Idag har jag varit drogfri i ungefär 3-4 månader. Jag har gått hos en psykolog ett tiotal gånger men det har inte hjälpt mig särskillt mycket mot min sociala fobi. Jag har skaffat mig lite rutiner och kommit in i rätt dygnsrytm. Nu har jag börjat med medicinering igen, ett antideprissivt medel som heter Mirtazapin och det har helt klart gett mig en push. Det har hjälpt mig mot deprissionen en aning men hjälper mig inte i sociala situationer. Min sociala fobi är helt klart värre nu än vad den var tidigare. Mitt självförtroende är inte på topp och jag grubblar om vad jag kunde gjort annorlunda i vissa situationer och om vad folk tänker och det är då ångesten kommer. Jag har också blivit konflikträdd och ibland säger jag inte vad jag tycker. Jag känner varken lycka eller sorg, bara ångest. Det är svårt i alla situationer med folk men det är allra svårast att prata med tjejer och "vuxna". Och även med dem som jag känner mig underlägsen hos, dem som är smartare än mig osv. Lättast är väl när det är en och en, men även då kan det bli svårt, ibland blir det bara helt tyst. Ni som inte har social fobi tycker kanske att det är löjligt och att man kan styra sånna här saker. Det tyckte jag också innan det hände just mig, så jag har förståelse för att ni inte förstår. Ni som har haft social fobi och blivit av med den, hur gjorde ni? Går det över huvudtaget att bli av med det? Ni som har det nu, hur känner ni? Dela med er av era egna erfarenheter. Jag vill ha mitt liv tillbaka, jag är inte den personen jag var tidigare och just nu det känns som att inget kommer att ändras eller bli bättre. Det är svårt att föra en vettig konversation med mig, jag vet inte ifall det beror på min sociala fobi eller om jag har rökt upp alla mina hjärnceller, eller om jag rent av hamnat i en psykos. Det känns som att jag inte kan tänka rakt. Att tankarna krockar med varandra hela tiden i mitt huvud och att jag aldrig kommer fram till något konkret. Det känns också som att jag är lite off från verkligheten, även om ändå har hyffsad verklighetsuppfattning (annars hade jag inte kunnat skriva detta). Svårt att förklara men skriv gärna vad ni tycker och tänker. Jag vet att det blev jävligt långt men jag hoppas att ni som kan relatera tar er tiden att läsa.
Brassknuckles in your face!