I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför stöter man ut "konstiga" människor.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-04-23 13:29

Varför stöter man ut "konstiga" människor.

Finns det någon naturliganledning till att man stöter ut dom, som typ att dom inte överlevde när människor var "nya", så det skulle vara någon försvars mekanism för att bli av med dåliga gener. ?

They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D

R.I.P. Whoa !

2006-04-23 13:35
folk är rädda för dom
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!

2006-04-23 13:36
Menar du att man inte umgås med dem?
Vanligtvis beror väl det på att "konstiga" människor är konstiga för att de inte är ungefär som en själv? Och man vill väl umgås med folk man går bra ihop med?

Sen anses ju vissa som konstiga för att dom inte har alla papper i pärmen eller något.
What we do in life echos in eternity.

2006-04-23 14:09
det är naturlig instinkt vi har kvar.. alla djur gör likadant med svagare individer.

2006-04-23 14:35
och anledninge till det kan väl vara att det ute i fraliga naturen är aldeles för farligt att dras med nåra som inte kanske har samma chanser att överleva?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-23 15:14
hellre vithaj än stimfisk
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2006-04-23 16:03
rädsla
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-04-23 16:30
Roni, å andra sidan kanske man slutar som en torsk, medan resten i gänget är blåhajar.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-04-23 16:47
Sen nar blir konstiga manniskor svagare individer?

2006-04-23 21:07
Jag har ingen aning om varför men jag lyckas alltid dra till mig konstiga människor... Och barn, de älskar mig. Så jag har en teori om att vi egentligen föds konstiga allihopa, men nån gång under vår barndom börjar vi lära oss reglerna för vad som är socialt accepterat och vad som inte är det och så börjar vi stöta bort konstiga människor. Så där är mitt svar på frågan.

2006-04-23 22:17
jag tror att det kan vara så att dom "konstiga" kanske har konstiga intressen och åsikter etc. och man dras ju till personer som delar intressen och åsikter och sådant, right?
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!

2006-04-23 22:57
för att dom är konstiga? :)
Signatur får rum här

2006-04-23 23:02
word på Mollem!
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!

2006-04-24 00:14
mollem.. tja de är ju konstiga till att börja med? då har man ju inte alla indianer i kanoten = då kan man inte paddla lika fort som resten av stammen. då är man kokt i bajs, en tvåa som en löjtnant i lumpen skulle sagt.

2006-04-24 00:16
För att dom e konstiga?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-24 03:11
för att de som stöter ut dem inser undermedvetet att dessa konstiga personer är högre stående än de själva, och som sagt tidigare, försvarsmekanismen är att göra sig av med dem, inte för att de är svagare utan för att de är starkare.

genier är få... de kallas därför konstiga

:) ;) :( :|

2006-04-24 09:36
Men varför måste man känna sig svagare än folk som är "konstiga" dvs inte som en själv?

Jag vet många konstiga och intefan vet jag om dom är särskillt mycket bättre än mig.. inte en aning, men jag umgås ändå inte med dem. För vi passar inte ihop. Dom umgås ju inte med mig heller. Vem bestämmer då vem som är svagare?
Ett dåligt argument som används för att mobbade ska känna sig bättre (då det ofta dyker upp i mobbningsfrågor.)
What we do in life echos in eternity.

2006-04-24 11:05
alla är konstiga dvs olika

2006-04-24 12:51
jag yrade när jag skrev det där.

2006-04-24 13:26
Det är bara "kosntiga" människor som stöter ut "konstiga" människor . Jag tycker att det är hur härligt som helst att ungså med undliga människor som sticker ut från mängden . Träffade en ur härlig snubbe i medis igår som var hur härlig som helst fast lite "konstig" . Så satt jag där med honom och hela lavapacket där i min gröna fin tjol och alla undrade var jag gjorde med dom . Men då var det jag som stack ut från deras grupp . urhärligt !

2006-04-24 21:55
om jag träffar någon som jag inte tycker verkar skön utan bara konstig vill jag inte ge intrycket att det är någon jag vill börja umgås med, därför kan man väl säga att man stöter bort konstiga människor. man slipper dom!
"Gå fort och le mycket så ser ingen att du är ful" -Lars Åberg

2006-04-24 22:00
sen tycker jag ofta att folk som vill bli sedda som "konstiga" kan bli för mycket! vill man sticka ut genom att rista in änglavingar på ryggen med ett rakblad får man gärna göra det men blanda fan inte in mig!
"Gå fort och le mycket så ser ingen att du är ful" -Lars Åberg

2006-04-25 00:09
skadeglad.. eeeh ok så du umgås med folk för att du själv ska synas?

suntzu haha jo tänkte precis säga att du verkade lite yr :)

jävla jantelagsstämning det är här annars... vafan folk är konstiga och då umgås man inte med dem. inte så att konstiga flumfolk är nån slags superras som man måste anstränga sig extra för att förstå och bli "utvald" att uppskatta.

2006-05-15 20:57
tycker att det är tvärtom.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-05-15 21:11
Jag är annorlunda. Jag anses som konstig, men folk umgås med mig endå. Men det är bara på fester. Men jag bryr mig inte. Jag stöter ut vissa personer för jag försöker överleva. Skulle jag inte stöta ut dom, skulle jag hamna bland dem utstötta. Visst, jag pratar med dom som jag stöter ut, men jag umgås inte med dom, eller pratar med dom om avancerade saker. Jag pratar bara om hur dom mår osv. Saken är att jag är lite utstött själv, med tanke på att jag lyssnar på musik som dom inte gillar, är inne i saken dom inte gillar och håller på med saker dom inte håller på med. Och att jag ser ut annorlunda. Well well, i don't care a flying rats ass faktiskt. Dom försöker få mig arg vid vissa tillfällen, men jag bara skrattar, för jag bryr mig inte, och jag finner ingenting i att bli arg.
*snaark*

2006-05-15 21:12
Föresten. Jag är riktigt skadeglad, och gör mig rolig över andras bekostnad tyvärr.
*snaark*