I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-05-19 20:55

Ångest

Nu är jag så jävla trött på min ångest. Vet inte hur jag ska klara av den. Jag har dämpat ångesten i över ett år med piller så jag somnar eller blir helt borta i huvudet. Jag ligger på sjukhuset och har varit där i 9 veckor. Jag får ingen medicin mot ångesten pga att de första veckorna var jag på avgiftning för mitt piller missbruk.

I söndags trodde jag fan att jag skulle dö. Jag var hemma på permission och helt plötsligt blev jag yr, börja skaka, svettas och spy så mamma fick köra upp mig till sjukhuset och efter jag kom dit minns jag inget mellan 19.00 tills jag vakna på morgonen ca 8.00. När jag vakna på morgonen låg min vita t-shirt helt nerblodad och blod i sängen. Jag hade lyckats hitta en engångshyvel och bet loss rakbladet och skar upp min arm. Detta är inget jag minns och det skrämmer mig som fan.

Ska bli utskriven om nån vecka och vad fan ska jag göra om jag får en sån attack igen? För någon vecka sedan vakna jag på mitt rum på sjukhuset och var helt panikslagen. Jag hitta inte ut ur rummet och jag lyckades riva ner gardin och välte bord och stolar innan jag lyckades trycka på knappen så personalen kom in.

Tack och hej!

2006-05-19 21:00
Usch fyfan jag lider med dig :( De där jävlarna måste ju ge dig piller! Eventuellt elchocker (som tydligen ska hjälpa) :S

I övrigt förstår jag inte meningen med tråden ._.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-05-19 21:19
Blir sjukt irriterad pa folk som klagar pa att tradar inte har ngt syfte, den har val mkt mer syfte an era inlagg ?. Slappna av, ni ar inte Admins har och behover inte kommentera tradars being or not being.

Man vill ju sjalvklart beratta av sig vad man varit med om, kanske hitta ngn som varit i samma position, erfarenhet osv.

For ovrigt sa verkar ditt tillstand valdigt laskigt, alltid obehagligt nar man inte vet vad man gor. Hoppas du blir battre snart.

2006-05-19 21:28
mellanöl: hur kan dom skriva ut dig när du uppenbarligen fortfarande inte mår bra?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-19 21:31
cypher_complete

Du missförstod, jag klagade inte. Jag påpekade.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-05-19 21:49
cypher_complete

Exakt!

Clajlo F20

Jo, enligt läkaren är jag nästan bra så jag får dra snart. Jag vill vara där längre för jag känner mig inte redo att åka hem än.

_Mackan_Breaker_ P18

Får inga piller för jag har varit beroende av skiten tidigare. Så det enda som händer när jag mår dåligt, är att snacka med personalen. Och det tycker jag inte hjälper alls.

Sen vad syftet med tråden är, är att jag vill ha hjälp hur man botar skiten om man får en panikattack när man är ensam.

2006-05-19 21:55
mellanöl: men uppenbarligen är du ju inte bra, du känner ju det själv. Kan du inte prata med din läkare om att få stanna längre? Om hon/han tycker du är redo att åka hem efter vad som nyligen hänt kan hon/han fan inte vara helt rätt funtad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-19 22:03
Clajlo F20

Det går inte med denna läkaren. För några veckor var en väktare på 130 kg inlagd och blev utskriven. Han grät när han gick där ifrån för han ville stanna kvar.

2006-05-19 22:06
mellanöl: finns det ingen annan du kan prata med då som kan göra att du får stanna? Dåligt att det ska behöva vara så, men du måste nog kämpa hårt och säga ifrån ordentligt. Dom kan väl inte kasta ut dig? Det lär väl ändå sluta med att du hamnar där igen tillslut, whats the point in that?

2006-05-19 22:14
Jo, det är sant. Jag har redan varit där en gång tidigare. Var där i November och mådde sämre när jag kom ut då än när jag kom in den gången. Ska sova hemma i helgen så får se hur det går nu. Går det lika dåligt som förra helgen så ska jag säga ifrån exakt hur jag mår.

Jag har slutat snacka med personalen när jag mår dåligt nu för jag orkar inte sitta och snacka med dem hela tiden när det inte hjälper. Så det är lika bra att hålla käft.

2006-05-19 22:32
mellanöl: men finns det inget sätt för dig att kunna ta medicin som kan hjälpa dig ändå oavsett om du har varit beroende utav det tidigare? Det finns ju sätt att hindra dig från att missbruka igen, som jag till exempel. Jag går till min läkare en gång i veckan, och får min medicin i form av en veckas dos framåt. På det sättet kan jag inte missbruka, eftersom jag bara får 7 piller och måste ta ett varje dag fram tills nästa besök då jag får 7 nya. Kan man inte göra något sånt för dig? Tycker det är en jävligt bra metod.

2006-05-19 23:09
Det är det jag inte kan. För när jag mår dåligt stoppar jag i mig allt möjligt för att slippa ångesten. Brukar ta så mycket medicin så jag sover till jag mår bättre.

2006-05-19 23:32
mellanöl: vad är det du får ångest över?

2006-05-20 00:26
Var du beroende av SSRI-preparat(går det?) Eller snackar vi benzo och opiater?
spliff macht frei

2006-05-20 03:04
mellanöl P21

Begär elchocker? :S

2006-05-20 07:18
Clajlo F20 Jag vet inte. Får det ibland bara och sen stannar det klart.

_-bacteria-_ Vet inte vad det är för något

_Mackan_Breaker_ P18 Elschocker hjälper bara mot depression har jag. Sedan använder de den metoden riktigt sällan.

2006-05-20 09:11
mellanöl, du vet inte vad du var beroende av? Suspekt.
spliff macht frei

2006-05-20 11:14
shit vad jobbigt...hoppas det ordnar sej för dej!!!
nu när det e sommar måste man ju få njuta även om det inte alltid e så lätt!
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown

2006-05-20 12:40
mellanöl.

Du har väl en lång resa att göra. Ta reda på varför du har ångest, och bearbeta den. Din ångest kanske helt enkelt beror på att du fuckat till din kropp så mkt med benzodiazepiner att det krävs några månader/år för dig att vara clean innan din ångest kan börja funka som vanligt. För vad händer med din ångest när du trycker i dig piller?Jo, den försvinner ju delvis. Vart tror du den ågesten tar vägen?Försvinner, i helvete heller, den ligger och lurar och väntar tills dom små stesoliden är ute ur din kropp, då hoppar den fram as a motherfucker och får dig att må riktigt dåligt..

Vaknade upp en dag i min trappuppgång, en trappa ner. Det jag minns är att jag sitter hemma och är riktigt jävla arg och mår så jävla dåligt. När jag ska resa mig märker jag att båda händerna är helt nerblodade, det har alltså droppat blod från mina händer, så jag går upp i min lägenhet och lyssna nu, en kall jävla kår går genom hela min kropp när jag inser att jag slått sönder mina händer mot lägenhetsväggarna eftersom att det är blod på väggarna här och var.
Gjorde det ont?Nej. Visste jag va jag höll på med?Nej.

Dagarna innan hade jag tagit Xanor. Den ultimata ångestdämparen.
Kvällen innan hade jag tagit mina sista 2 mg. somnat och vaknat dagen efter, på morgonen kände jag mig OK, vandrade runt och glömde att jag var hög på tabs. Så gick dom ur, och det blev för mkt helt enkelt...

Min poäng är, att din flipp kan ha berott på en överdos av ångest, som är direkt relaterad till ditt pillermissbruk.

2006-05-20 14:26
_-bacteria-_

Mena att jag inte vet vad SSRI är för något. Det jag var beroende av var opiater och benzo

2006-05-20 15:51
SSRI är medeciner som zoloft och cipramil, cipralex och liknande.

2006-05-23 08:43
Mellanöl

Jag har lidit av oro sedan sju års ålder.
så som Asdöd säger så försvinner ju inte symtomen mer än bara tillfälligt. du kommer alltid bära med dig din ångest så länge den är olöst. sedan kan den ju bestå även fast du vet orsaken och du kan iofs kanske lära dig undvika sakerna som framkallar din ångest.
Du behöver ha någon som du litar på att snacka med. (vän eller ett proffs *inte för att jag sådär är överlycklig över psykologer själv dårå)

Men mitt tips är som sagt naturmedel. de är skonsammare för kroppen.
Jag lider av depression och posttraumatiskstress
så det är mycket möjligt att om du lider av någon av dessa kan bli hjälpt av det som jag blev.
check it

2006-05-23 21:38
La_Latina

Jag blir utskriven på fredag från sjukhuset efter en vistelse på nästan 10 veckor där. Har varit och snackat med min kontaktperson på en klinik här i Helsingborg 2 gånger. Det känns riktigt bra att snacka med henne. Har haft henne som kontaktperson på sjukhuset när jag låg inlagd i november, men nu jobbar hon på en klinik istället så jag känner henne och det känns så jävla bra.

2006-05-23 21:39
Ska nog köpa de tabletterna du tipsa om också :) Tack för länken

2006-05-25 21:37
mellanöl

fan va soft du hittat nån du kan snacka med.
jag har mina polare, det räcker för mig. men liksom skulle va skönt att ha en som kunde lyssna utan att man behövde ursäkta sina känslor. kan ju va jobbigt för polarna att höra att man vill dö liksom.

prova the pills. de hjälper som fan.... :) har använt dem i ett o ett halvt år.

clemenz

generellt sätt så håller ja med dig.
men som sagt naturmed. är ej samma sak, det är som kosttillskott. naturligt.

2006-05-26 16:19
mellanöl

jag lider med dig
jag har oxå haft ångest och skadat mig själv men hoppas att jag är fri från det nu

hoppas att du kan få ordentlig hjälp så du blir frisk
har tyvärr inga råd eftersom jag av egen erfarenhet vet att samhället inte gör så mkt för människor som har sånahär problem...det är tråkigt att man som sjuk måste fixa allt själv
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2006-05-28 02:49
Idag har jag varit ute och festat. Blev utskriven från sjukhuset igår och trodde att allt skull vara som vanligt, men det var det inte. Fick dra hem nu, lite tidigare än vanligt. Mår så jävla dåligt just nu :/

2006-05-28 03:58
jag brukar få panik av att det är så mycket folk när man är ute. och så kommer folk och frågar hur man mår och själv skakar man bara och ruskar på huvudet.
Rehab is for quiters.
Graffare

2006-05-29 17:38
men rök weed god dammit så mår du bättre
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2006-05-29 20:12
PuGe P17

Nja, skulle inte tro det. Blev ju utskriven från sjukan i fredags efter 10 veckors avgiftning.