I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Berätta om sammanträffanden ni stött på

Övrigt - Vardagsfilosofi

Rappare

2006-05-28 01:09

Berätta om sammanträffanden ni stött på

Berätta om sammanträffanden som ni har varit med om. Då saker som händer i livet flätar ihop sig själv på ett obehagligt sätt så man nästan skulle kunna tro att det är plannerat sen innan av någon högre makt.

facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-05-28 01:13
exakt nu när jag satt o hade tråkigt på whoa så stötte jag på ett sammanträffande. tänkte inte ens skriva i tråden först men sen när jag kollade på mest aktiva så fann jag den här tråden: http://www.whoa.nu/community/forumMessag ..

exakt samma sak hände mig idag. helt jävla sinnessjukt. med tanke på att jag såg den här tråden precis innan.
SUCK SHAFT

2006-05-28 01:29
När vi var på roadtrip till Spanien, hamnar vi i Frankrike bredvid en Opel Agila, silver. Min mor äger en Opel Agila, silver.. men det kusliga är att till och med registreringsnumret stämde förutom den allra sista siffran. Vad är oddsen för det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2006-05-28 01:53
Clajlo F20
Haha! Jag har en Audi 100 och så såg jag en Audi 100 i stan med precis samma registreringsnummer som min bil förutom sista siffran. Trodde helt seriöst att nån flyttat min bil eftersom jag bara kollade bokstäverna först.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-05-28 12:08
den här är iofs inte så jävla cool, men ändå. när jag började prenumerera på national geographic så fick jag en termometer (ute/inne alltså...)som premie. det var ju snällt och så, den har använts mycket. men en dag när jag satt och betalade mina räkningar insåg jag att jag var tvungen att skära ner på mina omkostnader, så tidningar blev det första att lägga av med. iaf, ringde ng och sa upp min prenumeration, men vafan händer? fem minuter efter det samtalet så är min termometer paj! tillfällighet eller inte, lite ballt tycker jag att det är
http://www.kommandot.se/wp/

2006-05-28 16:43
igår när jag skulle ut var det en tjej som frågade om jag kunde skriva upp henne på gästlistan för hon fick inte okmma in. sen var hon ganska trevlig så jag pratade med henne. sen imorse träffade jag henne i korridoren. då visade det sig att hon bor mittemot mig. det var lite scary..
you know i spell girl with a B

2006-05-28 17:53
heartwall, förmodligen Hartwall-arenan i Helsingfors.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-05-28 21:43
Jag har två riktigt creepy grejer, den ena verkligen. Börjar med den lite mindre tuffa.

En polare till mig berättade att han sett golf på tv när en gjorde en hole in one och den gick direkt i koppen, utan att studsa på gräset. Vi var väl ungefär 10 år då. Jag trodde han snackade skit. Sedan några månader senare tittar min familj på sportnyheterna och de visar golf, då kommer jag ihåg vad min polare sagt och berättar medan reportaget pågår vilket skit min polare snackar. Då säger kommentatorn något i stil med "X gör en hole in one och lägg märke till att bollen INTE studsar på gräset innan den går i koppen". Det kändes rätt så i mitt ansikte. :)

Det hände också när jag var tio år gammal. Min mormor var över till oss på middag och jag fick ett slags porslinskaraff, fin men tyvärr hade en liten del gått av på toppen på den. Någon timme senare innnan vi har hunnit börja äta får min mormor en hjärtattack och dör tyvärr. Senare efter begravningen då min mamma och hennes två syskon gör bouppdelningen och det sista de har kvar är tre stycken kassar med lite småsaker av inget större värde så de bara tar varsin kasse. Hemma så kollar morsan vad det är i påsen och där i ligger den lilla porslinsdelen, ungefär en cm stor, som saknades på min karaff. Vi kunde limma fast den så det knappt syns att den är trasig.
We are just statistics, born to consume resources.

2006-05-28 22:39
det händer skrämmande ofta att jag tänker på en låt och när jag sätter på radion är den låten på.
ibland känns det som jag kan förutspå vissa grejer, som te.x. att telefonen ska ringa.
det har hänt mig framförallt den senaste veckan att det har ringt precis när jag ska ta upp mobilen och ringa den personen.

ett tag när jag var ca 11 år så visste jag i 5 av 7 fall när telefonen skulle ringa ca 3 sek innan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-28 22:49
inget direkt läskigt, men jag och killen skickar ofta sms till varandra samtidigt, och sen dirket efter det skickar vi samtidigt ett meddelande där det står "samtidig!" eller liknande :)
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>

2006-06-01 12:53
en kompis introducerade mig för en kompis till honom som jag fick redan på var min granne, och nu är vi ihop :) Det är vad jag kallar sammanträffande :)

2006-06-02 00:45
När jag och en kompis sitter vid datorn så kommer min bror in med vår katt. Efter ettt tag snack så ser jag att katten sitter o kollar på oss med en intresserad min(om katter nu kan ha det). Så säger jag han fattar säkert vad vi säger. Så kollar jag på honom så blinkar han med ena ögat. Då blev jag rädd :S Vetifan om jag vågar va hemma själv med honom nått mer :P
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!

2006-06-02 10:28
gått runt och snackat om att på gatan leta efter eller hitta en 500-lapp i nån vecka nu. och igår när jag skulle ta ut cash i bankomaten satt det en där och väntade på mig..
snakkes!

2006-06-02 16:39
igår skulle jag ringa min mamma låter kanske lite töntigt men när jag har slagit nummret och ringt upp så kommer ingen ton men ett litet brus och så hör jag mammas röst i andra änden då hade hon tydligen tänkt ringa mig... skit skumt har hänt många gånger
en apa som skalar en banan måste väl vara ett skaldjur??

2006-06-02 18:52
Att man ringer från hemtelefonen till flickvännen exakt samtidigt som hon ringer från sin Hemtelefon till min. Har hänt mer än en gång iaf.
"Med poesi besvarar jag ert sladder"

2006-06-03 00:27
När jag fick mitt första egna hemnummer så tyckte jag att det var misstänkt många som ringde fel när de ringde, men jag tänkte inte så mycket över det.

Ett halvår senare fick jag jobb på ett bageri, och fick då reda på att nummret dit var exakt likadant förutom att man byter ut ett 17 mot 70. Jag tänkte inte ens på det förrän nästa gång någon ringde fel och ville söka jobb på bageri.

Nu kan jag iaf vara hjälpsam mot alla dessa som ringer fel till mig ( :

2006-06-03 21:38
2 av de pojkvänner jag haft/har har jag träffat innan jag blev ihop med dem.
långt innan alltså. den första såg jag i en pjäs när vi var 12 och 13 och vi blev ihop när vi träffades 4 år senare genom gemensamma bekanta. min nuvarande pojkvän och jag har inte bara suttit på samma buss (rätt nära varandra dessutom) i 8-9 timmar, han lagade även mat till mig år 2003, 3 år innan vi möttes för första gången. det tycker jag var två lite tuffta sammanträffanden.

2006-06-03 23:10
Träffade på syrrans polare och hennes kollega ofrivilligt lite här o var i Thailand.

Träffade på dom först mitt i bankok bland miljoner människor. Det var inte direkt khaosan rd. utan det var långt ut i förorterna!
2veckor senare när jag var på koh samui och skulle lifta med en bil, aa gissa vilka som satt där på flaket? Dom såklart. 1månad senare var jag i norra thailand i chiang mai, då träffade jag på dom igen på en liten marknad.

helt sjukt! - Varje gång: Va! e du här oxå??

höhö
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2006-06-03 23:45
l3wDl-StoNeD P1:Exakt samma för mig!Man blir nästan rädd =/

Känns lite som ''Your time will come''

2006-06-04 02:25
blev kompis med en tjej i sthlm... sen visade det sej att hennes pappa och min mamma växt upp i samma småstad och att han gett henne ett sugmärke nån gång på 70-talet

2006-06-04 03:59
dindin om du kollar ner lite ser du en bild på misery_chick här på whoa
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2006-06-04 04:54
min farfar hade en san stor klocka med pendel hemma hos sig. det var alltsa en riktigt maffig sak som klamtade pa ratt bra. men iaf sa dog min farfar, det var for sakert en 15 ar sen, och nar han begravdes, det exakta klockslaget stannade hans stora klocka hemma hos honom :/ det ar ratt scary, jag tror vi har den pa vinden men ingen vagar ta fram den osv :/
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2006-06-04 12:35
En gång hittade jag en fyr-klöver, jag var fett glad och dansade lite. Sedan typ en minut senare går jag förbi en 20-lapp, gissa om jag blev glad!!
Sen typ tio min senare så kollade jag i en P-automat och hittade en krona!
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."

2006-06-04 22:48
jaquil P18

haha fan va creepy, våran sån klocka stannade exakt det klockslaget min mormor dog... far out

2006-06-05 00:31
för ungefär 5 år sen var jag och två kompisar ute och cyklade runt 12 tiden på kvällen och av nån anledning snackade vi om hur sjukt och tråkigt det skulle vara och hur man skulle reagera ifall ens mamma eller pappa tog livet av sig. lite mer än en timma senare tog den ena polarens farsa livet av sig. sjukt?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2006-06-05 13:24
massa... som sagt.

men det otackaste var dagen min mormor dog sa kollade ja pa klockan och den var tjugo över sex. kande nat liksom anorlunda nar ja liksom ut,brister "aha, tjugo över sex"
10 minuter senare ringer mamma och berattar att mormor dött jag fragade utan att tanka: "nar dog hon?"
Ja, precis...

sedan var jag pa sprakresa till england nar jag var 13 (bognor regis)
pa resan traffar ja tva snalla systrar som var fran samma stad som jag. sedan nar vi pratade lite mer sa visade det sig att storasyrran gick pa den skolan ja skulle börja högstadiet och lillasyrran skulle ga i min paralell klass... :P haha!

2006-06-05 21:55
ibland så får jag såhär jättestarka tankar om en person, kan vara typ en granne för jättelänge sen, som jag inte sett på flera flera år, iaf så bara börjar jag tänka på personen och självklart dyker den upp senare samma dag.. dewt är skumt.

när man läser dessa inlägg blir man (läs jag) övertygad att människan har ett uns synskhet i sig!
massivt motstånd mot behandlingshem.

2006-06-05 23:23
Brunstgnägg haha det där händer mig skit ofta. sätter klockan på 7.15 vaknar 7.10 hum skumt.
sen nå annat som e lite fökked öp är att ja har vaknat i ungefär
2-3 dagar i sträck på natten mellan 4.30-5.00 och gått o pissat.
sen dröjer de nåra dagar, ibland veckor sen kan det hända igen.. helt strange.
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2006-06-07 00:22
kolla min tråd... creepy :)

http://www.whoa.nu/community/forumMessag ..
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2006-06-07 00:56
Sån grej med klockan hände här också. Samma sorts klocka, när morfar dog stannade klockan..
? _ ¦ _ ¦ ? tjobre jag är abo! ABO!

2006-06-07 13:18
l3wDl-StoNeD P1 hähähä

jag kan berätta en till som e väldigt läskiigt..

för 4 år sen på julafton när vi skulle skära upp skinkan fick vi beskedet att farfar hade dött..2 år senare på julafton , när vi skulle skära upp skinkan igen fick vi beskedet att farmor hade dött. detta år under julafton efter att vi hade skurit skinkan höll min pappa på att svimma, det går inte riktigt att förklara men han blev frånvaro, i typ 10-15 sekunder och efter mindes han ingenting.. riktigt läskigt.
jag gillar inte julafton längre.
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2006-06-07 16:23
händer jävligt ofta: jag är o handlar kanske....så ser man en människa som liknar en man känner...o tänker:va längesedan man såg X sen tar det typ 15 min sen kommer den personen....händer ofta ofta o på olika ställen....spå kärring eller vad???!

Hangaround

2006-06-07 17:34
Jag va i grekland sept 2004 med familjen. Jag gick min egen vandrig och såg att det va en massa ungdommar på ett hotel, så jag gick dit och drack med dem. Dom va islänader och jag kom välldigt nära 2 st av dem.

Sen åkte jag hem och tänkte inte mera på det. I sommaras va jag på Roskilde. Och jag tro det va Lördagsnatt då jag sov i någon random tjejs tält. Jag kund einte sova så gick ut och tog en öl och tände en cigg. I Mörkret ser jag en snubbe som går mot mig. När han är när mig så frågar han på halvtaskig engelska om jag har eld. Yes, det hade jag. SLänger upp tändaren för att tända den åt honom. När elden lyser upp hans ansikte var det samma snubbe jag träffade på kreta ett år före.

Och det va sjuk. Jag fårn Sverige, han från Island. Vi träffas i grekland, 300 mil respektive ca 600 mil. Ett år senare så är jag på rätt plats vid rätt tillfälle. Samma Ssländare väljer att fråga mig av alla inlösta på Roskilde om eld. Det är det sjukaste sammanträffande jag haft. och kommer nog alltid vara.
Hangaround

2006-06-07 17:35
skriver jag med taskig svenska.
Hangaround

2006-06-08 00:14
New_Hype_Shit
Haha, ja jag säger då det. Detta är ett bevis på att man inte kan fly i från sina problem ;)