I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Självdisciplin, ond cirkel?

Övrigt - Vardagsfilosofi

Poet

2006-04-17 16:59

Självdisciplin, ond cirkel?

Alltså jag börja hamna i en ond cirkel av i ineffiktivitet. Har läxor nu, kan inte koncentrera mig på de. Har ett arbete att göra, jag gör det inte.

Jag går lärarlinjen på Högskolan, och det innebär minst tre lediga dagar i veckan, dagar man borde studera och göra något vettig på. Men likt förbaskat gör jag jack!

Vad har ni för råd och tips?

At the gates of Eternity...

2006-04-17 17:17
jag brukar göra ett veckoschema när jag har saker att göra men är slö och undviker dem.
typ: måndag förmiddag: träna, måndag eftermiddag: plugga (mer specifikt vad jag ska hinna uträtta också).
jag vet inte varför, men så fort saker blir överskådliga känns det mycket lättare för mig att ta tag i dem.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2006-04-17 17:17
las in dig ..o slang mobilen o hem telefonen i papperskorgen..svalj nyckeln so du inte kan komma ut forans du bajsat..so fixxar det sig lovar..at inte mycket ellr..

sorry man om det ser knas ut..ar i japan o det ar svart med det har tangetbordet :P
Im no theif but i steal gad damnit!

2006-04-17 17:20
Håller med snorty, gör ett schema så blir det lättare att följa. Det känns skönt och belönande också att kunna bocka av en ruta när man är färdig vilket sporrar en till att fortsätta listan ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2006-04-17 17:22
sluta röka så mycket spliff å basta lite..börja träna..då får du nya krafter ska du se...ät nyttigt..
http://beltontorsk.tumblr.com/
Poet

2006-04-17 17:29
Cokeboy : Lucky bastard, vad gör du i Japan mannen?

Snorty : Det låter jävligt bra faktiskt, tack ska försöka göra något utav det!

Great Retard : Jag röker knappt cigg längre för faan.

2006-04-17 19:24
hehe.. vaction man..having fun..utanfor europa its fucking great!!.hoppas allt bra me dej plus att du hittar dina krafter >)
Im no theif but i steal gad damnit!

2006-04-17 19:30
ja schema är sjukt bra.. hade ett schema för de grejer jag var tvungen att göra nu för ett tag sen men det har skitit sig på sista tiden pga för mycket festande och lite annat.. så att inte festa är ett bra tips.. blir lätt att hela veckan påverkas av en kvälls hårt festande, det påverkar ens lathet och ork mer än man tror att festa känner jag..
men som sagt, ett rejält schema för varje dag är skitbra.. sätt upp lite lappar på ställen som snor din tid ofta, sätt en arg lapp ovanför tv:n där det står "plugga för i helvete mannen!" och en på datorn med något liknande, så att du hela tiden tvingar på dig själv ett dåligt samvete.. sätt en lapp på ytterdörrn med kanske så att du kanske tvekar lite mer att ge dig ut..
men när allt kommer omkring handlar det bara om mentalitet, bestämma sig för att verkligen göra det.. det är ju bara du själv som kan bestämma över det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-17 19:41
Börja fasta brushan!

Då mat, sex, dryck, och andra störiga aktiviteter inte är tillåtna så tar man tag i saker.

2006-04-17 20:07
Jag brukar göra flera saker samtidigt. Det hjälper mig att koncentrera bättre. Jag brukar plugga typ tre olika ämnen samtidigt som jag chattar på msn och käkar nåt och så. Det funkar jätte bra.

2006-04-18 00:40
umm. gör absolut ingenting för tre dagar. om du håller utan att fara ut på bar, träffa din tjej och bara sitta hemma utan att göra ditt arbete så är du fan i mig något konstigt.

Jag blir tokig av att inte göra något, sedan duger fast arbete eller skolaktiviteter....
Söker kunder, mixning & mastring!
Poet

2006-04-18 15:15
Asdöd : Nej faan heller, jag är kafer och stannar så hehe

Joel : Låter som ett bra tips mannen. Idag fick jag i alla fall ett skolarbete gjort.

2006-04-18 15:29
*motionera.

*jobba korta pass, typ 20min, sen tar du en bensträckare, och så fortsätter du igen i 20minuter. Efter en timme kan du göra något helt annat och släppa alla tankar kring arbetet.

*gör upp ett rimligt schema, och unna dig något som belöning efter en tids arbetande.

jag hade också jävligt dålig självdiscipin för ett år sedan, sket i allt i princip och satt bara framför datorn. Drog tummen ur röven och insåg att jag inte kunde ha det så för att det skulle bara bli värre med tiden.

Satt i samtal med skolpersonal och vips, så var jag på rätt väg igen. :)
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat