I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
Var är rätt?
Övrigt - Vardagsfilosofi
Tillbaka till forumet
Papalagi P42
2006-05-29 01:29
Var är rätt?
Finns det en tes så finns det nästan alltid en anti tes. Vad är rätt?
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
candide P44
2006-05-29 02:37
Hehe... Det får man bevisa... Som Organ.... säger så är det den som stämmer överens med verkligheten eller den som man lyckas bevisa med bra argument.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Papalagi P42
2006-05-29 02:37
Organmueller
Men vad som stämmer överens med verkligheten är väll rätt så relativt eller?
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
Papalagi P42
2006-05-29 02:42
Är det verkligen någon som kan säga att det är så? Är inte nästan allt relativt??
Det finns många sidor på ett mynt så att säga.
Papalagi P42
2006-05-29 02:58
Jag försöker inte bevisa att något är rätt eller fel. Utan jag försöker att testa tanken med att människor har lärt sig en massa saker och utgår från att så är det, men har inga bevis för att det är så det ligger till.
Back in the days så var det en självklarhet att jorden var platt men så var det ju inte.
Vi antar en massa saker men det är långt ifrån allt vi kan bevisa elller?
xavante P29
2006-05-29 03:01
om allt skulle vara relativt så skulle påståendet att allt är relativt skära sig mot sig självt eller nått
Papalagi P42
2006-05-29 03:03
xavante P17
Va??
xavante P29
2006-05-29 03:05
Om allt är relativt så är även själva påståendet att allt skulle vara relativt också relativt, menar jag.
Papalagi P42
2006-05-29 03:07
Jao, att allt är relativt håller ju inte. Död tex är ínte relativt. Är man död så är man. Hur man dör och vad som händer efter döden kan ju diskuteras.
xavante P29
2006-05-29 03:12
Visst är döden relativ.
Död materia, en sten tex, har inte varit levande, men en död växt eller en död människa har varit levande.
Papalagi P42
2006-05-29 03:15
xavante P17
Okej, en sten är död. Men jag syftade mer på levande organismer som sen har dött.
Din tanke var inte fel dock.
xavante P29
2006-05-29 03:23
ah, ska man blanda in religon så är döden för levande organismer relativ, om man kommer till himmeln eller helvetet eller om man återföds om man uppnår nirvana och allt vad det är.
samt att döden är relativ för levande organismer i den mån att död för en viss levande organism ses som en förutsättning för fortsatt liv för en annan levande organism, men döden för denne andre levande organism inte ses som en förutsättning för en tredje, utan bara som en förlust för andra exemplar av den andre nämnda levande organismen. detta då ur människans perspektiv dock.
Papalagi P42
2006-05-29 03:57
Precis, ska man blanda in andra faktorer så är det relativt. Vi utgår väl nästan alltid från människans perspektiv? Är det inte därför saker och ting går åt helvete med världen?
xavante P29
2006-05-29 04:00
Jo, så kan man nog lägga upp det ja
PuGe P37
Graffare
2006-05-29 17:32
Rätt är aldrig fel
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Tillbaka till forumet