I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Många vänner med ändå ensam

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-05-02 23:39

Många vänner med ändå ensam

Får ni känslan ibland att av att ni är ensam på jorden? Te.x Ni har jätta många polare som bryr sig om er fast ändå känns det som ni är ensam mot världen?

Det händer mig väldigt ofta, och det är en väldigt vidrig kännsla..

"I Have No Name So Death Can't Find Me"

2006-05-02 23:42
Mjoo, man har onyttigt mycket distans ibland.
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-05-02 23:45
det kan hände när jag sitter i ett rum fyllt med vänner... bland det vidrigaste jag vet

2006-05-03 00:16
Cogito: Personligen så hatar jag att vara ensam..men det kan vara nice ibland...

2006-05-03 00:30
Cogito: Jag vet inte riktigt, gillar bara den inte, vill alltid ha folk omkring mig, eller inte alltid men som sagt ofta. Men inte vem som helst, utan vänner eller familj. Jag relaterar det kanske medvetet eller under medvetet till att vara utlämmnad åt något som finns/eller inte finns där. Det låter skit flummigt jag vet, men det är kanske det bästa sättet jag kan förklara det på just nu.

schu1tz P2: Kanske det, jag har hade en vädligt speciell tjej i mitt liv tills i julas då hon gjorde slut, och jag har nog inte riktigt kommit över henne, eller snarare jag har inte kommit över henne. Och jag vet inte hur jag ska göra det heller. har försökt hitta ngn ny att kunna fylla tomrummet som hon lämmnade eftersig men det har inte gått, både pga att jag inte har hookat ngra nya tjejer, förutom tillfälliga ligg, och dels för att jag inte är säker på om någon kan fylla hennes plats

2006-05-03 00:37
Som Nietzsche så fint uttryckte de:

I am always in my own company!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-05-03 00:38
"det kan vara skönt att vara ensam, men det är inte skönt att känna sig ensam"
and THAT you can quote...

2006-05-03 00:49
Cogito: Det är nog en av grejerna, jag har tvingats vara ensam långa perioder, te.x i sommras, var jag ensam hemma en längre period, mina föräldrar var i frankrike, och tjejen och jag hade uppehåll, och eftersom vi var tillsammas en längre period hade jag förlorat många av mina kära vänner, och dom få jag hade kvar var bortresta. Så jag har konfronterat min ensamhet. Och jag gillade det inte, att behöva vara ensam i en stor lägenhet, sova ensam. När man alltid är van vid att ha folk runtomkring sig är det ganska jobbigt.

schu1tz P2: jag vet det är ingen idé, kommer aldrig att vara det, det får ske när det sker, men jag vill bara att det ska ske fort, och gärna nu. Men vad gör du för att må bättre? Vi går i samma skola, så jag är tvungen att se henne nästan varje dag. vilker försvårar saker och ting.

2006-05-03 00:55

Cogito :
hur menar du då?

2006-05-03 01:07
schu1tz P2:
Jag var i "jag vill inte komma över henne" fasen i början, och det ända jag gjorde var då var att kröka, kröka och kröka, efter jullovet gick jag inte till skolan på 3veckor, och efter dom 3veckorna gick jag ut på praktik i 2månader.

Så på den tiden blev det bättre, det känndes som jag kom över henne, fast jag blev lurad av mig själv, kom inte alls över henne, det märker jag nu.

Det har gått 4månader, och jag är inte lika kär men det känns fortfarande rätt hårt i hjärtat. Det värsta är att hon skaffade ny kille typ 1-2 veckor efter vi hade gjort slut, och jag kände han rätt bra, vi var typ bästa polare i 1:an och halva 2:an tills han bytte gymnasium och vi tappade kontakten.

Hur gammal e du? hur länge var ni tillsammans?

2006-05-03 01:19
Cogito: Okej, då fattar jag vad du menar, jag kan uppskatta att vara ensam ibland, det är skönt att vara ensam och ta en stund att tänka till på vad man egentligen gör, men jag kan inte uppsakatta längre perioder av ensamhet. Men grejen är att det inte är på det sättet jag menar, jag menar att känna sig ensam i ett sälskap av vänner tex.

Men du verkar vara en person som gillar att vara ensam, jag är inte sån.

Jobbigt det där med tjejer, när det går bra är det ljuvligt, och när det går dåligt så suger det, men så är det med allt

2006-05-03 01:25
schu1tz P2 Gjorde samma sak som du, hade bara min "lillebror" kvar som vän, men det räckte inte alltid, nästan varje dag i 2år (undantag för separata semstrar och jobb) men förutom det så....

det är så jävla dumt att göra så lärde mig en läxa, en dyr läxa..som jag aldrig kommer att göra om....

Jag fattar iaf exakt vad du har gått igenom och går igenom, och jag lider med dig.....Men vi ska fan båda klara detta...sov sött...hörs imorrn

2006-05-03 01:31
Cogito Hur har det blivit så? eller har det alltid varit så?

Umgås du med andra? eller har du helt tagigt avstånd från socialt umgänge?

2006-05-03 01:46
Cogito okej? på vilka sätt är du destruktiv? asså agressionproblem eller gillar du att göra folk illa?

Och på vilket sätt då? och på vilket sätt gör du dom illa psykiskt eller fysiskt

Låter hur som helst jävligt jobbigt...

2006-05-03 02:06
Cogito okej, du låter som en läskig människa, fast ändå inte. Kan förstå ditt problem till en viss grad. Fan vad kasst det låter skulle verkligen inte vilja vara i samma sits som du. Men jag förstår varför du kan känna en tillfredställse med att vara ensam. Vart bodde du innan du flyttade?

2006-05-03 02:23
Cogito Det låter inte som ett lungt liv? det är bra att du är medveten om att du har ett problem och försöker göra något åt det.

Jag kommer tänka på allt du skrivit, och jag har tagigt till mig allt, du verkar ju som en person som varit med om en del, och kan utala sig om det.

2006-05-03 10:56
Cogito "Som jag sa, du verkar som en läskig person fast ändå inte" Tycker mest du verkar vara en trevlig fast instabil person, fast är mycket medveten om det och försöker göra något åt det.

Sant, men erfarenhet är en ganska bra väg till lärdom, behöver inte vara det men kan vara det.

Tack, Kom in idag snacka lite mer, tack en en gång för din tid.

2006-05-03 22:55

känner alltid så. fastän jag har mycket bra vänner. det är bara när jag är emd pojkvän jag aldrig känt mig ensam. ensamtankar är inte roliga. har hänt om man gått ner sig lite och inte hört av sig på länge. då känns det som om man inte har någon.

sen tycker jag inte om när folk är känslokalla. då kan man känna sig ensam. Vänner ska, förutom att ha trevligt emd, vara omtänksamma. inte för att dem bör utan för att dem är det. Jag hatar när man verkligen måste be om tjänster osv.
Som vän, iaf jag, så ska man inte bara vara där när man blir ombedd, utan vara där innan personen ber, för att min vill, för att man ser, föratt man förstår
Femme fatale

2006-05-03 22:57

såna vänner jag beskriver är lättare att få tag på utomlands om jag ska vara ärlig. har lera sådana och de hjälper en utan att man ber och gör uppoffringar för folk de bryr sig om. Jag kan känna ibland att här gör ingen någonting om de inte vinner något på det. knappt ens av artighet.

mer än något annat skulle jag vilja ha et stort varmt, osnålt gäng, man alltid är med, med stora hjärtan allihopa, och varma trevliga och mysiga, med fina personligheten och sammanhållna. älskar sådant.
Femme fatale

2006-05-03 23:01

mina föräldrar har ett sådant gäng, de träffas jämt, umgås och har det hur jävla skönt som helst. mm vill också. sommar, mycket folk, kärlek..riktig vänskapskärlek. man accepterar varandras olikheter och kan lätt skoja emd varandra, självdistans och humor..

men sen, om man har vänner som är uppoffrande så ska man heller inte utnyttja det i dålig mening. har sett mycket sånt. översnälla människor som folk utnyttjar i tron om att dessa personer är naiva. Man fattar visst när någon utnyttjar en på pengar eller hjälp. så folk som utnyttjar ska kanske tänka på det, bara för att man inte ojjar sig över det betyder det inte att man inte har deti åtanke om perosnen ifråga.

Riktig vänskapskärlek finns inte längre iSverige med få undandtag. typ barndomsvänner. så känns det. en sådan vänskapskrets jag beskrivit skulle vara en dröm
Femme fatale

2006-05-04 00:01
cogito. nej inte nödvändigtvis men jag ser bara mindre av sån vänskap i Sverige, och jag umgås ju med massa svenskar och växt upp med svenskar och ser mig nog som ganska svensk och ja, detta har påträffats... jag anser att tilbakadragenhet är ett drag i svensk kultur men absolut inget som behöver gälla alla. det är bara min erfarenhet.
Femme fatale

2006-05-04 00:02
när jag talar utgår jag från mig. ingen ska behöva känna sig träffad. när jag säger genrellt så menar jag också genrellt och inte alla. ja utgår från mian erfarenheter om jag tror absolut folk har andra..
Femme fatale

2006-05-04 00:06
Cogito. att vara en bra människa elelr inte har inget med kultur att göra. dock uttrycks denna godhet lite olika på lite olika områden. genreositet och fysiska kärleksbevsingar bland vänner som kramar, håda pussar bland alla kön är t.ec vanligare i sydliga länder än vad amn ser här. medan svenskar ofta är goda lyssnare. tålmodigare och vänliga till sättet.

detta är genrellt, och jag dömer inte en hel grupp utan jagutigår från de jag träffat, genrellt.

hatar whoa måste förklara allt i minsta detalj så ingen missförstår eller utnyttjar otydliga stycken. try to get me!
Femme fatale

2006-05-04 00:26
Cogito: har en aningens svårt att bara tänka vad som skulle hända om jag gjorde si eller så, men jag ska försöka med det i fortsättningen. Tankekraft kan nog föra en en lång väg. Och som du säger man slipper bli instabil ^^

Amar: Vet vad du menar, håller med, jag har iaf upplevt att vänskaps band te.x ute i en förort kan vara starkare än vänskaps banden mellan vänner istan, och jag är som båda ni inte född i sverige,man jag har växt upp i en svensk familj.

Btw du lyckas alltid hitta mina trådar och skriva bra saker idom ;)

2006-05-04 00:43
Cogito: jo det kanske e sant....förstår nog vad du menar

2006-05-04 08:44

vem säger att jag inte är född i Sverige? jag är född i norrköping!
Femme fatale

2006-05-04 08:45
Cogito. åh jag vet precis vad du menar när du nämner "jagh dör för dig brorshan" finns så jävkla mycket fake i det med. blir spyfä'rdig när jag ser dem hålla på så där i skolan, vissa, för att sen gå och snacka skit bakom ryggen på varandra. helt sjukt.

Femme fatale

2006-05-04 10:29
Jag känner också igen känslan. :S
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-05-04 16:33

om jag ska erkänna helt så grät jag konstant i ett år för ca två år sedan för att jag kände mig som den ensammaste tjejen i världen. jag har aldrig varit så låg som då. kände mih njjig, att jag inte hade någon i hela världen. blä. det var hemskt.
Femme fatale

2006-05-04 16:46
jävla loser
Watch your mouth

2006-05-04 17:56
Amar F18: Nehe, sorry visste inte att det var så känsligt.

2006-05-04 23:47
Cogito: Tror jag just fick en insikt i hur du kan se på ensamhet, att det faktiskt kan vara skönt.

2006-05-05 14:52
ofta känns det som att jag bara är som en skugga som följer med då typ ingen ser mej, jobbigt.

blir jävligt glad iaf om någon säger typ : kom och va med, hur e det så typ.. haha

MOBBAD..
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke

2006-05-05 14:53
ojj haha uppfattade tråden fel tror jag..
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke

2006-05-05 22:14
Cogito: Jag vet inte riktigt, blev så jävla lack på ett par polare, och så kändes det som ingen ändå skulle fatta det där om bruden, och jag vet inte det blev bara en blandning av dom två komponenterna, och då kände jag bara att jag behövde vara ensam ett tag, ta lite distans, kanske inte som du känner utan mer för 1dag eller så

2006-05-07 01:01
Cogito: Det håller jag kanske inte med om, våren är den tid hormonerna rusar och man ska träffa flickor ^^ eller ngt åt det håller, fast jag vet vad du menar, under vinter halvåret så är det mörkt och ensamt och man vill gärna ha ngn att värma sig med.

Förästen, har du ngt tips på hur man får kontakt med tjejer? jag är lixom rätt blyg av mig. Hur gick du från att vara ute med hunden och se en söt tjej till att gå på bio med henne?

2006-05-07 23:42
Frakkha P18 i feel ya. Känner precis samma sak.
fantastiskt

2006-05-07 23:57
skrattar menade jag även om det iförsig är kul att se folk som skattar också
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-05-08 01:18
Cogito: jag tror att jag fattar vad du menar, men då menar du folk som funnit varandra på fester eller för stunden? för folk som funnit varandra en tid innan eller hur man nu ska säga måste ju känna att dom blir lyckliga av att sitta och ha det mysigt?

Okej, med andra ord gäller det ju bara att vara iskall, släppa allt och bara köra, om det går åt helvete så kan det ju inte hända så mkt, man kan få ett nej, men om det går bra så kan man ju inte ångra sig. Tycker för övrigt att ditt råd var det bästa jag fått, straight up. Och stämmer desutom.

2006-05-09 00:09
Frakkha: Nej jag tror att de flesta förhållanden är falska även om de träffats på biblioteket. det är klart att dom är lyckliga, men det varar inte, nästa höst har han ett förhållande vid sidan om och hon bara tjatar och gnäller på honom. nästa vår sitter de i vårsolen och är illusionslyckliga med någon annan eller nästnästa vår eller nästnästnästa vår. inget fel med det egentligen men jag vill ha mer därför ser jag ned på folk som nöjer sig. jag är pessimist, och ond hehe

jaja cold as ice! ibland är det fel att tänka för mycket. speciellt när det gäller da girls! bra att du gillade rådet, tänkte det kanske är för simpelt
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-05-09 00:52
Narcissus: har fattat att du är både pessimist och ond:D men det du säger kanske stämmer till en viss del, ska reflektera över det.

Tvärtom, enkelt är faktiskt bra.. Kan du inte ge lite fler tips på det ämmnet?

2006-05-09 01:03
Frakkha: ja du behöver inte bli pessimist och ond för att inte nöja dig med simpla förhållanden och illusionslycka. ok du är ung så simpla förhållanden lär en om kärlek osvosv men inbilla dig inte att ett simpelt förhållande är ett äkta förhållande och vice versa, så slipper du onödig sorg. ett råd på tal om råd: nöj dig aldrig! nöjer du dig med mindre så kommer du inte bli nöjd i själen och dö ensam och olycklig vilket gör det bättre att inte nöja sig och söka det bästa, kanske finna det eller kanske inte finna det och dö ensam och olycklig.

ang. hooka en tjej tips ska jag röka över saken...

2006-05-09 01:11
Narcissus: Skulle aldrig nöja mej med ett simpelt förhållande det skulle suga pung....ok, tar alla råd.

ok, fan vad nice det vore med en cigg ;)

2006-05-09 01:29
Frakkha: hehe gör som indianerna: rök!

jo ännu ett enkelt tips, se dem i ögonen och vik för allt i världen inte! om en bomb skulle explodera bakom dig och din röv ta eld så vik för fan inte med blicken! de kommer känna sig besvärade och generade och börja flacka med blicken men du kommer ge dem rysningar och få dem knäsvaga!

2006-05-09 01:33
Narcissus: Skulle gärna göra som vilket folkslag som helst och röka men nu är så fallet att jag inte har ngra cigg, och jag pallar inte dra till Sjuelva och köpa cigg

Okej, det låter vettigt? funkar det

2006-05-09 01:49
Frakkha: lathet är en synd men det är fanimej inte synd om dig om du är lat

tro mig det funkar! men jag har ju heta ögon också hehehe, njemen man måste ha rätt blick med, fösök se in i hennes hjärna

2006-05-09 01:52
Narcissus: hahahaaha, kanske det kanske...

d har jag me bror :D okej, ska fan testa det...

(kolla din gästbok då och då ;])

2006-05-09 01:54
stryk det sista ...

2006-05-09 02:10
yupp

2006-05-14 15:47
HELA TIDEN!

2006-05-14 15:49
japp den kännslan känner jag igen =/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.