föräldrar svårt att vänja sig?
så här ligger det till, jag kan inte säga att alla föräldrar är så här, men dom flesta har väll varit med om när man börjat eller blivit påkommen när man rökt eller supit när man var mindre och ens föräldrar blev pissed off även fasst dom röker själva i vissa fall. Och tex jag har alltid varit jävligt lat i skolan, haft många IGn i mina år, och jag har liksom sagt åt min mor och far, jag kommer inte förändra mig på ett tag, jag kommer inte köra gärnet i skolan (jag kommer ångra mig, i know) men dom liksom vänjer sig aldrig, dom blir alltid arga när det går dåligt i skolan. ifs så förstår jag dom för dom säger ju att det är för att dom bryr sig om en, medans jag ser det som, om dom bryr sig om mig varför låter dom inte mig inte göra som jag vill om jag säger åt dom att inte bry sig så mkt. Jag och mamma har mkt bättre relation än vad jag har med min pappa, men liksom, morsan bryr sig så extremet mkt, hon är på mig gällande allt, skola, min rökning, allt hon har tom börjat jämnföra min nuvarande tjej med mitt ex, och det är riktigt irriterande. Jag och pappa har inte haft sån bra relation under min uppväxt, mkt bråk med mera, men ändå känns det skönare att vara hos han, för där har jag mitt rum 3 dörrar ifrån alla andra och han är inte på mig lika mkt och så. Och det känns konstigt, för jag vet ju att mamma är så för att hon verkligen bryr sig, medans jag vet att pappa inte älskar mig lika mkt som mamma. men ändå väljer jag nästan hellre att bo hos pappa. klart jag vill att dom ska bry mig och så, men jag vill göra som jag vill utan att dom alltid ska lägga sig i. någon som har samma typ av föräldrar. //ville bara skriva av mig
Pratar inte med min farsa så skulle inte själv välja att flytta till han om jag var tvungen. Mammor ska vara jobbiga.. Kommer dom alltid att vara men dom bryr sig bara...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ursäkta, men är du verkligen 19 år? du låter väldigt omogen för din ålder isf. självklart bryr sig dina föräldrar om din skolgång, allt annat vore ren galenskap. det handlar ju om din framtid, förhoppningsvis vill du kanske försörja dig på någonting du tycker om, och i de flesta fall brukar skolan på något sätt vara vägen till detta. rökning i sin tur är skadligt för din hälsa, så det är något det vore en god idé att sluta med förr eller senare. är nog ganska svårt att sitta ner och ta det lugnt som förälder om ens son väljer fel saker i sitt liv. alla är inte lika lyckligt lottade som du, som har föräldrar som verkligen bryr sig om hur det går för dig. iaf: du borde kanske fundera lite själv på hur du ska göra med skolgången, synd att köra allt i botten nu, du kanske kan ta ett sabbatsår om motivationen är problemet? om du bestämmer dig för hur du ska göra, om du har någon typ av plan i ditt liv, och berättar det för dina föräldrar, så kanske de kan börja ta dig på allvar.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
snorty sa det. Skärp dig! Bara för att du vill slappa och säger att det är bäst för dig så är inte det ditt bästa. Klart, hade jag också fått välja så hade jag också suttit hemma och spelat dator när de andra gick i skolan. Men grabben wake up man får inget om man inget ger. Och så måste du fatta att dina föräldrar bryr sig om dig.. Acceptera det och försök gör ditt bästa för dem.
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!
Det låter som dina föräldrar är rätt normala. Det fixar sig när du flyttar hemifrån ska du se.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag vill inte var den som är den, men när du stavar "gärnet" istället för "järnet" så förstår man dina föräldrar. back in school punk!
baeng
hurt: klart jag vet att dom är normala.
med det hela, som dom flesta fattar, avr dfe ju inte de där med skolan jag menade, utan om föräldrar som tjatar på en hela tiden, och jag börjar bli riktigt irriterad på det, att dom tjatar på allt. du har inte städat ditt rum idag, du har inte hjälpt att laga maten idag, du försov dig, sånna saker.. det med skolan var bara ett exemplar, klart jag itne sitter och tycker mina föräldrar är tröga för att dom tjatar på mig om det..
sen så var det oxå att dom blir arga, jag tycker inte dom har rätt att bli arg på mig om jag får ett dåligt betyg på ett prov, misslyckas min mamam med maten inte skäller jag ut henne för de.
freddeC - flytta hemifrån då? inte för att det egentligen löser nånting, men du slipper höra tjatet. prs - nej, back in school!
baeng
Vet hur det känns då de är på en hela tiden. "Ut och skotta snö, plocka ur diskmaskinen, städa hallen" jag flippade ju såklart på det där för det är ju tusen gånger jobbigare att göra de där sakerna då de först gnällt om det så jag började göra bort allt sånt där innan de hann kommentera på det, då vart de väldigt positiv emot en och jag slapp allt gnällande. Så i slutändan måste man nog välja det ena eller det andra..
facebook.com/idiomatisk - fan page
freddeC P19- "misslyckas min mamam med maten inte skäller jag ut henne för de." Dar slog du huvvet pa spiken...idiot
freddeC P19 de ska väl kanske inte bli arga om du lagt ner massor av tid på att träna inför provet, men tycker att det är så svårt att det bara inte går, och misslyckas. då ser jag det inte som pedagogiskt taktfullt att ha en utskällning. men om man bara springer på studentskivor i en vecka och dyker upp bakis på provet och ritar en stor kuk över hela papperet förstår jag utskällningen. en mamma som lagar en måltid som inte blir så bra är inte samma sak som ett prov. proven du skriver i skolan är ofta betygsgrundande, och betygen i sin tur kan avgöra din framtid. det leder direkt till att dina föräldrar, och du också, borde bry sig lite om hur det går för dig i skolan.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
De kanske påpekar det så att du slipper jobba på ett jobb du inte gillar, eller plugga på komvux som du avskyr..?
I och försig tror jag inte allt för mycket på att det är ens betyg som skapar ens framtid, utan det är snarare ens tro på sig själv och sina idéer.. men för att kunna utveckla såna förmågor kanske det vore kul att läsa en utbildning du skulle gilla. Fan alltså, var jag också så jävla enkelspårig när jag var 19? Det här känns ju mer som ett 16-17 års-problem.
du ska va glad att hon äns lagar mat åt dig, med den attityden hade jag inte gjort det iaf.
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!
ja förstår hur du har de , har varit i EXAKT samma sitts . gör de bästa av ditt liv , ja menar om du nu är 19 år är de ju inte lång tid tills du antagligen flyttar hemmifrån , aight? le , va glad och visa lite mer tacksamhet till dina föräldrar , de vill bara ditt bästa . de hoppas ja du vet . peace
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>
ja håller med snorty !!
Känns bara som att du är lite bortskämd & otroligt lat. Finns 2 alternativ. 1. Antingen lyssnar du på dina föräldrar som kan mer om livet än du & rycker tag i ditt lilla liv, det är inte särskilt svårt att fixa gymnasiet med OK betyg, säg inget annat. 2. Fortsätt lata dig & en dag så kommer dina ungar se ner på dig & jämnföra sig med deras far som var ett misslyckande. Ingen har bett dig bygga raketer, bara gå i skolan & göra dina läxor, piece a cake.
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
Dom är enligt lag skyldiga att få dig att gå i skolan. Och att sköta dig i skolan. Allt möjligt. Men visst, det är rent sunt förnuft att bry sig om dig
*snaark*
furder: när han är 19.. ?
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Jag menar rent av generellt hehe. Det sista var riktat mot honom
*snaark*