Vad gör man..
..när man har insett att allt är rätt meningslöst? Man är 1 människa, vad kan man göra för skillnad, seriöst. Man lever i ca 70år, det är ingenting. Allt är så korkat egentligen. Man föds ensam & man dör ensam, alla dör. Man är lika död om man har levt ett bra liv med massa pengar & lycklig kärlek, eller om man har vart urfatttig och oskuld. Man är lika död iaf. VAD spelar egentligen någon roll? Vad är poängen med något alls? Vad är poängen med att komma på poängen? Vad ska man göra när man känner.. ingenting...? Nån som känner igen sig?
work some magic
Nej jag kanner inte igen mig men jag antar att om man tror att detta liv ar det enda vi har sa blir man nog ganska deppad. Synd. Thankfully I don't have that problem :D
en människa kan visst göra skillnad. sen att de flesta inte presterar en enda vettig handling i hela sitt liv gör det ju inte mindre ballt att just du eller jag kommer att göra det. med ett järnrör kan man slå världen med häpnad
http://www.kommandot.se/wp/
Man lever för och bli ihågkommen som akilles sa i troy
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig
Man får väl se till att skapa en mening med livet, försöka njuta och göra det bästa av den lilla tid man har att leva! Livet är som serien Seinfeld- det behöver inte ha en poäng för att vara kul!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Brodin1 Det du skriver är fantastiskt. Du har kommit till den ateistiska livssynens slutsats. Jag har själv suttit där och allvarligt övervägt självmord, för vad är det egentligen som hindrar en? Men jag tog inte självmord. Jag tänkte att jag kunde ge mig själv till andra. Det blir ju som ett självmord för egot. Kort efter hade jag så klart glömt det hela och segade omkring igen sökandes efter lycka. Jag blev vegan för jag ville sluta förstöra världen. Antingen tar man, eller så gör man ingenting, eller så ger man. Jag försökte ta så lite som möjligt men kunde inte komma på något sätt att ge. Jag kom in på buddhism, som betonar att man ska eliminera sitt ego och göra allt för andras väl, altruism. Jag mediterade en gång i veckan, och när jag kom in i meditationslokalen kände jag frid. Efter några månader började friden avta och jag ville något mer. Då började seriöst umgås med några Vaishnaver jag träffade på stan. I deras umgänge fick jag svar på det jag funderat över. De talade om att det finns "the plane och exploitation", "the plane of renunciation" och "the plane of dedication". Buddismens mål, "nirvana", är frid, alltså "the plane of renunciation", avsagdhet. Men Vaishnava-filosofins mål är "the plane of dedication", villkorslös kärlek. Varje levande varelse är en atma, andesjäl. En atma är kvalitativt sett ett med Krishna (Gud), men inte kvantitativt. Om man tar en droppe från havet så innehåller den samma atomuppsättning som havet, men droppen är inte lika stor som havet. En atmas natur är att tjäna Krishna, men så länge vi själva vill leka Gud, så kommer vi att födas om i den materiella världen gång på gång. Hare Krishna!
Govinda
Brodin! Kom igen nu, ryck upp dig! Om du nu går runt och tänker sådär? Börja lev!! Du skriver som du redan har levt ditt liv och du vet att det är miningslöst och allt kommer gå åt helvete. Sluta tänk på framtiden och lev i nuet. Peace ;)
From Man kan leva i nuet men om man tror att målet är mörker, så blir ens handlingar destruktiva.
Govinda
Brodin du låter som en av dom som cuttar sig själva medans dom lyssnar på Kent. ;) Man ska njuta av livet, och inte tänka sådana tankar
princess du vet inte säkert de där om paradiset? är det så i islam eller är de bara du som är osäker? nyfiken bara, har dålig koll på islam nämligen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Göra det bästa utav situationen? ha kul medans du kan. göra det DU vill? har oxå tänkt på det men kommer inte fram till nåra vettiga svar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ger upp! va fan tror du? cp..
Watch your mouth
ok, låter lite jobbigt med ovissheten!
alltid! låter kanske naivt, men sådan är min tro. även om livet skulle vara skit om 10 år så vet jag ändå att Gud är med mig genom allt!
även om jag svälter vet jag att Gud är med. denna världens ondska finns ständigt, men den dag när jag dör blir det himlen minsann!
Tänkte lite till på det där att man är EN människa o sånt. men om man är en människa med en åsikt. kanske det finns nån till med samma åsikt. då blir man två då? då kanske man kan förändra något eller? make a diffrent?
brodin1 inte läst igenom tråden men jag kan säga(jag generaliserar)att alla känner igen sig. dom flesta tänker nån gång igen om vad man gör här, varför finns vi, vad kan lilla ensamma jag osv osv jag har tänkt likadant och många med mig. och ja, jag bölade och sa att det inte fanns någon mening med livet. jag levde hur bra som helst medans folk dog i krig och svält, unga kvinnor våldtogs och pansionärer och handikappade lämnades att ruttna i sina sängar. men en dag så tänkte jag; - Varför gör jag mig själv till ett ofer hela tiden varför gör jag ingenting? och min brosa sa ungefär samma sak; sluta tyck så jävla synd om dig själv och gör något. så vi ringde SIDA. Du har rätt ensam kan man inte göra så stor skillnad, men med någon kan du göra så jävla mkt bra så det finns inte. det finns hur många organisationer som helst som jobbar för att förändra värden. organisera dig i rädabarnen, sida, djurens rätt, militanta vegander, facket vadsomhelst, men sitt inte bara och säg att det inte finns någon mening med livet för dte gör det. du måste ara hitta din väg. du får prova dig fram. och kom ihåg; Vägen ändras och ibland passar den inte och då får man svänga av in på en ny väg!
Original Cassidy- fixar biffen och står för skandalerna. (A)- Det vet du!
Lär dig av det förflutan, lev i nuet och se mot en framtid av möjligheter. Hur mycket en människa du än är kan du alltid göra en ändring. Moses, Jesus, Budda, Muhammed med flera var endast människor, Carl Marx med, Einstien med. Har också känt mig sådär, eller inte precis lika men jag känner igen mig. Världen kan verka meningslös, men det handlar nog mer om att vi måste hitta våra egna meningar i livet, det är en del av att vara människa. Man måste vara nere en del för att känna sötman av att vara uppåt. Hoppas du hittar en mening förr eller senare. Men kom ihåg att framtiden alltid har en blank biljett, du kan göra vad du vill med den, så varför kasta den i en papperskorg innan du har sett vart den bär? Hoppass du mår bättre eller börjar må bättre snart. Lyckönskningar på jakten efter mening.
Life is to short to waste it on beeing miserable, see to the hidden oppertunities and live life for love and happiness
princess aha, du menar så. självklart är jag inte säker på det! att man är kristen är verkligen inte en garant på att man kommer leva på en räkmacka hela livet...tex paulus fick ju genomlida två stenkastningar, några skeppsbrott, piskslag, fängelsebesök, hån osv..