I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag är inte ledsen?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-04-19 23:20

Jag är inte ledsen?

Lång komplicerad historia. Du får ursäkta mig eller strunta i det.

Vi hade känt varandra i två år. Och efter ett och ett halvt år kom det fram att han varit kär i mig hela tiden. Blev en massa sjaffs då han inte varit ärlig mot mig, då vi hade haft allt på en vänskaplig nivå.

Men sen..på något sätt önskade jag också att jag var kär i honom, så det blev mycket snack på telefonen någon månad om alla möjliga ting. Liksom, smått flirtande och allmänt gulligt. (Han hade bott i Sthlm som jag, fram till någon månad innan han berätta det...Så telefonen var enda kontakten)

Då han inte längre bodde nära, utan i norr, så kände jag att det var bäst att vänta och se hur allt skulle utveckla sig. Träffas och så. Han blev sårad när jag inte kunde säga att jag älskade honom mer än som vän, men jag sa ändå ingenting då det inte kändes helt säkert (jag är ingen sån som använder det ordet så ofta...om alls?). Nåja. Vi sågs och jag kände att någonting fattades. Och talade då om att det inte kunde bli vi.

Därefter hörde han inte av sig på tre månader. Lyckades nå honom på tel ett par ggr, men han fick högst ur sig ett par meniningslösa meningar..undvek att prata om det som hänt trots att jag försökte. Försökte få kontakt. Undrade om han inte ville ha kontakt med mig längre. Han sa att jag inbillade mig, att han bara var upptagnare än tidigare.

Nåja. Iaf Nu innan påsk så ringde jag. Som ett sista försök. Han svarade, vi pratade om massa strunt och jag sa nåt om han tänkt komma till Sthlm och då bokade han biljetter. Han säger indirekt att det är för min skull, men reagerar inte så mkt på det då. Sen mot slutet av samtalet så säger han att "vet du hur sårad jag blev när du talade om det där för mig då?". Sen så börjar han gråta och vi tvingas lägga på.

Men jag fick damp. Känt mig sviken i tre förbannade månader. Allt har svävat i ovisshet; hade inte vetat om han någonsin ville ha med mig att göra igen. Och så snackar han om att han blivit sårad. Jag vet klart att han inte kan ha haft det så lätt, men vi har liksom pratat om allt. Han visste en del som några av mina närmaste kompisar inte visste. Han var en speciell nära vän för mig. Ett support. Och jag var samma för honom.

Men men...Vi lyckades (trodde jag) ta oss igenom det. En vecka senare träffas vi. Och när vi promenerar runt så omfamnar han mig bakifrån och sätter huvudet på min axel (sån där söt-kram). Flyttade på mig och han släppte taget. Då fattar jag att han inte hade gett upp fortfarande. Sedan efter att vi skilts åt så känner jag ett grymt obehag. Pratar ett par dagar senare. Att han måste bete sig som en kompis om vi ska vara vänner. För annars kan vi inte ha någon relation. Han säger att han accepterat det och att han har ett par saker han velat säga mig.

Delam tange barat

2006-04-19 23:20
Då tar batterierna slut på mobilen. Han ringer upp och berättar att de nästan är helt slut men att han ska ringa mig nästa dag. Det gör han inte. Försöker nå honom, gör det men då käkar han lunch och känner att han behöver mer tid. Lovar att ringa igen.

Det dröjer fyra dagar. Ringer hem till honom då han är tillbaka i norr. Han svarar. Känner att han är spänd och att han låter ledsen. Han frågar om jag inte fått hans sms...Och det har jag då inte. Så. Då beslutar han sig för att säga det på telefon med gråt i rösten:

"Jag klarar inte av att vara din vän. Har inget mer att säga. Hejdå"

Jag fattar inte varför jag känner som jag gör nu. Är inte ledsen, utan känner mig istället lättad över att slippa vara oviss hela tiden om han vill höra av sig eller inte. Nu vet jag ju att han inte kommer att göra det. Samtidigt är jag arg och besviken över att han väljer att vela avsluta en relation vi haft i två år via sms. Samtidigt så undrar jag också varför det tog en sån jävla tid att komma på att han inte klarade av någon relation med mig. Och så känner jag mig lurad. Att plötsligt så spelar inte vår vänskap någon roll...Vilket får mig att börja fundera om det bara var en illusion av vänskap hela tiden.

Är det någon som känner igen sig i något av det jag har skrivit?

Delam tange barat

2006-04-19 23:23
*att han varit kär i mig en stor del av tiden
Delam tange barat

2006-04-19 23:34
Jag tror mest att han känner att just nu så klarar han inte av att vara din vän eftersom det innebär att han måste vara i din närhet eller prata med dig. JUst nu vill han nog bara bearbeta hans käslor och i det här fallet, sitt brustna hjärta oh läka en aning.- när han sedan har kommit över dig så tror jag´att ni kommer att bli vänner igen.

Försök att tänka som att det vore du. Om du var mäkta förälskad i någon i din närhet och det inte var besvarat och du känner dig oerhört ledsen och besviken. Vill du då ständigt bli påmind om denna personen då. Då fastnar man ju lite i ett träsk, att man aldrig kommer ifrån det.

Om inte han hade värderat er vänskap så skulle han aldrig börjat att älska dig i första hand.

Lycka till!
Som dröm var den vacker att få!

2006-04-20 02:05
säger som Demirel, tycker du verkar vara jävligt taskig och kall.

om jag uppfattade det rätt, så vart du arg för att han inte berättat att han var kär i dig?
jag har varit i samma sits, blivit kär i en kompis, det tar ett bra tag att berätta för en kompis att man gillar/är kär i den, för man är rädd att tappa relationen helt om man ens berättar det.

så om du är arg och sur för att han inte sagt det, och du säger att han inte varit ärlig, då är du riktigt taskig person

2006-04-20 06:11
Tjejen... Han har ju sagt det till dig hela tiden. Och du har vetat om det. Du skriver det till och med har. Du far vara mer tydlig i fortsattningen om hur du vill ha det och punkt slut. I fortsattningen med killar du traffar. Du har hallt upp en allt for oppen karleksdorr gent emot honom. Jag sager inte att du har gjort fel. Jag sager bara att du sjalv varit osaker pa dina kanslor. Kanske har du tyckt/tycker du mer om honom an som kompis? Kanske inte? Kanske du bara vill att han ska vara man och tala om det for dig ordentligt med dig hart i sina armar under en fullmane och tusen stjarnor..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-20 06:14
Du kan oxo saga till honom att han inte kan ga runt har i livet och vara mjakig. Mina ord till honom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-20 09:32
Det är inte alltid så lätt att säga vad man känner för någon,och speciellt inte om man tror att det ska bli som det blev mellan er.

Jag tycker inte du ska ringa upp honom, om han inte ringer upp dig när han lovat. Det visar ju att han inte vill prata med dig, och när du ringer upp honom pressar du honom --> "Jag klarar inte av att vara din vän. Har inget mer att säga. Hejdå"

Du vill visa att du vill vara hans vän, men just nu tror jag inte det är särskilt smart, eftersom han vill ha dig som merän bara vän. Låt honom va, och låt honom komma till dig.

2006-04-20 11:21
Jag tycker att du ser på det är ur en förbannat egoistisk synvinkel. När jag läser ditt inlägg får jag känslan av att hans känslor aldrig spelat någon roll för dig.

Om han inte vill ha kontakt med dig så beror det förmodligen på att han inte kan ha kontakt med dig för att han känner för starkt, inte för att han har lurat dig.

Du verkar vara självisk, vilket nästan alla är.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-04-20 12:19
Om en person är kär och den andra inte är det är det bara att ge upp; han var i kär i dig och ville och trodde att han hade en chans hela tiden; men till slut gav han upp.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-04-20 21:23
Det var nog det bästa som kunde hända, i det givna läget ._.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-04-20 21:32
Jepp, killen gjorde rätt. Vill han ha något med dig att göra, så kommer han visa det sen när han kommit över dig.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin