I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Viktig budskap jag kom fram till.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-04-07 23:52

Viktig budskap jag kom fram till.

Ja det kanske låter lite barnsligt,men efter att ha läst en liten roman på internet några år sedan så dök den romanen upp i går efter att ha sett en film på skolan om ett rysk barnhem i Pedrozosvk (stavning?).

Tack vare filmen så har det i princip förändrat lite av mig, det här med lycka. Hur än mycke pengar jag kommer att få så blir jag aldrig lycklig för evigt.

Dessa pengar måste spenderas, hur då? Jo genom att offra i princip det mesta till barnhem världen runt för ger man dom (jag är inte ego,detta är sanning) åt garubarn så köper dom bara mer lim/andra droger.

Jag tänkte på den där maskerade snubben (Detta är inte från romanen,men den har i princip samma budskap) med tigermasken i Tekken vid namn King.

Man kan (om man har spelat alla Tekken spel) se hans budskap, han tränar i princip för att bli bäst i Pro Wrestling och med dom pengarna han får så skänker han jättemycke till barnhem i Mexiko.

Man blir nästan tårögd när man ser detta budskap, att träna upp sig och "offra" sitt liv för barnens skull. Jag får hoppas att det finns någon idrottsman i dag som gör de för barnets skull. För varför skall dom ha pengar när man inte kan köpa lycka?

Den dagen då jag blir rik (vilket jag nu aldrig bli) så skulle jag skänka 70% av mina pengar till barnhem världen runt, att jag sedan skulle få pengarna från boxning/MMA/K-1 gör detsamma. Bara jag gör de för barnens skull.

Kanske låter fjantigt det här, men budskapet har påverkat en del av mitt liv.

2006-04-07 23:55
Den dagen då jag blir rik (vilket jag nu aldrig bli) så skulle jag skänka 70% av mina pengar till barnhem världen runt, att jag sedan skulle få pengarna från boxning/MMA/K-1 gör detsamma. Bara jag gör de för barnens skull.

fin tanke, men om du tänker "när jag blir rik" och inte redan nu börja ge så mkt du bara orkar, ja då stannar det vid en tanke och hjälper inte någon ett skit. sorry.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-08 00:16
Jo men nu är jag en student som lever på 950 kr, och som sagt. Hade jag en inkomst som var över 200 000 ( tex varje månad) så skulle jag ha kunnat skänka 160 000 av de.

2006-04-08 00:22
Dessa pengar måste spenderas, hur då? Jo genom att offra i princip det mesta till barnhem världen runt för ger man dom (jag är inte ego,detta är sanning) åt garubarn så köper dom bara mer lim/andra droger.

Hahaha... oj, vilken ädel och omtänksam person du är. Sedan att du sitter och hobbyglorifierar dig själv med en massa "om" är ju bara småäckligt. Ut och gör något med det du har... skänk kläder och skor... eller varför inte din dator som du sitter på whoa.nu med om du nu brinner så för barnhemsbarnen och deras välfärd.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-04-08 00:30
Grejjen är att det är alldelles för lite inkomster, romanens syfte var att det var en 30-årig Mexikan som tränade upp sig för att kunna skänka pengar.

Sedan det där med att skänka kläder härifrån till dit är en dum ide, jag vill vara som honom att gå till oliak barnhem och kom med en massa pengar.

Tycker att det är att fel att dessa sk idrottsmän inte kan tänka så, elelr gör dom?

2006-04-08 00:44
spetsnaz
smärtat det mkt att dra en 10% av din inkomst nu och skänka det? annars är ditt inlägg ganska bortkastat, agera istället för att snacka och skyll inte på låg inkomst! skippa en bigmac nu och då istället och du märker inte ens att 95 spänn försvinner till något bra...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-08 00:49
spetsnaz

Så du vill enbart göra något för alla världens barnhem om du först själv blir snorrik? Jo, det var ju fint av dig. Alltså, glida in som en kung och strö pengar omkring dig bland ungarna som knappt har mat för dagen. "Här, ta några tusenlappar... jag har ju så många..." Det är ungefär lika ädelt som om jag skulle säga "Om jag kunde bota alla AIDS-sjuka, då skulle jag göra det direkt. Inte för att jag kommer kunna göra det, men det är ju tanken som räknas, visst?".

Sedan det där med att skänka kläder härifrån till dit är en dum ide, jag vill vara som honom att gå till oliak barnhem och kom med en massa pengar. omfg, menar du allvar?

En sista sak... din nuvarande ekonomiska situation har inte ett dugg med saken att göra. Jag och några andra satte ihop ett projekt där vi samlade in kläder, hygienartiklar mm till barnhem i Polen och Jugoslavien. Vi fick ihop två fulla lastbilar, folk skänkte mer än vad vi kunde frakta ner. Allt skedde ideellt. T.o.m. killarna som körde ner allt gjorde det gratis. Så kom inte och snacka om att du inte kan göra något för att du har "för lite inkomster". Bryr du dig så gör du något...

Men grattis att du åtminstone betraktar dig själv som en bättre människa efter din Tekken-uppenbarelse.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-04-08 00:49
Nej jag skänker en hel del faktiskt. 40 kr då och då i månaden, fast som jag sa. Drömmen vore att kämpa (fysisk) för att få ett barn att le.

2006-04-08 00:52
Jag vill ju för fasiken se till att barn få lycka, inte genom pengar utan att pengarna spenderats på ett roligt sätt. Därför så som jag sa och efter att ha läst denna roman göra som honom, träna upp fysisk-få pengar- ge barn lycka.

För jag blir inte lyckligare egentligen när jag får pengar, det är ett lidande att veta hur mycket man har.

Fattar du? Har du ens varit på ett riktigt barnhem JaeLee?

2006-04-08 00:56
spetsnaz

Jag kommer från ett barnhem, din åsna (inte för att du kunde veta det, men du är fortfarande en åsna)...

Här är det sista jag har att säga dig:

img.photobucket.com

2006-04-08 01:13
Nej jag skänker en hel del faktiskt. 40 kr då och då i månaden, fast som jag sa. Drömmen vore att kämpa (fysisk) för att få ett barn att le.

stoppa pressarna!

nä skoja, 40 spänn är en bra början.

2006-04-08 03:17
"Hade jag en inkomst som var över 200 000 ( tex varje månad) så skulle jag ha kunnat skänka 160 000 av de."

*fniss*
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2006-04-08 11:25
Cancer/AIDS går inte att bota för tillfället.

2006-04-08 11:26
JaeLee: Hu r skall jag kunna veta de? Har du bott i barnhem här eller i ett annat land?

2006-04-08 19:07
joo_niklas P18
hehehe....lr?

2006-04-10 16:21
Tårögd för att du gillar budskapet i Tekken? Hehehe.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.