I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sådan TUR finns inte !

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-02-21 20:37

Sådan TUR finns inte !

Sådan tur får man bara fantisera om som den jag hade.
Det hela började med att en kompis hade fått en Dart Tavla i present. Vi var så nojjiga och ville gå ut direkt och kasta.
Tiden gick o vi hade kul och satte höga poäng och skrattade.
Sedan skulle hans kusin (tjej) vara med o kasta..det funkade och vi fortsatte.... Dart tavlan var fast på ett träd som var ett tvilling träd...asså det är ihop som siamesikt eller hur ska jag sejja och det ser ut som ett V , börjar ihop vid stammen och sedan går åt varsitt håll.. aja men ni förstår säckert..jag hade missat och var på väg bakom trädet för att hämta min pil..jag som böjjer mej ner för att hämta den...och i det ögonblicket ser inte kusinen att jag är där och vill kasta ...jag går upp och ser att hon precis kasta...men asså det hände så fort så det är inte sant..de ögonblicket....sedan känner jag hur pilen träffar min näsa. den träffade precis där vad tjejjer brukar ha piercing om ni förstår lite på sidan...pilen som gick igenom drog jag ut direkt och det kändes inte bra.....sedan tänkte jag vad som hade hänt om jag hade rört mej en milisekund fortare eller någonting för att pilen skulle träffa ögat eller något annat känsligt ställe.
jag satt och tänkte vilken tur jag hade att pilen träffade det absoluta bästa tänk bara ställe...såret gick över direkt . och det fanns inget märke eller någonting..tänk om jag hade fått den i ögat och blivit blind för resten av mitt liv tänk det värsta..för det kunde hända mej om inte allting fall ihop så bra som det gjorde.

Gud/Skyddsängel = Ja

ROB

2006-02-21 20:44
gud/skyddsängel= ja???
nej!

Ren ren ren ren tur!= ja
what u know´bout me

2006-02-21 22:47
Det var ett tecken från Gud, du är hans utvalde och nu måste du gå i kloster. Direkt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-21 23:26
en gång när ja o några kompisar kastade pil/dart så satte polaren pilen rakt i mitten sen när han skulle ta ner den såg han till sin stora förvåning att han hade spetsat en mygga på pilen :D de e oxå lite tur där hehehe

2006-02-21 23:34
tycker mest det verkar som en otrolig otur men det är väl bara jag.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-02-21 23:43
liknande hände mig och en kompis, vi hade en piltavla nere i en källare, osså stog han framme en bit från tavlan och tog ner pilarna när jag kasta och när jag kasta så sa jag "titta inte fram nu" och vad tror ni kompis gör "titar fram, va?" och får pilen mitt mellan ögonen och stappade på näsan, ungefär 1 cm från vardera öga, så liksom hade han rört sig 1 cm till så hade han varit blind på ett öga idag!
han är asiat!

2006-02-21 23:46
Jag har varit med om en liknande grej med ett luftgevär. Snacka om att jag kände mig som 50 cent när det hände. Cooling där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-22 00:01
" hade han rört sig 1 cm till så hade han varit blind på ett öga idag! han är asiat!"

ASG!
Arrangör

2006-02-22 00:47
Ehm vet inte om jag skulle kalla det för tur.. För det första var det otur att du ens vart träffad. För det andra, om vi utgår från enbart ansiktet så utgör inte ögonen särskilt många procent av den totala träffytan. Så det var mer sannolikt att hon skulle träffa något annat än just ögonen vilket hon också gjorde, hade hon däremot träffat ett öga hade det varit otur.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2006-02-22 01:05
Komogant :

yeah, fick en liknande skada på pannan när jag lirade synth

Dagens, kan inte sluta skratta :D

2006-02-22 02:39
trodde du skulle snacka om att hon träffade bulls eye ;)

2006-02-22 12:02
klart man kan!

2006-02-22 12:20
Jag fick två dartpilar i halsen en gång, var det min skyddsängel som hade ett finger med i spelet och gjorde att jag blev så full den kvällen att jag halkade så jag inte fick dem i pulsådern utan bara bredvid?

Det jag tycker är lurt är hur ni kunde sätta höga poäng, men ändå missa tavlan? En sån dart-tavla vill jag ha :D

2006-02-22 13:19
En sak jag tänkte på när jag läste detta var varför man drar iväg en pil när en person står bakom tavlan?

2006-02-22 13:45
det är inte så farligt att vara halvblind..skillnaden är att du inte har fullt lika brett synfält och du kan inte se dubbelt..jag har klarat mig hela mitt liv..

ah och de tar uppåt ett år innan all precisionförmåga (?) och så vänjer sig helt

2006-02-22 15:44
hon såg inte att jag var bakom trädet.. jag var typ gömd av träden när jag skulle hämta den...men det konstigaste är gö att den träffa exakt där vad tjejjer/killar brukar ha sin piercing.. o arean på båda sidor av näsan är inte så stor om man jämför med ansiktet eller kroppen...
ROB

2006-02-23 12:11
brukar man inte ha 3 pilar? och om du va iväg å hämta din så borde hon väl vänta på pilen du hämtar? sedan att hon också missar och träffar dej kallar jag ren jävla otur eller rent jävulskap... utersluter inte att hon gjorde de med mening
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-02-23 12:34
Komogant :
hahaha hur spelar du synth?

ROBA: du skulle ju ha haft kvar hålet som en piercing. det hade varit fräckt att kunna berätta historier senare om hur du fick hålet
"näe du vet jag tänkte pierca mig en dag och så sa jag åt en pilkasterska som jag känner att hon skulle pierca mig genom att kasta en dartpil på min näsa.."

2006-02-23 14:54
hahahahah den va bra
ROB

2006-02-23 18:12
Dicecard
Jag vet inte vad det var för lek, de börja med att vi spela dart, och sluta med att min polare blev lack...

2006-02-23 18:27
Fan vilken besvikelse din story var. Jag började läsa och hade hoppats på att du skulle impat på den söta tjejen med typ 10 raka prickar i mitten av dart-tavlan eller något.

Vem som helst kan bli träffad av en pil.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2006-02-23 19:16
Komogant :

yeah, fick en liknande skada på pannan när jag lirade synth

hahaha berätta ??!?!
kriget som business det är en sjuk idé
verktyg för våld kan inte, bygga fred!

2006-02-23 19:46
asså hur kommer det sig att människor som råkar ut för giganiska olyckor antingen tror att de har världens tur när de överlever, eller så tror de att Gud har en sak med i spelet och blir brinnande kristna..

vafan tänker dom med, dom har ju OTUR inget annat än OTUR
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-02-23 20:14
Jag har fan vart med om värre...Jag å några vänner var ute en på nyår å skulle smälla smällare...så hade min vänn ett sånt rör som man ställer på marken så sprutar det upp massa fina färger...så vi tänder på å det börjar spruta...å vi börjar dans typ indiandans...Hoogga chacka hooga chacka...å sen helt plötsligt näg jag har mitt huvud över den så flyger det upp en raket boll grej ur 1cm typ från mitt huvud...tänk om jag hade fått den i huvet! fan typ brännt sönder hela ansiktet...:S...

SKYDDSÄNGEL!=JA...näää...jooo....KANSKE. ..näääää

2006-02-23 20:31
ROBA P0

O jävlar vet du jag har också varit med om det :D fast tvärt om jag kastade pilen o den satte sig rakt mellan ögonen på syrran, nån mimimimimm åt något håll o syrran skulle va blind idag :/ den satt jävligt hårt dessutom.... pappa fick hålla i henne o verkligen dra ut den (A)... Fan palla o ha det på samvetet senare i livet liksom .... :(

2006-02-23 21:25
Idag kollade jag i en P-automat och hittade mer än 30 kr!
fett korkat att glömma så mycket...
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."

2006-02-23 23:05
Big-Jum P0

De e tur! däremot!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!