Att inte existera
Om man inte uppfattas av någon och man själv inte heller tror att man existerar. Existerar man då. Eftersom den objektiva världen är den som överensstämmer med vad majoriteten uppfattar o den subjektiva är det man själv uppfattar borde man då varken existera i nån av dom. Nu kommer säkert folk tycka ja e dum i huvet o att d e självklart att man existerar eftersom man fysiskt gör det. Men vad är det egentligen som gör att något kan existera?
In case you didn't notice, I was being sarcastic.
Snoop_Dogg P19 Nu menar ja uppfatta (känsel, lukt, ljud ingår) inte bara inte att man syns.
Vad existerar för en förlamad dövstum blind då?
utan_armar: ett kolik känns det som du förklarar, alltså en hjärndöd person. Men jag fattar vad du säger, frågan är om inte allt existerar för en sån person. De skapar allt själva, de lever i ett Utopia i sina tankar där de styr allt.
Att man inte ska kunna lära sig kicka nåt då, men är ung än..Ta en sup och hör sen
kärlek t.ex existerar oxå, man vet att den finns, men kan ej se den så svaret på din fråga är ja, du finns
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
"Om man inte uppfattas av någon och man själv inte heller tror att man existerar. Existerar man då. " Nej, då existerar man inte.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
vad existerar för en döv,stum,blind, och förlamad i hela kroppen
Get Random!
mayornas P32 Vem har sagt att vi inte kan uppfatta kärlek? Brodpinnen P21 Men tänk såhär, om du är både döv, blind, stum, har ingen känsel lukt eller smak o varför inte vara vara rörelseförhindrad oxå o sen förlorar du minnet o glömmer bort allt som tidigare hänt i ditt liv (jag har redan diskuterat detta i ett tidigare inlägg) så du vet ingenting. Du vet inte att du eller nån annan existerar men du kan tänka men kan inte ta in några intryck. Låser man sedan in dig i ett litet rum där du matas av en maskin o personerna som satte dig där o alla andra som vet om din existens, begår självmord. Då existerar du inte ur någons synvinkel. Sen kan man fråga sig tvärtom oxå. Du dör men folk tror fortfarande att du lever. Existerar du då? Du existerar ju i deras ögon men inte från dina egna. Det här blev rätt långsökt men jag tror att det jag vill komma fram till är: Existerar man bara genom sig själv eller kan man existera (kanske inte helt fysiskt) utifrån andra människors synvinklar?
nam1986 P20 det är ju fortfarande DU som tror att du inte existerar, alltså existerar du.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Om ingen kommer ihåg dig när du dör, har du aldrig exicterat
I'm really smart, like... like Jeopardy smart.
jag sa att man ej kan se kärlek, ej uppfattta det, vissa energier ser man, vissa ser man ej, alltså exsterar det...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Under den här långa och underliga natten med dansande stjärnor och flytande golv har ja kommit fram till att ja bor i en hoppborg av trä...
Running free with lsd. WemVlchillers
En annan sak man kan fundera på är: Finns ingenting?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
ja, intet finns...
Poängen är ju den att vi människor självdör typ om man inte har någon form av umgänge med andra människor.
Omnia est Faeces
detta påminner liite om ett träd faller i skogen o inte någon finns i närheten gör fallet nåt ljud ifrån sig... i detta fallet tycker jag att man excisterar, bara att ingen lägger märke till ens excistens, men det finns ett test för detta. Man kan köpa mjölk på ICA för att se om han/hon bakom kassan lägger märke till en!
I be around, just out of sight
mayornas P32 Hur kan något som inte finns, finnas? Det är ju just avsaknaden av någonting som är ingenting.
Jag tror inte att ingenting kan existera. Det finns ingenstans där ingenting finns. För det finns inte. Öhm, det jag försöker säga är att det alltid finns någonting överallt. Skulle ingenting finnas skulle det inte heller finnas någon rörelse där och då skulle inte heller tiden existera där och det skulle antagligen vara -273 grader kallt oxå.
nam1986, så du tror att universum är oändligt stort? eller hur ser du på det?
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
för att ingenting är ett ord för att beskriva ngt, alltså finns intet, bara att vi ej vet vad det är, typ mörk materia, energi är allt
gorrit Varför drog du den slutsatsen? Nope, tror inte det är oändligt stort, bara tillräckligt stort för att all materia ska få plats i större eller mindre koncentrationer.
mayornas P32 Bara för att ett ord existerar behöver inte objektet som det beskriver existera.
nam1986 P20 Då skulle ju kylan finnas där och fylla det :P
_Mackan_Breaker_ P18 Tja, tänker man så så borde verkligen ingenting existera då det varken får finnas tid, rum eller någon slags värme.
I "ingenting" existerar de där sakerna inte. Men de existerar där ingenting inte är.. Om du förstår? Allt finns.
waanda F16 Sjukt bra film, och ja, ett tag efteråt tror man att man själv är skitzofren:-)
_Mackan_Breaker_ P18 Så du menar att "ingenting" inte existerar eller?