twisted thougts.
Vet inte om jag är redo att gå vidare men även så vill jag det så mycket. Alla hatiska ord jag fått tagit emot,har gjort mig så liten,så liten att jag får mig själv att tro att jag är värdelös. vet inte ens om jag förtjänar att få gå vidare,känns som ja ska leva me detta straff inte ta några genvägar,bara hata mig själv och bara tycka att jag är ...inget. puh. va bara tvungen att skriva av mig lite..någon som har vart i samma sits? någon som kan relatera?
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'
gå i terapi. min terapeut gav mig världens aha-upplevelse igår, vilket iofs inte var så positiv enbart hon konstaterade att jag alltid kännt mig sviken av min mor, ända sedan dagis, och att jag tar med mig det in i nya relationer me människor. lite illa har vetat att hon påverkat mig, men aldrig tänkt just så. å andra sidan är de bra, för det går att bearbeta, ngt vi ska ta upp nästa gång. rekomenderar starkt att leta fram en bra terapeut..tog mig 2 år å hitta rätt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hela situationen i sig är rätt skruvad. jag vet att allt som hänt mig nu beror på flera olika faktorer så jag inte själv vart jag ska börja. Kan ju säga att jag blivit riktigt dåligt behandlad å trampad på rent utsagt.Men säger ändå inte att jag inte gjort något dumt för det har jag. Men situationen sig blev helt..ah konstig. kanske svårt och förstå,men det är något i den stilen.
Maud & Peppis. Tack för era tips och så :) Maud. jo du har fångat det jag menade på ett eller annat sätt,jag liksom låtit mig blivit trampad på..trott på allt den sa om mig hur dålig jag var..och det blev så med tiden att den personen gav mig en bild av hur jag var,att jag med tiden blev det. även fast jag inte ens är sådan.Önskar att det var jag som lämnade det. men istället blev jag en nobody och lämnad. hoppas själv att jag vågar att ta det steget att prata..behöver nog det,men har aldrig pratat ut med någon riktigt..och har svårt för att ta tag i mig själv och göra sånt..men om det verkligen hjälper och att du var glad att du gjorde det ..så ska jag tänka på det
Tack så mycket för råden betyder massa att det faktiskt finns folk som bryr sig. Låter bra att du mår bra idag att du kunnat gå vidare hoppas jag med kommer det en dag. Själv försöker jag så gott jag kan att förtränga det som skett,men de kommer alltid upp när man minst annar det.det e nästan som att man söker efter det omedvetet. Men ska se,vad som finns här att gå å prata med iallafall thank you
lady. jag ville heller inte "prata", därför de har tagit så lång tid o hitta ngn. de ska inte falla sig naturligt att öppna sig för en främmande person i terapi, och dessutom ville jag känna att terapi var att jobba på saken, inte att "prata" de e först nu jag hittat en riktigt bra terapeut som använder sig mkt av kognitiv terapi på ett bra sätt som jag kan öppna mig o jobba på de hela. jag säger inte att terapi är enda utvägen. finns mkt annat, bra o mindre bra, men för mig har de funkat bra, eller börjar funka bra nu iaf. är lycklig hur mkt jag än gråtit när jag går ut från terapeuten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kan för övrigt även rekomendera distansiering från de som gör än ont. seriös distansiering, är de ngn person, raderar du alla nummer , msn o allt de kan vara, och låter den personen kontakta dig inte tvärtom om de är ngt. är de alkohol eller ngt sådant, så sluta gå ut ett tag. distansiering o fokus på annat är mkt bra jag har brytit me alla som gjort mig ont, för att nu flytta o ta nya tag på ny plats, men ensam med min valp har jag varit i ett halvår innan flytten. lärt mig att man kan må bra själv. valpen har varit bra fokus, och motion. dono....lite tips iaf...finns väll ingen mirakellösning...allt är anpassat för alla.
Det enda man kan gjort när man gjort ngt dumt osm det låter som du gjort i ett förhållande.. Så handlar det bara om att lära sig av sina misstag..Mer kan man inte.. Låt det inte upprepas så förlåts allt..Förlåt dig själv.. Alla gör fel
Säg Whalla!?
Jag känner igen mig en del i det där ._. Går t.o.m i terapi för tillfället för hur jag behandlades som barn, då det fortfarande ger mig problem :/
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Demirel P19 Nej men du är inte mig. OCh det är inte så att jag kallar mig själv värdelös,jag har bara fått dom slagen mot mig så många gånger att ja själv började tro på det.
_Mackan_Breaker_ P18 : samma här har oxså haft en jobbig uppväxt..och det följer med en med tiden.
Demirel det är bra att du gör det
Demirel jo jag vet,och det är vad ja önskat att jag gjorde,istället för att vara svag att ta emot. men det e ändring på de nu iaf
LadyLaSoUL F18 Om du vill prata, så lyssnar jag :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
demirel. alla kan inte kämpa emot. o alla står inte för hämnd. alla är vi olika o har olika svagheter o styrka. många av oss tar extremt illa till oss av fysiska relationer med folk, andra tar illa upp om de får IG i skolan eller vad som helst. om man länge,eller alltid, kämpat mot att känna sig sviken o liten så är de inte att bara "slå alltid tillbaks med full kraft" de kan krävas terapi, droger, resa runt jorden eller att föda ett barn för folk att inse att de kan kämpa tillbaka du får de o låta mkt enklare än vad de är. om man slutar sova,äta, och gå ut för att ngn gjort än illa, är inte första tanken "nu ska jag hämnas", första tanken är "hur överlever jag detta"
Peppis F23 Precis..känns skönt att du förstår. __Mackan_Breaker_ P18 tack så mycket :)
Hämnd kan för övrigt vara lika mycket maskerad smärta som något annat. Det behöver inte göra saken ett dyft bättre. Snarare komprimeras nog problemen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
du skrev slå tillbaka hämnas o fick de o låta som en lösning. krävs mk för att ens komma dit. om man vill dit.