I can burn your fucking flag where I damn well please