I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tycker inte om att vara ensam

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-04-19 01:03

tycker inte om att vara ensam

hejsan!
jag är en social prick som tycker om att umgås med vänner och flickvännen.
tycker om att vistas bland folk, tycker det är skönt att ha folk runt omkring mig.. vet inte varför riktigt..
Tycker om att se söta tjejer gå förbi, tycker om att hälsa på folk jag känner, tycker om att bara se folk och vara bland dom liksom..
låter det konstigt? känns som det nu när jag skriver ner det, men vaska man göra.

Då tycker man ju att gå i gymnasiumet passar mig utmärkt!
Och det gör det, jag tycker det är kul att komma till skolan, dels för alla vännerna, för att det är trevligt men också just för att det är mycket folk och rörelse där.

Nu är det som så att jag är ute på praktik och har varit det sedan typ två månader och kommer vara fram till den där sista studentveckan, och praktiserar hemifrån, och med praktisera hemifrån så menar jag att jag inte gör ett skit (hur jag lurat skolan är en helt annan fråga och är irrelevant) och är inte längre student utan kan snarare ses som lösdrivande arbetslös soffpotatis..

Det innebär problem!
Jag försöker omge mig med vänner så mycket jag kan.
Jag umgås med min flickvän på eftermiddagarna, men kommer hem igen vid tio-elva varje kväll oftast.. Hon har vanlig skola, så henne kan jag inte vara med dagarna långa.
Är jag inte med henne så är jag med vännerna, vi hänger här hos mig typ och dom brukar dra nångång runt midnatt..

Jag märker av att det inte är människor omkring mig alls i princip, det där flödet av människor man inte känner och förbipasserande personer saknas liksom..
Har varit i centrum med mina vänner och gjort skitsaker (typ: kolla kostym till studenten, få klockan som varit trasig i ett halvår lagad, käka lunch, kolla skivor) bara för att vara bland folk liksom.. Innan har jag varit i centrum kanske två gånger på tre år, nu sen jag börja praktisera har jag varit där fyra-fem gånger!

När mina vänner drar på kvällen så känns mitt rum så otroligt tomt, jag tycker det är näst intill obehagligt, känner bara att jag sjunker ihop och det nästan sticker till i magen när jag följer mina vänner till dörren och så väl tillbaka på mitt rum när jag sätter mig vid datorn känner jag nån slags saknad liksom..

Det kan ha något att göra med att sen jag började "praktisera" har jag antingen varit med min flickvän och sovit med henne, eller haft vänner som sovit här kanske 80% av kvällarna jag varit här..

eller?

jag vettefan liksom.. det här är inget jag ligger sömnlös och gråter över, men det är jobbigt ändå..
nån som känner/känt liknande eller nån som vet vad jag kan göra för att inte känna såhär?

damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2006-04-19 01:12
Shit asså.. Sälskapssjuk!

2006-04-19 01:15
fan jag letade efter det ordet när jag skrev

2006-04-19 01:22
Sälskapssjuk som i SÄLskapssjuk eller sällskapssjuk?
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-04-19 01:32
the one with the säl

2006-04-19 01:32
jeeej! : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-04-19 02:56
I feel ya..

Samma sak för mig asså.. På ett sätt iaf.
Jag gillar att omge mig med folk jag tycker om, och vara ute bland folk - till en viss gräns. Då slår torgskräcken till..men det är en annan femma.

men som sagt, det blir nog lätt så om man blir van vid att ha folk omrking sig en viss tid. Det blir en vana, något man räknar med.. Och när saker man räknat med inte inträffar, så blir man besviken!
Med andra ord: Det går över
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2006-04-19 05:39
Ja är fan helt tvärtom, gillar att va själv dygnet runt typ, fast de blir ju också tråkigt ibland!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2006-04-19 06:44
kände lite samma efter att jag vart ute o rest 3 månader.. va inte ensam en sekund under hela resan typ.. sov aldrig ensam i ett rum, gjorde ingenting ensam o de va alltid saker att göra o folk att träffa o de hände grejjer hela tiden. sen kom man hem och satte sig vid datorn igen ensam.. kändes helt sjukt och deprimerande att vara själv o inte ha nån att tjöta me. har dock redan gått över men omställningen va rätt seg
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2006-04-19 09:11
Queff

Det låter inte nyttigt alltså. Okej om man gillar att vara social, men du ska ju inte behöva andra människor runt om dig 24/7 för att må bra.
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-04-19 14:10
hehe killen frågar om jag ska me till centrum för att han ska vänta på sin klocka i FEMTON min. :D

Men de här känns ju inge bra... fast du vänjer dig nog efter nån månad typ...
JMD, Jag Måste Dansa!

2006-04-19 15:09
who does . ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-19 15:42
Hahah queff på ett gym, det skulle man betala för att se..;)
fuck all you haters!
Skivsamlare

2006-04-19 16:32
det är såna som dig jag tycker synd om. hur orkar ni vara så sociala och hur vill ni vara så beroende av människor? iochförsig är jag lite för mycket åt andra hållet då, men shit jag tappar liksom andan när jag läser din text.

men ja precis, du måste ju hitta nåt att göra istället för att vara en soffpotatis som går hemma och väntar på flickvännen liksom...
du kan cykla 5 mil och köpa en vårglass å sen cykla hem, det är skitkul! särskilt att göra SJÄLV.

"Anpassa er aldrig" som Kaj Husell sa...

2006-04-19 18:31
umgås mest med min pojkvän....har svårt för att ta kontakt med människor...vet inte va jaska säga, hur man gör osv.asdålig på att hålla kontakten med folk. så ja e jämt ensam när min pojkvän jobbar.......bara sitter vid datorn lr teven.

ja e inte sällskapssjuk, jag är patetisk o pinsam. o ja önskar att ja va bra på fotboll :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-19 19:37
låter som min morsas hund typ
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown

2006-04-20 00:32
haha ni är roliga :)

exitdamp - asså jag kan bestämma mig själv för att "nej nu åker jag och gör det där jävla ärendet" bara för att jag känner att jag behöver vara bland folk.. men sen skjuter jag upp det för att jag inte ivll åka och göra det själv!
förstår du? det blir liksom.. krock i skallen..

det är värst på kvällarna...

2006-04-20 10:09
Känner igen situationen. praktiserade tre dagar i veckan i ett år förut. men hade ingen praktik så jag var bara hemma. som tur var så är alla mina kompisar dagdrivare så jag hade sällskap.

jag får ångest om jag är hemm lite för länge utan att vara med mina vnner. (om jag inte är upptagen med nått för då hinner jag inte tänka på annat.
Ni behöver sånna som mej. Ni behöver sånna som mej, så ni kan peka med era jävla fingrar o säga: Titta, där är elakingen

2006-04-20 10:48
jag hatar att jag typ inte kan gå till centrum och handla ngt själv, fast det tar knappt 5 min att gå. orkar verkligen inte göra sånt själv. har t.o.m skjutit upp jobbet om min polare inte hakat på för att jobba.
www.unt.se/musikbloggen

2006-04-20 10:51
Låter som om du behöver få lite rutin på din vardag. Om du ligger och drar dig till 12-13 om dagarna så är det inte konstigt att du vill att dina polare ska stanna längre än till 12 om nätterna. Gå upp i normal tid så kommer du be dom gå om kvällarna.