Borderline
Hej,av egen erfarenhet så har jag en förälder som har borderline..skulle kännas skönt å höra andra som har någon nära som lider av borderline som kan berätta lite vet sj inte hur ja ska handskas med de,e så rädd för varje uttrbrott har levt me detta helvete hela mitt liv
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'
Help me, Jesus! Help me, Tom Cruise! Tom Cruise, use your witchcraft to get the fire off me!
Läste nyss på susning, så jag behöver inget svar.
är det inte så att Borderline är mkt mer vanligt än vad man tror? Att det är vanligt hos svenskarna, att deet är ett mörkertal på hur många som drabbas ut av det.
Help me, Jesus! Help me, Tom Cruise! Tom Cruise, use your witchcraft to get the fire off me!
Hmm jadu det har iaf inte jag någon aning om,men de finns nog en massa som har de som inte vet de själv. men de beror ju då oxså på hur kraftig bordeline störning man har..
jobbig sits. min mor har aldrig gått till en psykolog, vilket hon nog borde, men hon är manisk utan sjukdomsinsikt om ngt, inte borderline. oavsett. vet jag hur de är o växa upp med en instabil förälder. dock inte borderline.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det påminner om mig den förklaringen jaja borderline 4 life dont mess with me
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist
2006-02-27 02:35
Jag är ett Borderlinebarn...faktiskt
är väl inte så farligt, hur är det för "normala" barn? lättare liv då fan
man får massa pengar om man har det..
jag passar in på alla kriterier. peppat värre.
Rehab is for quiters.
varför skulle man få pengar?
min morsa e bipolär, vill inte låta kall men antingen så ser du till att hon får vård för förmodligen söker hon inte själv eller så flyttar du...jag flyttade men hon har vård numera ändåe.
för övrigt så har jag sjäklv vissa symtom på bipolär fast typ 2 inte lika allvarligt o ganska vanligt men jobbigt till o från. Typ 1 e illa,kan relatera till borderline dock jobbigt me psyke...
ja varför skulle man få pengar =p..ja tror inte folk vet riktigt vad som innbär med borderline sjukdom..liksom ni läser av sympotomer och tänker shiit sån e ja me men vet inte hur mycke dom innebär kan ja tänka mig. Borderline det är en gräns som NORMALA människor aldrig går över,alla har en gräns som heter borderline. Går man en gång över sin borderline gräns så kommer man göra de flera gånger till kanske hela sitt liv om man inte får hjälp. Personen ifråga som har borderline kan skada sig själv och andra personer..när dom får uttbrott är det inte dom som aggerar utan dom vet inte själva vad dom gör.* dagen efter så minns dom oftast ingenting själva.. av egen erfarenhet har ja vart med och min syster pappa om knivhot,rakblad mot hals och ansikte,kasta i sig massa tablatter i sitt utbrott skrika,sparka.självmordsförsök extc hota att hoppa ner från balkongen. säga så mycke skit om den andra så man känner så jävla kränkt som människa. man kan nog inte riktigt föreställa sig själv hur en borderline person better sig om man inte själv vart med om det.
hur jävla normalt är de liksom att få rymma hemmifrån kl 3 på natten. ja känner me alla som har en instabil förälder och vet hur det är och hur mycke de tar på en krafter
Ladylasoul Vet att d e piss jobbigt o sjukt svårt, men är du 18? har det hållit på sen du var barn åxå? hur mycket du än älskar din mamma så glöm inte bort dej själv! prioritera dej själv, annars kan d come back 2 haunt u på senare år och då 10 ggr värre.... Bli inte bitter på livet utan kom ihåg att d e en twisted verkligehet man lever i när en förälder står för kaoset i högsta grad. Stå på dej, och sök massa hjälp för det finns att få, lycka till åxå
restinpieces tack :) tråkigt å höra att du me får stå ut med massa sådant jobbigt.. ja jag är 18 år & det har hållt på redan innan jag var född me..så det är ju inget nytt precis. min äldre syster som nu är 32 har under sin ungdom fått stått ut med samma som jag fått. jag vet ska prioritera mig själv först å främs..men som du kanske själv känner så får man såna skuldkänslor även fast man inte alls borde ha det.
aaah skuldkänslor är skitjobbiga men du får inte bli din mammas mamma alltså omvända roller, att du behöver ta hand om henne. Måste få vara barn för att sen bli ungdom o så vidare i livet. Det är tufft som satan men annars kanske det är du som sitter me depressioner o ångest o liknande om bara nåra år om inte redan nu dårå. Så finns det inga direkta lösningar för allt ligger i en låååång erfarenhet av skit o nästan overkliga bråk o incidenter genom hela uppväxten, och spindelnät går inte att trassla ut utan att ha sönder dem lixom... Prata med din syster och hoppas ni har bra kontakt för det är förmodligen den personen som förstår dej bäst. Jag har mina storebröder varav den yngsta av dem vände på kakan och började plugga till läkare o studera psykologi också, han har kunnat hjälpa mej mycket och är ett jättestöd. Det blir aldrig lätt men konsten är ju att inte fokusera på problemen o göra sin vardag ännu svårare. Det går att få ett bra liv för sin egen del, hoppas d blir så för dej trots allt!