I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är intresserad av en som är i ett förhållande

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-06-03 01:38

Är intresserad av en som är i ett förhållande

Mitt dilemma ter sig som sådant att jag är intresserad av en tjej som redan är i ett förhållande. Men jag är så upp över öronen förtjust i den här människan att jag inte vet om det ska få hejda mig längre, det känns som att jag vill prova, se om det bär eller brister. Jag har känt henne väldigt länge och pratat med henne i flera år nu och jag har vandrat in och ut ur förhållanden under den tiden men den som alltid bestått i tanken är ju denna person. Och nu har hon förtäljt att hon inte längre är kär i hennes pojkvän men att hon inte vill ta itu med det utan väntar och ser vad som händer. Och hon har sagt till en vän till mig att jag ’ligger på topp’ bland alla killar, vad det sen riktigt innebär vet jag inte. Nu måste jag ha feedback på ämnet så min fråga är.

Ska man låta moral och etik gå före sina känslor?

Har någon av er varit i den situationen att ni varit i ett förhållande och fått upp ögonen för någon annan innan förhållandet är slut, i så fall hur ställde ni er till den personens försöka att vinna er kärlek?

Eller har ni andra åsikter kring detta eller den titelbaserade värld vi kallar för känslor?

Och ja, jag gjorde en ny användare för att få vara anonym så vi kan hoppa över det på en gång.

2006-06-03 01:45
Jag känner inte hennes pojkvän och i grund och botten så skiter jag i vad som händer med honom. Tänkte mer ifall det skulle bli 'backfire' mot mig ifall jag agerar innan hon gör slut, sen kan jag ju inte med 100% säkerhet veta om hon är intresserad. Men är som rätt pigg på att ta reda på det...

2006-06-03 10:50
Kör på säger jag!

Testa henne och se hur långt hon är beredd att gå - sen ifall du lyckas dra över henne innan hon gjort slut med sin pojkvän så vet du ju åtminstone hur pass trogen hon kan vara och det kan slå tillbax mot dig själv sen när du e tillsammans med henne hehe
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2006-06-03 13:17
xplizit P27

Sant.

Får hålla tummarna hon nekar fram tills de har gjort slut ^^,
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-06-03 13:28
Det är sant det ni säger. Dock är jag ju väl informerad om att hon inte vill vara i sitt förhållande längre utan enbart är kvar för att hon inte vill såra honom just nu utan 'väntar'. Vad hon väntar på är jag inte fullt så medveten om och för mig så ser det ut som att om jag inte sätter hjulen i rörelse då kommer ingenting att hända, då kan jag få vänta i månader och det vill jag inte. Det här är en sån tjej man kan tänka sig leva hela livet ut med och det vill man som inte låta rinna ut i sanden.

2006-06-03 14:07
Ta det du vill ha. Skit blankt i hennes kille. Vad tjänar du på att låta henne vara kvar i förhållandet?
Ett tips är att pajja deras förhållande, och sen vänta några månader innan du tar henne.

Jag har precis gjort det.

2006-06-03 14:09
om du verkligen gillar henne så väntar du , ja menar du kommer ju antagligen inte att dö om ngn timme , du har råd att vänta . låt henne få ta sin tid å göra slut med pojken . men säg till henne vad du känner innan , så att hon förstår . lycka till :) /nash
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>

2006-06-03 14:11
Asdöd - Gick det bra?

Nashe - Jag tror det kommer bli en väldig seg process att vänta ut det, eftersom inte handlar även hennes känslor är i botten för honom. Men det du säger kan stämma, men jag önskar bara jag kunde göra nå för att skynda på det hela.

2006-06-03 17:53
kör på. du känner ju inte ens pojkvännen...kvinnor finns i horder, flickvänner hittar man inte titt som tätt däremot.

HAFFA!

2006-06-03 18:20
ollän - Jo det är ju nästan som att det känns som att det är det man vill göra. Känns också bra att folk här på whoa har överseende med sånt här, så man inte dödssyndar och det bara kan gå åt helvete.

MRsalesman P60 - Ja! Ska se om det går :)

2006-06-03 19:40
Ähh bara kör på om du inte känner snubben..
Vem bryr sig om snubbar man inte känner?
 www.soundcloud.com/lirzproductions

2006-06-04 01:02
nej vänta tills hon har gjort slut. för tänk om hon lämnar dej senare för en annan kille?(på samma sätt som skulle göra för dej)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-04 01:50
Ähh..
Se det såhär..
Klart snubben hade blivit sur.. men vem bryr sig? Känner du honom? Har du nån skyldighet mot honom?
Gillar du bruden så lyssna på dig själv.
Det är ju hon som e i förhållande inte du
 www.soundcloud.com/lirzproductions

2006-06-04 01:58
BreathlessWhisper

Jo, det gick bra. Jag var med henne nyss.

2006-06-04 02:12
Jag förstår allas syn på det hela! Helt klart och det känns verkligen bra att jag fått se det på många olika sätt. Men det är just det här med att avakta jag är osäker på för jag _vet_ att hon inte är så pigg på sitt nuvarande förhållande längre men har inte gjort något åt saken för det blir så mycket omställning då, så det känns som mer eller mindre upp till mig att sudda bort ett av alternativen, för detta känns verkligen viktigt för mig. Detta är inte en i mängden jag vill bara ska passera förbi utan detta skulle bli stort om det gick.

2006-06-05 11:42
Förutsätter väll att han är kapabel att göra det också. Lika stor risk att det är han som får det ödet om han börjar bråka? ..

2006-06-05 11:47
Han jag vill ha ar giiiiiiiiiiiift och har en dotter :( bara att droppa liksom.

Breathlesswhisper

don't play with fire if you don't wanna get burned
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-05 13:02
de e alltid en risk när du väljer att släppa in nån, men de verkar juh som du redan släppt in henne...?

jag menar, pröva, de e aldrig fel, sen hur du prövar kan kanske bli lite galet o skevt, de beror juh på vad du vill ha. vill du pröva o se om hon e het i sängen o sen e de bra med de, varför väntar du då, ta tag i henne o kör en svängom o andas henne i nacken och smek henne tills hon spinner för dig, så e de väl nte så komplicerat.

jag tror däremot att du har hejdat dig för att du vill att de ska bli nåt långvarigt o kanske att ni har mer gemensamt som intressen, o hur ni ser på välden o hur vara mot varandra för att å bra tillsammans. jag tycker oxå att hon e chicken som inte tar tag i att göra slut med sin kille när hon nu vet att hon inte längre e kär. så jag tycker du ska ställa henne lite mot väggen, vågar du inte gå hela vägen o blotta dig för henne, så säg att du som vän vill att hon inte fegar sig utan står upp för sig själv o gör slut, o om hon själv fattar att de e juh de enda rätta å gör slag i saken så vet du vad hon går för, att hon e en brud med lite skinn på näsan.

sen kan du dra med henne på nåt tokroligt äventyr som kanske slutar med att hon hänger med dig hem o hamnar i sängen iaf o sen får du väl improvisera så gott du kan =) ingen av oss vet juh hur de slutar iaf, så nåt färdigt manus finns inte, annat än de hjärtat pockar o vill ha för att deska kännas lätt

och..???

2006-06-05 14:05
om hon inte är kär är det la bara att vänta vafan, hur lång tid kan det ta?
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-06-05 14:18
Moln - Amen Brother!

Narcissus - Alldeles för länge säger min magkänsla

2006-06-05 14:28
BreathlessWhisper låter som en hal brud isf.. när du får henne sen, ska du gå och undra om hon kanske inte är kär längre utan "bara väntar". ge henne en ryggrad i födelsedagspresent
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-06-06 00:12
Usch gillar också en som är upptagen i ett förhållande och det SUGER. Är inte sådan som försöker förstöra andras relationer så allt jag kan göra är väl att hoppas på att de gör slut på sitt dåliga förhållande (kanske taskigt att hoppas på något sådant) men känns fan som jag skulle ha en chans på snubben om han var singel +vara en bättre flickvän än hans nuvarande goddammit! :P Oh well, får väl hoppas på att jag kommer över honom ifall de väljer att fortsätta vara tillsammans, åh om det bara fanns fler som han... *suckar*
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-06-06 01:41
ATLien - Det var ju så jag tänkte också typ 'önskar jag kan hitta någon som hon' men sen då jag fick höra att jag låg bra till så tänkte jag att det är lika bra att gå efter orginalet. Fast nu är det ju lite tveksamt vad man ska göra, vänta eller agera.. vill som göra det med störst chans att lyckas

2006-06-06 02:08
Jadu, så länge hon är glad och nöjd i sin relation och situation nu så verkar det taskigt att jiddra med det. Om hon är intresserad av att förändra sin situation så lär det ju visa sig.

Om hon vill vara med någon annan så måste hon ju sluta vilja vara med snubben hon är med nu först. Du kan ju alltid hoppas, men det är fan inte sjyst att börja bullra utan att hon bett om det.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2006-06-06 02:11
Nu läste jag också att hon inte är nöjd :). Oavsett det dock så är mitt andra stycke ändå i princip rätt tycker jag.... Om hon inte är kär i honom får hon väl ta och dumpa honom då, inte mycket du kan göra utan att vara ett ass, om inte hon kommer till dig först liksom.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2006-06-06 02:12
Breathless... - Åh är inte ovissheten plågsam? Just nu är jag rädd för att jag ska "wait in vain" som gamla hederliga Bobban, att jag ska slösa bort en massa tid på att vänta på någon som det sedan visar sig att jag aldrig kommer få. Samtidigt är jag rädd för att om jag beslutar mig för att gå vidare och inleda något med någon annan så får jag veta att han som jag ville ha från början blivit singel och så kommer ens känslor tillbaka men så har man sumpat sin chans, eller nåt... Åh känns som jag inte kan resonera vettigt kring det hela!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-06-06 02:23
Henkso - Jo givetvis är det fel att göra något innan hennes nuvarande förhållande tagit slut. Men samtidigt så vet jag inte om hennes pojkvän egentligen skulle uppskatta situationen om han hade all fakta. Att det är ren och skär välgörenhet som är på gång nu och enda anledningen att det inte är slut är för att hon tycker att det kommer bli en stor omställning och samlar upp mod för att kunna göra något åt saken. Jag känner mig i alla fall rätt kluven, vill som inte vara orsaken till att de gör slut när sanningen är en helt annan. Men som Atlien säger här nere så skulle det vara tråkigt om hon blir singel sen framöver och jag inte är det, för hon är inte direkt som alla andra, utan står enligt mig snäppet högre på prispallen.

2006-06-06 02:59
Demirel - Känsligt ämne för dig?

2006-06-07 02:02
Ahja. Har i alla fall bestämt mig för att följa ett råd jag fått i tråden och jag ska inte få hon att vara otrogen och jag ska inte vara anledningen till att de gör slut. Detta känns viktigt för mig så jag ska göra detta med stil. Jag ska dock belysa ämnet om det kärlekslösa förhållande hon finns i och se om det kan få henne att inse att det kommer bli bättre med tiden om hon agerar istället för att avvakta. Sen ska jag då tiden är inne försöka få hon att bli min, under tiden ska jag inte bekymra mig så mycket och bara ha kul. Var sak har sin tid, och detta förtjänas att göras ordentligt!

2006-06-07 12:46
Jag var i precis samma situation för, ja ca 1 år sedan.
Blev kompis med henne först, sen blev jag väldigt intresserad (för att inte säga kär). Hon hade en pojkvän som gång på gång försökte bli vän med mig.. vet inte varför, men jag antar att "en vän tar inte en annan väns partner" förklarar det.. Han kände sig hotad.

Efter ca 2 månaders smygflirtande med henne, så fick jag gehör, hon dumpade honom och vi firade 8 månader för ett par dagar sedan.

Det bästa var att jag försökte kyssa henne, typ 1 vecka innan hon dumpade sitt ex, men hon sa "nej, jag har faktiskt en pojkvän... just nu" :)

Så hon är en trogen hoe! :D

Det kan låta grymt, men det är "äta eller ätas"-regeln när det gäller brudar. TAKE HER.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2006-06-07 12:51
Demirel, haha "hoppas du får stryk".. Vilket uttalande.

1. Är det äkta kärlek är det fan värt lite stryk för det.
2. På ett sätt så räddar han ju ändå tjejen. Varför ska hon gå omkring att vara olycklig. Hennes nuvarande förtjänar ju stryk nu isånafall.

Not a follower, so Twitter has never been an option.

2006-06-07 13:25
om hon inte är kär i sin kille så borde hon göra slut

säg det till henne, det är fan inte kul för hans kille ju sätt dig själv i hans sits
shimmy shimmy yo

2006-06-07 15:12
teambanan P16 - Det du säger är känns så jävla spännande, vill typ se om det går. Men jag tror jag ska gå den längre vägen, i alla fall först kolla upp hur det är mellan hon och pojkvännen och är det oförändrat och hon inte tänker agera även jag uppmanar hon till det, då ska jag ta ditt råd i seriös åtanke.

2006-06-07 17:23
Hon jag vill ha är gift med en fett rik snubbe med kuksugar läppar.

life is a bitch
Shuu

2006-06-08 00:17
Lägg in en intresseanmälan så är bollen i hennes händer.
Pressa henne inte men släpp henne inte heller.

Tror det kommer att bli ni två tillslut oavsett om det är nu eller om 2 år. Sånna starka känslor brukar hålla i sig, ömsesidigt.

Spännande! Lycka till! =)
Som dröm var den vacker att få!

2006-06-08 02:08
Michaela F22 - I sure will :D tackar!

2006-06-08 16:58
vad gör man om man känner snubben också då? den sitsen sitter jag i nu. vi är inte svintighta, men det är en fyllekompis.
http://www.myspace.com/localexpressions

2006-06-26 17:53
moral och etik, om någonting händer så får hennes nuvarande pojkvän gå igenom all skit som ni orsakar. ingen människa i hela världen är värd att gå igenom det som skulle hända då, allt i hans omgivning blir sjukt och skruvat. ni vet, minnen lever för livet...

2006-06-26 19:37
Moral ar den största svagheten man kan lagga sig till med. Ta henne, om du inte kanner killen förstas, det kan bli ganska otrevligt da antar jag.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-06-26 20:32
BreathlessWhisper

vad händer nu då mellan er?
Opinions are like rap careers, everybody's got one.

2006-07-03 17:53
Filip__andersson P18
Samtidigt kan man inte ta hänsyn till honom ifall det går med tjejen ändå.

Da_P_I_M_P P19
Jag väntar fortfarande ^^

2006-07-04 01:41
Jag hade lagt in en seduction direkt om jag verkligen ville ha killen. Hade överlåtit det till honom att ha dåligt samvete för sin flickvän, såvida hon inte var min polare också förstås.

2006-07-04 10:56
om man inte känner pojkvän/flickvännen så se de inte som något hinder. eller?

2006-07-04 12:28
med den inställningen kommer du ingenstans "jag ska pröva och se om det går.." bestäm dig att du vill ha henne och du kommer få henne.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2006-07-04 16:23
Och hon har sagt till en vän till mig att jag ’ligger på topp’ bland alla killar, vad det sen riktigt innebär vet jag inte. Nu måste jag ha feedback på ämnet så min fråga är.

que pasa?

roligt att hon diskuterar personliga problem som hon har i sitt förhållande med dig, och på ett så nonchalant sätt också.

du! du har ett val här. du är värd att hon avslutar det hon har med sin nuvarande snubbe innan hon ger sig in i något nytt med dig.

ställ krav på henne. du vill väl inte ha ett förhållande med någon tjej som skulle kunna tänka sig strula med andra killar medans hon är i ett förhållande? great track record!
I´m with stupid--->