I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kvävda, fast i sig själv etc

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-02-27 18:28

kvävda, fast i sig själv etc

hej vänner.
har ni någonsin haft en känsla som om ni sitter fast psykistk... kan inte gå vidare, en kvävd liknande känsla?
denna känsla kan bero på att man inte kan förlåta o glömma fast än man vill så jävla gärna kunna göra det?

hur kommer man över en sådan känsla?

Tizzle Tazz

2006-02-27 18:32
enkelt: man FLYTTAR pa sig fran problemet. just MOVE !

att inse och sedan jobba pa att acceptera att livet ar fuuuulllt av jobbiga svackor, ar en bit pa vagen. manga som inte vill tampas med detta, utan soker roten till problemet direkt...

begreppet "tid" kommer ocksa att gora sin del, den kommer att flytta pa dig fran denna kvavande kansla. sen far du gora en del saker som gor dig lycklig och far dig att glomma det som gor dig ledsen.

sen ar det svart att hjalpa mer djupt eftersom man inte vet vad ditt problem ar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-27 18:41
super nerd. problmet handlar om personer man bryr sig om och man vill förlåta. men kan inte gå så mer ingående i det. det viktiga e bara att försöka övervinna dessa negativa känslor. men problemet är bara hur?
Tizzle Tazz

2006-02-27 18:45
är personerna några du vill ha kvar i ditt liv?

2006-02-27 18:50
qtimesu. Ja, Men det ska alltid finnas med ett MEN och ett OM.
men som sagt de viktiga e hur jag övervinner denna känsla
Tizzle Tazz

2006-02-27 19:03
boooo försök ta in det som hänt. Om du lyckas komma överens med situationen som den är, acceptera den, kommer du antagligen inte behöva ha garden uppe, och du slipper alla jävla år av förträngande

2006-02-27 20:17
om du vill farlata en person, men hindras av faktorer som ex: vad andra ska tycka om det, din egen stolthet, "normen" for vad som ar ratt att forlata eller inte. slapp alla regler och folj hjartat. livet handlar om lycka, tror du att du kommer bli lyckligare av att forlata denna person, sa ska du gora det - det kommer du att vinna pa i slutandan. skit i vad som har hant. eftersom du anda overvager att forlata denna person, finns det ju en kraft inom dig som sager att det personen har gjort, anda ar forlatligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-27 23:18
tack alla för er tips och råd.

Invulnerable för min del handlar det inte om makt el beroende. det handlar mest om att ge folk andra chanser kunna lägga locket på det gamla o börja från scratsh. det handlar om att kunna se folk i ögonen igen som om ingenting har hänt.

super-nerd. det du säger ger en tankeställare. och det e precis ngt sånt här jag har väntat på. och att ens överväga att förlåta gör jag endast av en enormt stor kärlek. om denna kärlek inte fanns där, skulle jag aldrig kunna förlåta, kanske inte ens skulle kunna överväga att göra det heller...

men tack ännu en gång
Tizzle Tazz

2006-02-28 00:45
och att ens överväga att förlåta gör jag endast av en enormt stor kärlek.

du sa det just.. DAR! jag tycker du har svaret framfor dig.

ta chansen och se vart det leder. manniskan tal mkt mer an vad den tror. om du blir sarad djupt igen, korta av det for gott isf. men ta chansen nu och ma battre.

2006-03-01 01:25
för det första: du inledde tråden jävligt töntigt.
för det andra: du inledde tråden jävligt töntigt.
Min kuk är inte tillräckligt lång därför beter jag mig som jag gör.

2006-03-01 01:25
för det tredje: jag avslutade tråden jävligt töntigt...
Min kuk är inte tillräckligt lång därför beter jag mig som jag gör.