I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Drömmen gjorde mej kär

Övrigt - Vardagsfilosofi

Hangaround

2006-05-26 13:48

Drömmen gjorde mej kär

Okej, jag vet. Dessa drömtrådar kanske det är lite för mycket av. Men detta förtjänar en egen. Om ni orkar läsa det vill säga.

En liten sammanfattning av vad som hänt mej under veckan IRL:
1. Lånat 70 kr av en kompis som jag ska betala igen i form av att bjuda han på en Öl nästa gång vi träffas på krogen.
2. Min familj har köpt en stuga vid en sjö.
3. En båt följde med.
4. Va på krogen och dansade med en tjej som jag känner som jag tror att det kunde hänt något med. Dock så gick jag och köpte en öl. Då hade en annan kompis tagit över det hela. (Nerå, ingen fara, bara fyllegrej så inga hardfeelingts).
5. Blivit bjuden på en massa Öl inne på krogen. Detta händer nästan aldrig.
6. Såg O.C i natt då en snubbes pappa erkännt att han är homosexuell.
7. Fick en kyss av någon random tjej, fast på kinden. Stod i samma bar och växlade ett par enstaka ord sådär som man brukar göra.

Andra uppgifter som va relevant under sommaren 2005:
A. En tjej som jag va intresserad av under sista årgången i 3:an. Tordes dock aldrig ta kontakt med henne. Hon försvann sen spårlöst efter sommaren.
B. En kompis flyttade till spanien och bor där nu. Komemr hem lite då och då.

Okej, då börjar jag med sjlva drömmen. vet inte vart jag börjar för kan inte komma ihåg drömmen ifrån början til slut.

Men iallafall. Jag stod utan för någon krog. Där ute träffade jag Killen som flyttat till spaninen (B ). han va hemma för besök. Men nu hade han blivit öppen homosexuell (6 ) och hade med sej sin pojkvän. Denna kompis var fortfarande sitt gammal jag. Vi pratar lite coch andra av mina komisar är också där.

Sen går vi in på krogen antar jag. Där inne träffar jag denna (A )tjej (hon som jag va intresserad av i 3:an). Vi pratar för första gången och hon var jätte trevlig och sjukt vacker. Hon Bjuder mej på en massa Öl (5 ). Efter en massa pratanade så kysser (7 ) hon mej bara så där. Även fast detta var i min dröm så måste jag tyvär erkänna att den va den bästa kyss jag fått haha. Den kändes sjuuukt verklig.

Sen sätter hon sig med sina kompisar och jag går för att köpa en Öl. Där träffar jag min kompis som jag är skyldig 70 kr, jag frågar vilken öl han vill ha, och han svarar Zoinerts (1 ) . Vi pratar och driker ölen sen hej då till han. Sen är jag på toaletten och pissar. Då ringer det i någons telefon helt plötsligt. Jag hittar den inte och det ringer i evigheter (här så ringer min väckarklocka i verkligehet, vaknar och lyckas somna om). Sen kommer tjejen in som kysst mej och lyfter på en plånbok och där ligger telefonen inställd på att ringa 12:00 (det jag ställde min klocka på). Sen är det inget mera med det.

helt plötsligt så är jag ute och paddlar i en sjö. Vet inte hur jag kom dit. Men vi hade köpt en stuga vid den sjön (2 ). Sen så kommer en stor båt upp brivid mej, som visade sig vara Estonia. Jag klättrar ombord och är ensamen på fartyger och kör det lite i sjön (2 ) . Jag lägger till vid en udde mitt i den lilla sjön och väntar på min släkt som ska komma och fira midsommar där. Jag ser dom komma paddlande i en sån där man har i Vinedig. Jag sitter och hoppas på att denna Tjejen skulle vara med ombord. Men inte, min kusin berättar att hon gått hem med min kompis (4 ) och att hon sedan bara försvunnit (A ).

Här slutar min dröm. Den typ sammanfattade min vecka på någto konstigt sätt. Tog ääven upp gammla saker sen 2005. PLUS, att jag tror jag vaknade kär. Nu känns det inte så. Men för 1 timma sen var jag sjukt glad och som sagt, typ kär haha. Aldrig varit med om en sån här dröm förut, verklig som fan men ändån inte.

Vet inte syftet med tråden. Drömmen va bara för speciell för att glömmas. Kanske har någon av er drömt liknande och vaknat upp med en kännsla av obehag, lycka, glädje etc. Tell me...

2006-05-26 14:02
Jag har också blivit kär i en dröm!

Det var såhär att vi satt i ett av mediahusen i skolan. Jag, några vänner och en kille som jag inte kände satt och käkade pizza, när jag upptäckte att det var skinka i pizzan. Jag började harkla och hosta, och sprang ut på toaletten. När jag kom tillbaka såg jag att killen tittade lite skumt på mig.
- Det här var inte så uppskattat nej, sade jag.
Då böjde han sig fram och kysste mig.
Jag vaknade och kände mig jättekär!
När jag sedan cyklade till tåget såg jag honom (han bor inte här) och jag blev jättegenerad.
Dagen efter ser jag honom IGEN, nu tillsammans med hans flickvän( :'( )
Det hela kändes så verkligt att jag inte vågade titta på hans flickvän. Det kändes som om jag sårat henne :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-26 14:04
vatten representerar ju känslor i vissa fall.. annars är det nog bara en mix av allt i ditt huvud just nu..
kärleken borde vara okränkbar

2006-05-26 14:50
ja jag har både vaknat upp kär, svartsjuk, arg, glad, förvånad och besviken.. har alltid haft ett levande drömliv dock..

en gång strulade en kompis med min flickvän i en dröm medan jag pratade i telefon med honom, jag såg det sådär i kluven bild som man kan göra i filmer ibland.. var sjukt arg och svartsjuk när jag vakade och var omotiverat sur på honom hela dan.. haha!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2006-05-26 17:23
Ah det är rätt otroligt detta med drömmar. Ena gången är dom helöt intetsägande andra gången vaknar man upp och allt känns som det hände dagen före.

Att allt hade ett sammanband i min dröm av vad jag gjort denna vecka fann jag lite roligt. Menar, vad e chansen.

2006-05-26 20:58
En grej som hände mej för typ nåt år sen... bland det läskigaste jag drömt :/

Aja, jag vaknade på natten/tidigt på morgonen, hade haft en läskig dröm om att jag blev ihjälhöggen utav två killar med en SAX, allt var helt hur klart som helst och det kändes så jävla verkligt.

Senare på morgonen när min mamma gick upp och satte på TVn så var det nyheter och ljudet på TVn var högt så jag hörde lite. Sen hör jag hur de säger "En ung pojke mördades med en sax... " just den natten också... Asså hur ofta blir någon mördad med en saxjävel?
^ Smart sagt.

2006-05-26 20:59
Sen har man haft så sjuka drömmar som man inte ens kan berätta... asså vart fan får man allt ifrån?
^ Smart sagt.
Hangaround

2006-05-27 15:57
Jag vet inte. Jag är rätt lungn som person, antar att om man är stressad har man svårt att komam ihåg sinna drömmar. Men jag kommer ofta ihåg dom. Endel kan jag komma ihåg hur bra som hellst. Vet fortfarande hur några drömmar var i detalj sen jag var va 10 år lixom.

2006-05-27 19:50
Jag blev också kär i en dröm också en gång.. dock minns jag inte drömmen nu i efterhand..det var längesen.. synd :( Tycker f.ö att det är bra att du skriver ner drömmar..man ska göra det, annars glömmer man dem så lätt.

Nattkrig man skriver ner dem direkt efteråt..allt man minns..eller iaf berättar för någon, jag brukar alltid berätta för folk om mina drömmar..har typ ett behov av det
här får du lite kärlek

2006-05-27 19:51
oj två också'n där..ack ack
här får du lite kärlek
Hangaround

2006-05-28 18:02
Jävla tyskar fan.

2006-05-28 18:30
jag har haft en del skumma drömmar på sista tiden.. för ett tag sen drömde jag att jag hade ett jättelångt och djupt samtal med flickvännen till en kille jag gillat ett tag (men som det inte kunnat bli nått med eftersom att han hade flickvän) och hon sa typ: "du kan ta honom, jag orkar inte längre". dagen efter fick jag reda på från honom att de hade gjort slut. det var läskigt!

i natt drömde jag att en annan kille jag inte träffat på jättelänge ringde men jag orkade inte svara, sen när jag vaknade hade jag fått ett sms från honom... jag hade också en annan dröm om att jag hade fött två barn utan att veta om det som jag skulle hämta på bb. jag åkte med nån buss dit och var tvugen att gömma mej hela tiden för att det var av någon anledning viktigt att ingen fick se mej. sen hade vi fest hemma och jag gick runt och bar på mina barn hela tiden.. det var fina barn asså, kändes konstigt att vakna.. haha! men den drömmen kom antagligen av att jag har varit orolig för att vara gravid ett tag...
...looking more like 5 cent
Graffare

2006-05-29 17:36
drömmar e nice
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2006-05-29 21:03
Jag hatar att bli väckt/vakna mitt i en bra/rolig/intressant dröm och sedan ska försöka somna om och glömt bort vad man drömde om .

Händer mig typ jämt . . .

Annars är sanndrömmar sjukt läskigt!
Tüffü was here!

2006-05-29 22:09
Jag blev tokkär i en dröm i påskas. Ganska ointressant men here goes.
I vintras säsongade jag som snowboardlärare och i skidurhyrningen på en skidanläggning i norra sverige. Vårat omklädningsrum låg i samma byggnad som anläggningens hotell. I hotellreceptionen jobbade en skitsöt tjej. I och med att jag passerade repan flertalet gånger varje dag, föll det sig naturligt att jag stannade och pratade med tjejen lite då och då och man flirtade väl lite sådär. Jag hade dock flickvän för tillfället så jag kunde ju inte gå längre än att flirta lite.
Samtliga lördagskvällar var det fest på hotellet och alla på anläggningen festade tillsammans. En av dessa lördagar fick jag av en händelse höra att tjejen var 27 år gammal. Alltså man kan ju inte intressera sig för att 8 år äldre tjej men jag blev bara mer eggad av åldersskillnaden.
Hur det nu var så tänkte jag stöta lite mer uppenbart sista kvällen för att se vad jag skulle få för reaktion. Men hon skulle hem till sin stad och jag skulle aldrig träffa henne igen...
.. förrns i påskas, på natten. Jag hade en sån där sjukt verklig dröm som slutade med att vi kysstes och hon var ledsen för att jag hade flickvän och inte hade sagt det.
Tror fan jag var kär i henne i flera dar (och då var jag inte tillsammans med exet längre så jag behövde inte lägga band på känslorna). Heck jag tror jag blir kär i henne nu.
Sjukt irriterande att jag inte kommer få reda på om hon flirtade med mig också.

2006-05-29 22:16
Jag har faktis avslutat två förälskelser genom drömmar.

Den första så stoppa jag på något sätt jordens undergång, så tjejer jag gillade sa typ "Men du får ha sex med mig även fast jag inte gillar dig, du rädda liksom mitt liv", när jag vakna kände jag ingenting längre.

I den andra var ganska nyligen, jag drömde hur den här tjejen jag gillade såg jätte konstig ut, oprotionelig och flöt omkirng i luften. När jag vakna mådde jag lite illa.

UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-05-29 22:47
en salig blandning av dagsrester, önskedrömmar, förtätning, förträngning, förklädnad och verkliga händelser skulle jag se på det :)
(psykologi A vettni hehe)

härlig dröm måste jag ändå medge, men inte lika härlig känsla att vakna upp och inse att det är en dröm.