I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag drömmer om att jag träffar två av samma person

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-03-20 17:38

Jag drömmer om att jag träffar två av samma person

Det har hänt flera gånger att jag, när jag drömmer, träffar två stycken av samma person.

Det har hänt att jag träffat två stycken av min gamla flickvän, typ som tvillingar. Men det har också hänt att jag bara träffat den andra "tvillingen" till min flickvän; hon som egentligen inte finns i verkliga livet.

Men det händer också samma sak, fast med nära vänner och bekanta, både killar och tjejer, i min omgivning.

Senast inatt drömde jag att jag träffade två stycken av en nära tjejkompis, och jag kommer ihåg att tänkte i drömmen att "fan, att jag aldrig tänkt på det, det finns ju TVÅ av henne".

Alltså, vad handlar det här om? Någon som är med om samma sak ibland? Finns det något som helst budskap med dom här fragmenten i mina drömmar?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-20 17:41
hm, aldrig varit med om nåt sånt.. skulle va ball iofs!

2006-03-20 19:14
Jag tror också personligen att drömlivet och vakenlivet går hand i hand, men att i drömmarna hanterar du sådant som ditt psyke behöver hantera, och du behöver inte bekymra dig i medvetet tillstånd.

2006-03-21 10:41
Det sägs ju att alla man ser i drömmarna bara är olika delar av en själv. Då säger alltså tvillingarna någonting om hur du är - kluven kanske?

Men det vet du nog bäst själv, tror inte att någon som inte känner dig väldigt väl kan tala om för dig vad dina drömmar betyder...
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2006-03-27 18:55
falska vänner, misstrust perhaps???
jag kan hela dig ,
bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....

2006-03-27 19:08
det är förmodligen nåt med objektresonans (eller nåt sånt, har lärt mig ordet i skolan, så jag vet inte exakt vad det är); du fördelar personens olika egenskaper till tvillingarna. eller beter sig tvillingarna likadant?
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2006-03-27 19:44
eller kanske du måste lära dig att se bägge sidor av de olika personerna.. kanske du dömde din flickvän.. kanske du glömmde bort hennes bra sidor.. eller kanske du bara såg hennes bra sidor.. ojo..eller så är det som nån sa att du är kluven.. det är svårt.. intressant
kärleken borde vara okränkbar

2006-03-27 19:47
lite kul för framtiden :) http://hem.passagen.se/aengel/
kärleken borde vara okränkbar

2006-03-27 22:51
jag tycker det låter som att du är bisexuell och att du fett gärna vill ha en 3kant

2006-03-28 01:27
Drömmar kan vara reflektioner av saker lagrat i det undermedvetna.
Man kan träna sin hjärna å behärska sig på ett visst sätt när man drömmer, man kan tex med olika meditations tekniker fokusera på en speciell sak innan man somnar , sen ta fram information från det undermedvetna när man drömmer och använda sig av det i drömmen.

Det finns något som kallas för Lucida Drömmar också, man kan även träna sig själv till att medvetet drömmar Lucida Drömmar, i Lucida Drömmar kan man göra vad man vill mer eller mindre, som en reflektion av den verkliga världen.

Skillnaden mellan dröm och vaket tillstånd är ganska litet egentligen.
När man drömmer skickas signaler runt i hjärnan från ens 5 sinnen, om den skulle ta lite information som man sparat i det undermedvetna, låt oss säga en blå kub, då skickar hjärnan signaler som förklara vad ögonen ser och om det finns något passande att jämföra med i det undermedvetna så, Hey! De är en blå kub!
samma sak när man är vaken, hjärnan skickar signaler om vad den uppfattar.
ett sätt att komma dit är å prova tänka när man drömmer, är de här en dröm? sen kan man flyga eller leka swat soldat eller vad man nu tycker är roligt. fast de kan va lite krångligare en så då ;)

Drömmar kan spegla saker om dig själv, saker du vet eller inte vet om dig själv, kan vara vad som helst.
Om nån av tvillingarna i drömmen gör nånting speciellt, biter på naglarna, säger vissa saker, rör sig på ett visst sätt, what no lixom, kan vara nånting du inte gillar med dig själv, nånting du önskar, ja vad som helst.

nästa gång du vaknar efter att ha haft en sån dröm, skriv ner direkt vad du kommer ihåg, detaljer osv, sen kanske du kan klura ut vart de kommer ifrån.
happy hunting!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-03-28 11:36
min pojkvän drömde att det fanns två av mig och att min tvilling försökte få honom att vara otrogen mot mig. vi betedde oss olika i drömmen. vet inte vad det betyder dock.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-29 20:17
www.dromcentrum.se

jag hittade den där sidan för ett tag sen, har den skriven på min sida här på whoa, men har inte tagit mig tid att kika på den
men det verkar ju som om det finns intresse här =D

jag gillar drömmar, det ä rkonstigt och facinerande typ...
Andres.

FUCKKENEFÖREVIGT

2006-03-30 15:45
kan det vara så att du ser ena personen som den du vill att de ska vara, och den andra är den verkliga personen?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-03-30 15:45
Det har hänt att jag träffat två stycken av min gamla flickvän, typ som tvillingar. Men det har också hänt att jag bara träffat den andra "tvillingen" till min flickvän; hon som egentligen inte finns i verkliga livet.

till exempel då.. Att intrycken du fått från personen inte passar in med den människa som faktiskt finns, så att du var ihop med en illusion, så att säga.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!