Toalett filosofii!!
satt och fundera häromdagen då jag utförde mina naturliga behov, undra om man kan räkna ut hastigheten på en bajskorv? Min första tanke "nää det går inte" men sen så tänkte klart det går!! det är ju bara att ta sträckan genom tiden s/t = v Efter jag konstaterat att min fundering gick att genomföra tänkte vad är jag för en knäpp person som börjar fundera på detta måste typ vara den enda i världen som har sådana udda "naturligtvetenskapliga" tankar så kom jag framtill: "nä det är jag nog inte finns ju WHOA FOLKET!!!:-)" Så kära whoaiter har någon av er funderat på detta också? har någon kanske rent utav räknat på det? i sådana fall vad är ert rekord? är det verkligen så att det så kallade "racerbajset" är överlägset "racer? Jag har själv inte räknat på det men det beror helt och hållet på materiella problem. Ha det bra // T.F
Producent
2006-05-12 17:02
därimot undrar jag varför bajs e brunt??
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
FÖRatt allt du stoppar i dig har olika färg och när det blandas i magsäck och i tarmar under spjälkningen så vet man från dagis att om man blandar en massa färger så blir det mot det svarta! plus att det finns en del annat material från kroppen förutom restprodukter från mat som kommer med ut i avföringen..
Intressant fråga.. jaa jag skulle också vilja veta svaret
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2006-05-12 17:17
men varför just brunt? om jag äter grönt säg i en vecka så är ju endå mitt bajs brunt??
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Fumez :---- Ja då kan du få en liten nyans skildring i avföringen men under spjälkningen så medverkar enzym bakterier och andra mekanismer som vissa av dessa förljer med ut i som restproukt och dessa påverkar färg och konsistens!
Jag har alltid undrat hur bajs smakar och har nästan övervägt att smaka..bara lite
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
När vi ändå talar om bajsets färg. Hur kommer det sig att skiten är svart ibland, eller åtminstone väldigt mörkbrun?
fumez men varför just brunt? om jag äter grönt säg i en vecka så är ju endå mitt bajs brunt?? blir inte bajset grönt då? iaf lite grönt
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
svart blir bajs för att det är mycket järn i
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
är det inte så om man blandar mer än 5 färger så blir det alltid brunt? kanske har fel...
om det blev brunt för att det blandas borde väl spya vara brunt?
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
määh maten blandas ju redan i matsäcken innan det blivit bajs EscaLady! men spyan har ju samma färg, jag spyr iallafall inte regnbågar, ljusbeige snarare, och hur mycket man än blandar ljusbeige så blir det inte brunt
hehe eller så plockas alla utom de bruna cellerna upp av tarmarna
Att spya inte är brunt tror jag beror mycket på magsyran och färgen på den. Sen har jag iofs kräkt nästan genomskinligt efter en massa liter vatten och har även sett rosa spyor utanför mitt hus efter en fest. Angående bajsets färger så har jag för mig att bakterierna i tarmarna färgar det mycket och det är även döda bakterier som gör att det luktar illa (om jag minns rätt). Sen har det säkert en hel del att göra med maten också. Minns när jag var liten och hade ätit massa omogna plommon, då blev mitt bajs nästan helt grönt. Undrar dock varför bebisbajs oftast är lite gulaktigt, som senap ungefär.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
De faller med tyngdacceleration? Medelhastigheten blir då (1/2)(2*9,81*s)^0.5 fås ur v^2=v_0^2+2*a*s som gäller vid konstant acceleration när v0 sätts till 0
Fekala kräkningar = spy bajs 3 färger räcker för att få brunt = RGB t.ex.
japp, bilirubin är ett ämne som bildas när levern bryter ner de uttjänta röda blodkropparna och färgar bajset brunt. angånde racerbajs så är det ju inte bara gravitationen som spelar in, tjocktarmens muskler ger ju bajset en extra skjuts, och om man är jättebajsnödig så arbetar musklerna med största sannolikhet snabbare = snabbare bajs
http://www.kommandot.se/wp/
bajs är coolt. tänk om vi inte bajsade lix, kul och leva med bajs i kroppen amn skulle väga 123904390472347238947238947234792374923k g!
skriva till hjärnkontoret och be om svar på frågan ! och så skriver du hälsingar från Whoa !
varför kan ine bajs lukta gott? jag är avundsjuk på tjejjer som bajsar jordgubbar :/
jag bajsar inte jordgubbar . jag bajsar bajs . Men mitt bajs luktar ifs inte asså :) och det är jag tacksam för :P
asså, det som meko skriver är helt korrekt
olik fem färger?
cry me a river! --> thcrew
Bajs är brunt p.g.a. alla röda blodkroppar vi skiter ut. Men varför är piss gult??
Hahaha! Man kissar gult för att det är ammoniak i kiss, när kisset är färglöst är det för att man har spätt ut det med vatten. Därför är kiss väldigt gult på morgonen då du inte har druckit vatten på flera timmar och färglöst på kvällen då du har fått i dig vätska. ;)
Fan vad folk kan på whoa jag blir imponerad verkligen! Alltså jag tyckte det var trevligt att läsa, Men det med cellerna som färgar kisset är det inte så att när dom har färgat allt kiss med gul färg så har dom ingen mer gul färg och måste gå och ta en annan färg te x brun som dom använder vid bajset.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Skön tråd mään, keep going! Vad är det som får bajset att lukta så mycket?
Toker gjorde som dum sa
borde kanske vara " luktceller" om man tar efter meko's teori
be om ursäkt
För att återgå till ursprungsfrågan: Om man försummar luftmotståndet och eventuella påtryckningar från utövaren ger detta: v=(h*2*9,82)^0,5 Med en uppskattad fallhöjd på ca 0,35m så får bajset en max hastighet på 2,62m/s.
DieselT Jag tror inte att det går att försumma eventuella påtryckningar från utövaren.
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
1 m/s
Ähh ni tänker ju konstigt. Klart man inte kan mäta hastighet på hur fort man bajsar. Alla tar ju i olika mycket. När bajset är halvvägs ut för vissa betyder det inte att det är det för alla. Häh..
här får du lite kärlek
beror väl också på hurudant tryck bajskorven/skitsörjan har. Om man råkar ha diarré så är skitet tydligt snabbare än en tjock korv man hamnar brottas med...
Söker kunder, mixning & mastring!
Kepish F0 Håller med dej till 100 % ;)
Haha yeah I feel my poobackup=) sant ju, bara för det tar en halvtimma för mig att klicka ur mig en korv så betyder det inte att FlygPungEkorre skiter lika fort allt är relevant eller vad ni brukar säga
här får du lite kärlek
Diarré är ju faktiskt ljusbrunt?
fantastiskt
hastigheten på ett diaresprut kan vara intresantare, kan inte alla äta lite lax sen kör vi race?