det man lär i mediaskolorna går såhär; det har blivit alltmera så att median blivit ett självändamål. Man gör program om program, program om att göra program och om människor som gör program. Chatrum finns till inte för att uppleva människokontakt utan de finns där för att chatta. Man har tagit avstånd från det att de nya kommunikationsmedlen skulle föra människor närmare varandra och hjälpa med kommunikation i sociala syften. Det är nuförtiden för det mesta mediebolag som använder denna ideologi, men endast till att sälja sina produkter och sin service. Ett av de mest intressanta argument jag hört var att dessa bättre kommunikations-sätt och service har ledt till att människor gått längre bort från varandra. Man har egentligen mindre tid för att sällskapa eftersom jobbet följer dig hem med internet, mobil, e-mail osv. Sen finns det socionomer som påstår att dessa nya medier försämrar människors sociala färdigheter i "riktiga livet". För mig har internet bara varit något jag använt för att sätta ut bilder och skickat filer till mina vänner och arbetskamrater. Tyvärr kommer jobbet hem med e-mail och ständiga visiter till jobbets diskussionsforum...
Söker kunder, mixning & mastring!