I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-03-29 22:57

Helt tomt

Skumma känslor huserar i min skalle just nu.
Jag har en hyffsat lång historia av återkommande deppresioner som jag dock lärt mig att leva med, no biggie, dom går över.

Problemet just nu är att jag inte är deppad, jag mår faktiskt rätt bra, enda problemet är att jag.. ja inte känner någon direkt livslust.

Jag har precis fått ett skitbra/roligt jobb, bor i egen lägenhet på söder, har kompisar osv. Ändå kan jag inte förmå mig till att vara "glad" jag bara är, det är inte samma känsla som det brukar vara när jag är totalt likgiltig det är bara helt tomt, på allt.

I vanliga fall (när jag mår dåligt) så känns allt bara sugit, ingen lust att göra något osv, då kan jag i bästa fall tvinga mig själv att göra saker. Men nu gör jag massa saker som jag aldrig skulle göra i vanliga fall nästan som per automatik, utan att direkt tänka efter och utan att känna varken bu eller bä.

Tycker jag är en människa med väldigt bra självkännedom men jag är helt lost just nu.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-29 22:59
Låter som zoloft tycker jag. Om du inte är medicinerad redan kanske du har kemisk obalans i hjärnan? Om du har sjukdomshistoria har du väl någon att prata med sedan tidigare? Kan vara ett spår att undersöka i vilket fall.

2006-03-29 23:01
Är det något stort som har hänt i ditt liv just nu ? Jag kan ofta känna så när jag avslutat en relation eller så. Eller det behöver inte ens vara en så stor grej, när man avslutat något man länge hållt på med räcker för mig iallafall. Då känner jag mig också tom.. liksom likgiltig och tömd på energi.

2006-03-29 23:18
Eksem
Tro det eller ej, men jag satt precis och funderade på om jag skulle ta o käka lite av mitt gamla lager (Zoloft). Just nu käkar jag inget och har inte gjort det på snart 5 år, valde att sluta själv efter dryga 7 månader eftersom jag vart utkastad från ungdomspsyk (fyllde 18) och för att jag blev ungegfär som jag är just nu fast betydligt mycket värre.

_babyphat
Jo skulle man ju kunna säga iofs, blev dumpad/utbytt för några veckor sedan. Konstigt nog orkar jag inte ens bry mig om att vara sur/arg/ledsen osv.
Alla former av "känslor" rörande det ämnet känns bara onödiga, det finns inget att tala om och kommer aldrig finnas något heller.

Alla runt omkring mig är upprörda, alla utom jag. Men jag känner mig inte "tömd" på det sättet, vet hur du menar.

Jag har en lust att prata en massa, har en massa bra kompisar att prata med, men dem känns inte som "rätt" personer att prata med.

Jag vet att många snabbt skulle dra slutsattsen att problemet är löst nu :)
Men jag har blitt dumpad många ggr förut och har redan gått igenom alla vanliga grejer som hör till.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-29 23:35
ooook?
Vette fan, been there, done that :)