Tips för att glömma sina bekymmer?
Är extremt upprörd, ledsen, deprimerad, panikångest och 35 liknande ord för att beskriva hur jag mår just nu... Vad är bästa tipset för att dämpa dom här känslorna? Oavsett vad dom beror på... det man känner spontant är att man bara vill supa ner sig knarka som fan o göra nåt dumt så man försvinner. Men det känns inte särskilt vettigt.. måste finnas nånting man kan göra... riktig panik just nu... vill bara gråta och slå sönder nånting... hjälp en broder ut.. tack
prata om det med någon... och gråt om du nu känner för det hoppas att det blir bättre
...looking more like 5 cent
dindin F19: med det menar du att slutlösningen är? jag vet själv att man måste göra sig medveten om vad som ligger bakom. Men vad är enligt dig det sista steget för att lösa dem.
knärka som alla andra idioter. Eller så börjar du leva ditt liv helt annorlunda så att du får en livs-kick..............allt handlar om kickar serru.
Credit crunch crunch baby
Berätta lite utförligare om din tankegång just nu, vad är det som orsakar din depression, dina ångestattacker osv(förutsatt att du haft några).. Ta reda på den egentliga orsaken till varför du känner som du gör så finns svaret runt nästa kurva. Ta kontakt med din närmaste och prata med honom/henne, be honom/henne hjälpa dig få tillbaka livsgnistan.
? _ ¦ _ ¦ ? tjobre jag är abo! ABO!
gör saker, häng med polarna, träna hårt osv,, brukar fungera för mig, då slipper man tänka
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag brukar skriva precis vad jag känner osv. känner alltid mycket bättre efteråt!
bättre att ta itu med känslorna än att glömma dem.. det är sånt man har vänner till! att förtränga det gör det bara värre. eller så försöker du hitta substitut till problemen, typ boxas etc.. lycka till, bro'
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har haft en nere period senaste tiden, gick över av sig själv men det krävdes en hel del sittandes i hörnet av rummet i mörkret och bara älta sin existens.. men men, som sagt, det löste sig det med
facebook.com/idiomatisk - fan page
Det som funkar för mig är att gå till närmaste skog, sedan springer jag utav bara helvete, rakt in. När jag faller reser jag mig och fortsätter, ju fler gånger desto bättre. Till slut landar man på mossan blodig och sönderriven helt utpumpad och allt man hör är fågelsång. kan inte beskriva känslan, låter säkert sjukt men det funkar för mig
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Jag löser min ångest nu med att dricka. Jämt. Men det funkar verkligen skit dåligt så om du får veta om nått riktigt bra sätt att lösa allt på så kan du väl höra av dig.
Släng på en trevlig dvd-box och gräv ner dina sorger i chips och pizza, lägg på några extra kilo och träna sedan bort sorgfläsket.
En otrevlig jävel med ett hjärta av smultronpaj.
För mig beror mina bekymmer dels på ekonomiska knasigheter... blev av med mycket pengar på kort tid, vilket är psykiskt knäckande som fan.. det i sin tur leder till oro över framtiden, man börjar ifrågasätta om man kommer klara sig osv... dricka sprit pallar jag inte.. .supit typ varannan dag förra veckan.. no good... man blir för seg, slö och typ deppig sen efter när man vaknar bakis och sover halva dan.. ska softa med spriten... ska försöka komma iväg till gymmet varje dag den här veckan... sen ska jag i lugn och ro lägga upp en plan för hur jag ska lösa ekonomiska biten utan att riskera nånting... är inte på hemmaplan just nu, så kan inte direkt snacka med nån ordentligt känns det som.. jag vill inte göra nånting destruktivt, det är det enda jag vet. inge skräpmat, alkohol, droger, cigaretter, och liknande. Vill få ut nånting bra av det... skönt att skriva av sig lite här... we gon make it... hörs
Konsten att leva: Be inte om ett lättare liv - be om styrka.
jag äter chips röker läser när jag är nära panik ångest, såsom jag är idag. jag har dock inget röka, så jag läser o äter chips.
snacka med någon. Defintivt.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
ingen kan snacka mig ur panik. men alla är vi olika. min terapeut kan snacka mig ur längre problem, men inte panik
wackcent P22 Förut när jag mådde piss så hjälpte det att skriva ner allt skit, sen slänga papperet. Att dra på sig mp3-spelaren och ta en promenad mitt i natten kan också hjälpa för stunden, precis som att soppa:) Fan vad gay jag är när jag dealar med problem.
träffa vänner! a friend with weed is a friend indeed
Läs lite filosofiska eller psykologiska böcker, helst negativa och tragiska, det kan låta konstigt men det funkar.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
alltså igår när jag skrev inlägget från början så var det mest för jag ville ha nåt snabbt tips om hur man blir av med den där intensiva ångesten som verkligen känns som ett stort slag i magen och man vet inte vart man ska ta vägen.... ni som haft den känslan fattar... man får panik kan inte sitta still vill gråta slåss och bara dö samtidigt... sen när jag till slut somnade vaknade mådde lite bättre... sen e det en annan kamp för att komma tillbaks nu, och få tillbaks självförtroendet o kämpa vidare.. lycka till me..
Wackcent Jag tycker att det som behövs i stunder när det känns mindre kul är distans. Om du kan ta ett steg tillbaka och se på det som får dig att må som du gör så kommer du se att det inte är så farligt. Livet är dalar och bergstoppar, det finns inga avgrunder och det finns ingen himmel. När jag behöver stålsätta mig inför något som jag vet kommer bli jobbigt så brukar jag tänka att imorgon kommer det här bara att vara ett minne och jag kommer inte att behöva uppleva det jobbiga längre. Det tar bort stundens allvar och man kan komma ner på jorden och få lite perspektiv. Så försök tänk i större perspektiv. Nummer ett så är du defenitivt inte ensam, människor går igenom sånt här och överlever varje dag. Nummer två så kommer du antagligen att gå igenom svårare saker i livet framöver. Nummer tre så har du kanske redan gått igenom något som också var svårt och du klarade det inte sant? Jorden kommer inte sluta snurra, det lovar jag!
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson
Lingonfil P20 är med dig på det du säger om att 1 inte ensam, 100% säkert... många som har svackor 2. förmodligen.. men man hoppas att varje gång man har en motgång att det ska va sista svåra stunden... 3. ja... gått igenom flera gånger.. alltid samma äckel ångest.. men man kan ändå aldrig förbereda sig för den känslan... kommer som ett slag i magen o luften går ur en helt o hållet... PuGe P17 du största tönt på sajt, gå hem ...
Graffare
2006-05-30 11:23
Jaha och vem är du då? you flame me coz you aint me som man brukar säga,det stämmer inte jag har en annan livssyn än dig därför så känner du för att förolämpa mig med en extremt barnslig komentar.
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
aa så var det.. förutom att jag sa jag vill inte använda droger men du tyckte det var kul att nämna weed ändå .. nödvändig.. i fläjm u cuz i aint u mäjt.. ha det fint
vet inte om du är aggressiva typen, fast blir jag arg brukar jag tokslå på nått....kan jämnföras med att skäras sig osv...de hhjälper mig en bit iaf...har ju rykt ett par dörrar osv genom åren!
BAHA!
så wackcent . Hur går det? Hur känns det nu (förhoppningsvis) i backspegeln?
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson
wackcent P22 vill bara gråta och slå sönder nånting... vad hindrar dig? hur som helst rekomenderar jag några öl...
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
det bästa man kan göra är fan o knarka ner sig. sad.but true.
att glömma sina bekymmer funkar inte! du måste lära dig att acceptera det som händer (har hänt, alt. kommer att hända), oavsett vad det handlar om!!!! de enda som verkligen fungerar är att Ventilera!!! ventilera dina tankar å känslor genom att prata med någon, ventilera din känslor genom andra kanaler, måla, dansa, sjung, lyssna på musik! kreativa saker som får koncentrationen på andra håll! ändra din vibration!! det enklaste är å skratta, hitta saker som gör dig glad! lycka till!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Shortys P0 Fy faen va rätt! Gör ofta det.. softaste..
lyssna på fet musik eller skejta
PAO!
deal with it, annars löser det sig aldrig bara du som kan lösa dina problam, försök att förändra något i ditt liv kanske, försök fixa felet helt enkelt lätt att säga och svårt att göra, jag vet, men försök.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Du kanske bör fundera på att göra något som ger lite ekonomisktrygghet i stället för att leva som du gör nu?
jagvillocksåhaenblog.com
e själv nere just nu o de ja tycker funkar bäst e o va ute o gå t nåt soft ställe me nån polare som du orkar va me när du e nere...lr gå o sätta sej vid vattnet o röka en banan o lyssna på skön o deppig musik..supa hjälper väl oxå för stunden..men nåt långsikitgt finns de junte o göra...bara vänta ut skiten o må piss ett tag...
en död moderat är en bra moderat
Midas om trygghet innebär att åka hem till sverige o skaffa jobb, så nooo nooo.. :) är inte så orolig över min trygghet bara det att när man har en jättesvacka så kommer paniken med magkramp på köpet. softar lite nu.. ska börja träna lite o skit från o med imorrn. motion och hälsosam livsstil ska göra susen...
överdos!
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!
Clemenz F20 vet att de inte hjälper mend e lindrar för stunden iaf..va e de som hjälper då?
en död moderat är en bra moderat
ut och måla , eller dansa :D hjälper alla problem .. i alla fall mina . lr skrim ngn låt eller ngt om dina känslor och problem .. sen har du släppt det mesta .hoppas det löser sig :)
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>
svaren till allting....DANSK FADÖL!
~~~War, Hate & Confusion~~~
Runka o gråt samtidigt
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!
hahahahaaaah fadöl säger jag med..
I stay bent like skoliosis.. Dead Bent
ta tag i dom.
hehe svaren blir bättre för varje gång.. stora människor e ni.. åsnor
word på perfekt
Producent
2006-06-28 18:27
Tröst äta, prata med någon, lyssna på musik, ut och gör nått kul som något nöjesfält. Men SEX är nog det bästa av allt ;)
Since 1984 @realgizlee // twitter
wackcent P22: Har tre saker som fungerar rätt bra för mig när livet suger. Antingen så ringer jag någon/några polare och tar en helkväll, man behöver inte dricka mycket. Men det är skönt att känna att man lever. Dock ska man inte gå till något skitställe då blir man bara mer depp. Utan bra musik, trevligt folk är det som gäller. Eller så gräver jag ner mig i något dator/tv-spel, gärna massive multiplayer, slukar mest tid och hjärna. Tredje saken är att jobba, Jag illustrerar så då kan jag jobba när som helst och hemma. Sätta på bra musik och bara maniskt rita sig genom natten.
Lingonfil och dindin det ni skrev var bra =) me feeling better
gör nått med ditt liv sitt itne o böla
c3ek P40 gå ut och lek, whina inte i tråden >_<