I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-04-06 19:58

Loveproblems

Jo, det är såhär att jag var tillsammans med en kille i ungefär 1 år. Mycke för vissa å lite för andra, skiter i om han läser det här för det struntar jag i. Jag vill bara skriva av mig och se vad andra tycker om saken. Ifall jag överdriver eller om jag bara är cp sjukt olyckligt kär. Kanske blir lite lång text men jag ska försöka förklara så gott jag kan.

Men iallafall så har vi gjort massa saker..varit lite här och var, och jag har haft jävligt kul..vet inte om han haft det men det hoppas jag. Jag kan verkligen vara mig själv när jag är med honom, kan säga vad som helst utan att skämmas, eftersom jag kan säga rätt dumma grejjer ibland som ingen förstår förutom jag. Han fick mig alltid att le o skratta. Älskar och älskade han djupt in i själen, aldrig varit så kär i hela mitt liv ( och jag har varit jävligt kär må jag säga). Som sagt så betyder han mycket för mig.

Men så var han otrogen med sitt ex och blir sen tillsammans med henne när han var uppe å hälsa på henne och några kompisar. Jag blir helt jävla ledsen såklart.. Han säger att han älskar mig ändå och som den toffeln jag är så ville jag ge han en chans. Den tog han inte utan ville vara med henne istället. Då blev jag ännu mer ledsen.. Ni behöver inte säga att jag är dum för det vet jag redan.
Men vi sa att vi ska försöka vara vänner och jag har varit med han efter detta och pratat o sånt där..(ni fattar?). Men grejjen är att jag blir mer ledsen av att han vill vara med henne efteråt än av att han var otrogen. Ville fan att han skulle kämpa för mig, lite iallafall. Även om vi aldrig kommer bli tillsammans igen. Lät konstigt kanske..?
Han typ skriver om henne överallt o pratar jämt om henne, jag har lust att nita han.
Egentligen, hur mycket bryr han sig om han gör så? Han säger att jag kan dra åt helvete om jag säger att han inte bryr sig men vad fan ska man tro?
Jo det bästa är att glömma honom och gå vidare, tro mig jag försöker så gott jag kan. Som många säger här " Om 10 år kommer du tycka denna kärleken är som en prutt i rymden". Jo klart jag kommer komma över honom, men just nu funkar det inte så..

Vi kanske ska sluta prata med varandra så han kan ha så kul med sin nya tjej? Men jag vill kunna vara vän med han i framtiden för han är en go person, egentligen. Tycker bara det är svinig stil att säga att man älskar någon och sedan knulla sitt ex och en vecka senare bli tillsammans med personen. Det är som inget hänt, bara att han bytte tjej.

Jag kommer gå vidare men jag vill bara veta om ni har några åsikter.

2006-04-06 20:06
släpp honom helt. iaf tills dina känslor för honom är borta. annars plågar du bara dig själv.
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2006-04-06 21:10
Ta en paus från honom, bryt kontakten tills alla kärlekskänslor är borta, sen kan ni kanske vara vänner. Förstår dig, men samtidigt kan inte han skita i henne om han nu är nykär, förstår du hur jag menar?
Dålig stil att han var otrogen, men är det inte bättre att han bröt förhållandet med dig om han nu"återupptäckte" sina känslor för henne?

Jag vet hur sårande det är, men samtidigt kan inte han styra över att han är kär i henne. Tror inte att du kommer kunna komma över honom om du inte bryter kontakten åtminstone ett tag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-06 21:17
Pati, nejnej det är klart. Vill ju inte att han ska vara med mig om han känner så. Men det var sättet han gjorde det på.

2006-04-06 21:24
Såklart det var svingt och respektlöst och 100 andra, mindre smickrande saker. Men du har väl redant valt att förklåta den delen, som jag uppfattade det så är du mest ledsen för att han babblar om henne i ditt sällskap?
Och det är ju inte heller så omtänksamt kanske, men det kan ju vara svårt att hålla tyst när "den andra" är en så stor del i hans liv? Och vill du verkligen att han ska lägga band på sig när ni pratar ihop, var inte det hela grejen med er relation, att ni kunde prata om allt?
Aja, nu går jag händelserna i förväg, du får helt enkelt fråga dig hur du skulle vilja se er relation, och om den går att uppnå...
Hoppas det ordnar sig och att du snart mår bättre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-06 21:44
pati, jo jag förstår det..jag e lite förvirrad. jag vill kunna vara vän med honom, men då måste jag veta att jag inte har känslor för honom längre annars kanske dom dyker upp igen.. Kan inte bestämma över någon annans känslor, och jag vill inte vara tillsammans med honom, men mina känslor för honom är ju fortfarande kvar, och det tar kål på mig att han är med någon annan och älskar henne när det gått så kort tid och jag fortfarande älskar honom. Det kan han inte hjälpa att han gör, men kunde gjort det bättre.

2006-04-06 21:59
Carroliten

Om du ska vara helt ärlig mot dig själv och verkligen tänka igenom noga innan du svarar, vill du då vara vän med honom för att du är kär i honom eller vill du vara vän med honom för att du verkligen älskar honom som en VÄN också?

För jag kände likadant som du vid två olika tillfällen. Det var två killar som var riktigt sviniga mot mig och som jag ändå ville vara vän med då och jag kämpade som fan för det, men nu i efterhand kan jag helt ärligt säga att jag faktiskt egentligen inte ville vara deras vän. Jag ville ha dem och jag ursäktade det med att påstå att jag ville ha dem i mitt liv för de va så snälla, men seriöst asså, killen tänkte aldrig på att han borde ha pratat med dig innan han inledde något med sitt ex eller hur? Han väntade inte tills det tog slut mellan er innan han satsade på henne. En sån kille är inte din vän, I'm sorry det kanske låter brutalt nu när du är ledsen men ta det från någon som har varit i samma situation som du och som har en klarare syn på saken nu när jag har kommit över det.

2006-04-06 22:08
Nutz, nej jag förstår helt vad du menar.
Det första, ärligt talat så vet jag inte, kan man vara vän med någon som sårat en så hårt? Jag älskar honom, jag är ju både kär men även vill jag se hur det går för oss som vänner. Fast under tiden, pallar jag med det? Jag vill ta ett avstånd från honom tills jag känner att jag klarar mig utan honom om du förstår vad jag menar?. Sen får vi väl se om vi kan vara vänner.

2006-04-06 22:09
carroliten

Nutz är on point.
Om jag var du så skulle jag försöka koppla bort honom ur mitt liv helt tills dess att alla stormiga känslor lagt sig och försöka komma på andra tankar. och även om du nu vill vara vän med honom för att du verkligen älskar honom som en vän, så måste det ändå vänta tills du inte lider av saknad så fort du är med honom.

2006-04-06 22:13
Carroliten

Jaa jag fattar, men grejen är ju den att ju mer du kommer över honom och ju starkare du blir kommer du bli argare på honom för att han sårade dig, speciellt efter att ni hade varit tillsammans så länge. Vänd på rollerna, hade du varit otrogen eller hade du gjort slut med honom innan du gick till någon annan av respekt för honom?
Det som fick mig att verkligen komma över de killarna jag nämnde var att jag insåg att de verkligen inte brydde sig om MIG som person. Jag fanns där när de behövde mig och sen brydde de sig inte om hur jag mådde när jag va ensam.
Jag känner inte dig alls men om du kan relatera till de jag säger så tror jag att du måste förstå att han var taskig mot dig och att du verkligen inte förtjänade det. Du måste fokusera mer på det att du var värd bättre behandling av honom än på att du förlorar en kille som du kanske vill vara vän med.

2006-04-06 22:27
Ni har mycket rätt båda två. Jag börjar bli mer och mer arg för varenda dag som går. Men ena stunden är jag ledsen för jag tänker på allt vi gjort o sånt.. andra är jag arg och bara tänker på det han gjort. Vet att jag kommer komma över detta och att det blir bättre för har varit med om ssånt här många gånger men inte riktigt på detta sättet. Men det borde vara jag som ska vara förbannad på honom, men jag var bara ledsen. Istället blev han arg eller nåt för jag hade sex med någon kille på en fest. Hmm..jag gjorde inget fel? vi var inte tillsammans längre, han var otrogen och blev tillsammans med henne.
Jag får väl bita ihop och gå vidare.

2006-04-06 22:55
Fan vad jag känner igen mig. Jag fick också en massa skit bara för att jag gick vidare, men att vara otrogen mot mig var antagligen inget problem, och när jag påpekade det fick jag också skit för att jag påstod att de va okänsliga och att de inte brydde sig om mig.
Jag tror att han blir irriterad för att du går vidare för att han kanske fortfarande ser dig som en person som är hans liksom. Han vill typ äta kakan och behålla den samtidigt. Gå bara vidare, precis som du sa. Det kommer ta sin tid men skaffa dig en hobby så blir det lättare. Jag brukar sysselsätta mig med något som får mig att må bra och som får mig att engagera mig när jag mår dåligt och de hjälper. =)

2006-04-06 23:08
ja precis, man får tydligen skit hur man än gör. Men de e fler grejjer än de här men det kan jag tyvärr inte säga här. Jo jag är mycket med mina vänner nu å de hjälper :) Sen vill mitt ex bjuda mig på pizza nån dag men jaa.. :P Han var väl inte direkt "snäll" han heller eller hur man nu ska kalla det. Men tack för allt iallafall :) tror jag mest behövde skriva av mig lite

2006-04-07 09:13
Glöm honom och gå vidare... Försök att inse att han inte vill ha dig. För mig låter det som om han vill ha en "back-up" ifall det skulle skita sig med exet som han nu är tillsammans med. Ställ inte upp på det, vänta inte på honom... Som sagt, glöm honom och gå vidare! Han verkar vara ett riktigt as!
REC #26<br>Team EA-Racing

2006-04-07 15:52
Och jag tror att tjejen ditt ex gjorde det med är väldigt arg på sig själv också!
Är du go i hela huvvet eller?

2006-04-07 16:22
yäyä.. "dom" kan inte hjälpa att dom tycker om varandra det förstår jag. Men om han nu tyckte om mig så förstår jag inte varför han inte ens visar mig lite respekt efter det här? för det verkar ju inte ens som han ångrar det fast han sa det?. om det nu var "andra faktorer" vad är det då?
DJ

2006-04-07 19:42
Carroliten:

Fan, vilken skitstövel.. Han är inte värd att hålla fast vid. Samtidigt förstår jag att det i alla fall ibland är svårt för dig att se vilket svin han har varit. Du har fortfarande lite hopp och känslor kvar för honom och sådär. Men jag tror enda möjligheten är att bryta helt och kanske kanske kanske någon gång i framtiden att ni kan bli vänner. Men kanske inte ens det. Kanske förtjänar han inte din vänskap heller och det kanske kommer bli jobbigt även i framtiden. Så, fortsätt att umgås mycket med dina riktiga vänner, gör roliga saker och strunta i honom. Tja, vad mer kan man skriva.. Nutz och LadyDeeOmega har uttryckt saken mycket väl. Stå på dig!

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2006-04-10 20:32
tack för alla goda kommentarer :D Å dem hjälper för jag mår fan mycke bättre nu

2006-04-11 15:14
Gumman kasta skiten, ingenting att ha för fem öre.. det finnsb ättre..
=)
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!

2006-04-14 19:52
hahah jo jag vet , fast det var bara de att han betydde förjävla mycke för mig. Men är han en gris så är han.
Jajjemen jag ska ut å partaja idag har fått ett par på kroken eller aa , en svansa efter mig som en hund hela natten.
Äger ingen klänning men om du lånar mig en så :)

2006-04-14 22:38
han lär vara en fett konstig person om han säger ena dan att han älskar dig o andra dan sa knullar med hans ex...sa att personligen sa tycker jag att du ska försöka glöma onom sa gott du kan, iao radera honom fran din msn o mobil.... trust me de e lättsat sa (p.s. kan inte skriva svensk o, hoppas att du fattar enda)
lycka till

2006-04-15 11:12
let it be, let it beeeee, let it be, let it beeeee.

2006-04-15 19:48
Försöker hålla mig så långt borta från honom som jag kan, det hjälper mycket bra men ibland blir det bara jobbigt. Kan inte glömma men jag kan försöka leva med det.

2006-04-15 23:33
ja isånnafall en mycket liten klänning från 90 talet

2006-05-10 16:21
Du ska nog inte vara kompis med han på ett tag tills du har börjat tappa käsnlor för han.. Det kommer bara bli jobbigt annars., tyck ja de skulle vara. Det kommer ta tid men låt det göra det. Han är ju knappast värd dig om han beter sig på det sättet du säger att han har gjort!

Hoppas det ordnar sig:)
Dont get high on Drugs, Get high on Hugs!

2006-05-10 16:28
hah tråden kom upp igen, jo jag tycker de samma men de är jävligt svårt men gör mitt bästa. tack :)

2006-05-10 17:01
sant, men det är han som tar kontakten med mig så aa jag vet inte..

2006-05-10 18:58
Carroliten> alltsa nar han ringer dig, svara inte (det ar skitsvart..man vill ju anda hora hans rost)blockera honom fran msn...allt...forsok prata med honom sa lite sa mojligt. det hjalper. o vad du an gor...sitt inte sysslolos. da borjar du tanka o da blir det jobbigt...men va stark...om du anda inte ar det, latsas.
Hej FRA!
Jag har ingenting att göra med al-Jihad, al-Fatah eller PKK. Jag har aldrig gjort Hadjdj eller tillverkat en bilbomb, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!
puss

2006-05-10 21:17
Om eran tjej/kille hade varit otrogen mot er, vad hade ni gjort då? hur hade ni reagerat?

Och är man så kär som jag var så var det inte alls lätt att be han dra åt helvete..

2006-05-10 22:29
Om han ber mig gå vidare varför kontaktar han mig då?

2006-05-10 22:41
Istället blev han arg eller nåt för jag hade sex med någon kille på en fest.

Man ska inte göra barn om man inte är berredd att ta hand om ett
Min gammla lärare, medlem i jehovas vittnen

2006-05-10 22:49
Avfall jo, men på vilket sätt då?

2006-05-10 22:50
hiccory P20 När jag är full tänker jag mer och då hade vi kondom.

2006-05-10 23:20
Carroliten

Jag vet hur det känns, inte precis hur det känns eftersom jag inte varit i exakt samma sits. Men det känns skit och man vill bara bevisa nåt för honom...kanske att man inte bryr sig...eller få honom att fatta att han egentligen fortfarande är kär i en och skulle må bäst av att vara med en...men..det är inte så. Jag råder dig till att göra som mig och bara bryta kontakten nästan helt, och om han kontaktar dig så är du bara kall, jag lovar att det funkar tillslut. JAG LOVAR.
Lycka till och hoppas att du får någon som är värd ditt hjärta = )
Credit crunch crunch baby

2006-05-11 21:21
tack :) jag vill uppleva äkta kärlek

2006-05-16 19:23
Skit i honom, han är en jävla fitta ändå. Efter 1 helt jävla år gör man inte så. Sedan ska man vara lite diskret med den nya "kärleken" och visa dig respekt.. Han borde fatta att du blir fett ledsen när du ser vad han skriver och säger om henne.

Jävla pussy är han, glöm honom och var inte hans vän heller. Sådant är inte förlåtligt!

2006-05-16 22:35
Tänk över om han är värd dig? Sätt dig själv i första rummet!
I can kick you.
Higher than you can kick me.

2006-05-17 16:19
ofta undrat vem man kommer leva livet ut med, hur han ser ut , hur han är, hur man kommer bo, om man verkligen kommer leva livet ut med någon. Jag vill fan se in i framtiden för jag vill veta men då kanske det inte är så spännande längre. Kärlek är bajs och det borde inte få finnas.

2006-05-17 22:41
jupp men man kan ju tänka för de