I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

planetens moment

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-05-07 17:03

planetens moment

varför åker vi i en bana runt solen? och eller varför gör alla andra planeter i vintergatan de? borde inte allt stå still i rymden? åker solen också åt nåt håll, är vi påväg nån stans?

vart kommer kometer å sånt ifrån? varför flyger de runt i rymden? vem gav dom fart? hur gick de till? är dom påväg nån stans? borde inte allt stå still i rymden om vi är ensama där?

bara jag som funderar lite...

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2006-05-07 17:21
Det där är väl ändå inte frågor rörande vardagsfilosofi?

www.google.se
soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com

2006-05-07 18:04
Saker rör ju sig för de nån gång fått blivit nitade av en kraft (tex från big bang). Kometer etc skapas ju lite då och då när saker i rymden smäller. Varför vi rör oss runt saker och inte längs räta linjer beror ju på gravitationen från diverse stora kroppar (tex solen).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-07 19:04
merc P17 - kanske inte.. är helj nu så...

SakiSaki P20 - nej... dåra?

tassel - ahaaa!, jag tycker iof att de är svårt att tänka big bang, vad fanns innan liksom, å varför... så fort jag tänker på så "stora saker" blir jag snurrig...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2006-05-07 19:55
svaret e runt
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig

2006-05-07 21:14
åker solen också åt nåt håll, är vi påväg nån stans?
, kalla mig dum, men det vill jag också veta.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-05-07 21:38
Muhjmathil_Ahmd P17

Solen rör sig runt i sin arm i vintergatan. Vintergatan rör sig också, fast vi vet inte var den är på väg :b

Och Big Bang-teorin har en brist: Alla galaxer far inte utåt, från en mitt. De rör sig mot och från varandra O.o
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-05-07 22:31
okay, tack!
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.