en pause
Vad innebär en paude i ett förhållande . Jag och min pojkvän bråkar hela jävla dagarna så jag frågade honom om vi skulle ta en pause och han flippade . En pause enligt mig är en period typ en vecka där man bara har en vecka utan varande inte telfonsamtal och inte träffas . Då längtar man juh efter varandra och man inser hur mycket man igentligen betyder för varandra och hur onödigt det är att bråka . Han verkar tro att det innebär att vi ska göra slut .. vafan han blev så arg så att då fick jag lägga ner ideen efterosm att han säger att jag inte gör något som han vill om vi gör det . jag vil verkligen ta en pause . Tror ni att det skulle hjälpa och isåfall hur får man honom att förstå att det kan betyda något bra ? hjäääälp
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
han är nog rädd för att det skall innebära ett "öppet förhållande" eller något? för många innebär en paus att man kan träffa andra
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Har redan förklarat för honom att det inte rä det jag är ute efter när jag ber om en pause =/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"we we're on a break!" se till så att villkoren är säkra..
eftersom du tycker att förhållandet är så dåligt att du tycker det bore bäst att inte ses på en vecka så blir han rädd att du kommer tycka att den veckan var ganska skön, och distansen kommer få dig att glömma honom. ni skulle kunna skriva brev till varandra under uppehållet, så att ni slipper sitta i ovisshet om vad den andra känner, medans ni slipper samspelet er emellan, om du förstår vad jag menar?
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
vafan e paus egentligen.. palla det. gör slut istället isf
www.soundcloud.com/lirzproductions
kan man inte bara träffas mer sällan? måste man ta en paus från en person för att man inte orkar mer kanske man ínte passade så bra ihop. prata med varran damit.
helenay F20 Vi bopr tillsammans lite svårt att träffas mindre sällan . Och jo vi pratar men när vi pratar så skriker vi bara ..
skriker ni bara? Ni verkar ju hur bra som helst på det där med konfliktlösning, skrika ska man göra vid sex, inget annat.
strength
låter inte som et sunt förhållande om ni inte kan hålla er på vanlig samtalsnivå utan bara skriker.. men vad är det han inte fattar om du har förklarat för honom lika väl som för oss på whoa vad en paus innebär för dig.. ?
kärleken till pengarna är roten till problemen.
När jag och min pojkvän tog paus slutade det med att vi gjorde slut.. blev dock ihop efter några månader igen :)
Magnus Betnér <3
En paus är bara ett sätt att börja värma upp sin partner för de oundvikliga slutet. Simpel fakta!
facebook.com/idiomatisk - fan page
ska du be han flytta ut i en vecka eftersom ni bor tillsammans?
Jag och flickvännen tog en paus, det var grymt bra! Va skitjobbigt men grymt skönt att ses efteråt. Gick 4 månader sen gjorde vi slut. Så kanske är som Rainmaker säger. Är ju trots allt en indikation på att något är dåligt! Give it a try!
I can kick you. Higher than you can kick me.
En pause = hej då, typ. finns inget pause ett förhållande. det är ingen film eller nått. eller?
Usch, skulle reagera precis som han om min tjej sa så.. fattar du hur dålig han kanske känner sig då? Han är nog livrädd att förlora dig, Nu vet jag inte hur gammal du är o så, Men har han någon anledning att tro att du är otrogen? verkar som om han inte litar på dig iallafall och det är illa! Kan vara han som är löjlig eller så säger du inte hur mycket han betyder för dig och visar det på ett bra sätt, Jag tycker paus är en skitkass idé, Alltså nu hänger du ju upp dig på d.. tänk på att fixa det ni håller på med nu allt bråk o sånt, Tänk efter vad gör jag fel, och var öppna mot varandra och lyssna på vad han säger!! Händer inget så är det synd...
2 PJÄSER
för mig så känns det lite som att en paus hänger ihop med att göra slut...det liksom typ leder till det...det behöver inte göra det, men det känns som att det oftast gör det
Jag tror som många säger att det finns inga pauser i förhållanden. I så fall gör man slut och ses sen i livet, då kan det gå men inte så här att sätta ut en viss tid och sen börja ses igen. Sann kärlek har inga 'exit doors'. Det här med uppehåll är bara en undanflykt från det man vill ha sagt, man säger åt sin partner först typ: "Jag vill ha ett uppehåll och tänka igenom saker" och sen kommer det: "Neh det här fungerar inte längre". Tror det är så eftersom det känns för hårt att säga sanningen på en gång så man förbereder partnern för det, att nu är det 50% chans att de barkar nu när vi är på uppehåll. Fast sanningen och säga är nog risken att förhållandet inte går att rädda betydligt större än så. Förhållanden som är menade att hålla är nog realtivt uppehållsfria.
facebook.com/idiomatisk - fan page
så alla här tyror att ebn payuse är något dåligt och leder till ett uselt slut ? ....
En liten paus blir ofta LÅNG paus...
Running free with lsd. WemVlchillers
-SkadeGlad- Nej, jag och min pojkvän blev ihop igen och har vart det i snart ett år :)
Magnus Betnér <3
vardagsfilosofi? naaa, donno 'bout that men good luck any how :)
paus är bara skit, skulle lägga ner bruden direkt om hon sa att hon ville ha en "paus".. typ jaha? ska du knulla runt och kolla om någon är bättre då eller? jävla röv O.o
Skyll inte på mig, jag rösta rött.
skadeglad, jaha.. sluta skrik då. inte fan vet jag.. hoppas allt går bra osv.
paus stavas inte pause. (var bara tvungen. stavfel stör mig)
"Östermalm for life. Hårdare än Trenchtown!" http://fnochjag.blogg.se