deppig period
Nu har jjag hamnat i världens deppigaste period . Det känns som allt bara blir värre och värre .. De knappt så man vill leva mer . vafan gör man för att må bättre igentligen . några tips ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Oftast när man blivit nedstämd så har man blivit berövad något som gjorde en glad förut, hurdant de gick är irrelevant. Ett bra sätt att få tillbaka glädjen är att hitta ett substitut för det man blivit av med. T.e.x. så kan man börja motionera för att få endorfiner som är det bästa i världen eller dylikt, whatever floats your boat. Ha dock i åtanke att allt tid du spenderar med att önska tillbak det du tappat bort är slöseri med tid, konkreta handlingar är vad som gäller. Keep your mind on the road, because it is always time to go.
facebook.com/idiomatisk - fan page
är du på botten så finns de bara en väg att ta och det är vägen upp.. håll dig sysselsatt, och försök att se det fina i livets små ögonblink.. rör mycket på dig, typ ta promenader och så. dels frigörs endorfiner vid motion, och du får även tid för dig själv att tänka igenom ditt liv. Tänk att om du tar dig igenom allt det jobbiga, allt skit liksom, så har du växt flera meter i själen och blivit starkare. du lever, du lär. med andra ord: när du har tagit dig igenom denna sugiga period i livet, vet du exakt hur du ska tackla jobbiga situationer resten av livet. problem och skit gör dig starkare, once you're through it . keep that in mind.
Men de e så mycket som händer runt mig .. de senaste året har ja haft med så mycket skit att göra . ocg tagir mer skit än vad en människa igentligen ska ta .. en pomenad för mig får mig att vara deppig o känna mig ensam ...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Motion har alltid funnits där för mig då jag inte vart helt nöjd med vardagen, egentligen enda rådet jag kan ge. Kom iform, köp en ny tröja och spatsera runt i ditt påhittade självförtroende.
facebook.com/idiomatisk - fan page
visa lite jävlaranamma! ibland är livet jävligt jobbigt och trist, jag har också vart där, tro mig. men det finns inga genvägar runt problemen. det är bara att bita ihop och plöja sig igenom. jag vet att det är jävligt tufft, man känner sig ensam, jävligt tom, liten, kall, orkeslös, allt det där på en gång. jag vet det . men jag vet också att när du väl har kommit igenom det, då finns det inget som kommer kunna svepa undan benen på dig igen, för du har lärt dig, precis som ja skrev däruppe. jag säger inte att det är en enkel sak att göra, för det är det inte. men det är det enda alternativet. go soulsearch.
försök finna lycka och glädje inom dig...sök!har även gått igenom väldigt svåra perioder dem få åren jag har levt..men jag fann ljuset och öppnade mig som en blomma i solljuset! ett värdigt och tillfredsställande liv,där smärta och svårigheter är lika oundgängliga som sandkornet för pärlan...känslor ska inte förnekas snarares respekteras så att det kan ledas i konstruktiv riktning! Jah Bless
kriget som business det är en sjuk idé verktyg för våld kan inte, bygga fred!
är nästan inne i en liknande period, en massa skit har hänt, massor i skolan man inte pallar med och känner hur betygen drar till botten i rasande fart, nu däremot har jag öppnat en norrlands och sitter vid msn o snackar gammla minnen med en polare och och tänker på våren och lyssnar på dan berglund då känns livet jävligt mycket lättare helt plöstligt! man måste se bortom situationen man befinner sig i så klarar man sig, och då menar jag inte att du ska tänka på en massa dåliga konsekvenser utan allt det sköna du har framför dig!
Egentligen skulle jag kunna skriva liknande exempel på vad alla tipsat om i tråden men för att vara helt ärlig nu.. Alla har och har haft olika problem och kommer förmodligen ha problem i resten av livet - oavsett om dom handlar om världensa minsta grejj till världens största. Dessutom löser vi alla dom på olika sätt, du kan följa tipsen i tråden men dom är inte instruktioner till en bättre tillvaro om du inte känner innerst inne att du vill ha en förbättring, ja då tar du dig själv i kragen och så ignorera det förflutna och tänk på imorgon... det kommer bli bättre!
What I said, yo!
världens*
What I said, yo!
PhilAhz0phee F20 dig har jag träffat en gång tror jag
Hm.. ok?
What I said, yo!
Hemma hos Niclas för nått år sen ? remember ?
Möt alla känslor o blockera dem inte. Ofta därför man blir deppig för att man inte tagit tag i magkänslan som kommer med keffa upplevelser osv... behöver inte tänka tillbaka på allt o må sämre utan typ bara känna att det e ok att må dåligt inland och alla gör det, försök sätta fingret på vad för känsla du har och varför exakt den finns. då är det lättare att ta det för vad det är låta det vara ett tag för att sen släppa det och gå vidare...vet inte om du hänger me men, finns böcker om skiten o d hjälper många=)
restinpieces: Det du beskriver låter lite som att älta sina problem, och det kan väl knappast vara det bästa i det här läget...?
Oktober Inte älta, Menar bara att man måste börja någonstans. Om man nu nått en punkt då man kanske inte mår så bra, så mår du garanterat bättre av att veta varför. Det är inte alltid det finns en konkret anledning men det finns alltid en konkret känsla. Om man lär känna sej själv på ett sådant sätt att man kan sätta fingret på känslan, observera att den är där och acceptera det så försvinner den mycket fortare och lämnar sedan inga spår... Sann bearbetning och skiten tar typ 3 min att göra...mindfulness eller medveten närvaro som det kallas...
restinpieces: Ok, kan nog vara värt att lära sig!
Jasså. jag antar att du inte är någon av amerikanskorna.. hehe.. jaja så kan det gå. sysslar du med sånt du sysslade med då?
What I said, yo!
skadeglad, du är inte ensam ska du veta
Lägg dig och sov vet jag.
hitting rock bottom, lyssna på eminem-rock bottom och flyt med
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Menb jag lyssnar aldrig på kent ?=/
hmm...vet inte om nån har nämt d...men d viktigaste för å må bra e att alltid se till att ha något å se fram emot,,,,så e d för mig iallafall....
.....
Graffare
2006-03-14 21:37
om det är uppförsbacke kommer det alltid en nerförsbacke förr eller senare,oftare förr
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"