I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2019, Året vi får kontakt !

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-08-30 16:16
Angånde bilden på Mars... hur får man det till ett ansikte? Ser ut som ett vanligt berg.
Skäms du inte?

2006-08-31 04:35
men nu är det bara såhär (tror jag iaf):
För det första, universum är ju hur jävla stort som helst och det expanderar hela tiden, så i princip skulle det kunna finnas en planet som är väldigt lik jorden...tänk liksom, om rymden inte tar slut och blir större, då finns det ju hur många chanser som helst att det finns en planet som är likadan...

planeten kanske ligger långt före, eller efter oss i utvecklingen,
skulle ju till och med kunna finnas en människa där som ser ut nästan exakt som mig, varför inte?
lite överdrivet jag vet, men ni förstår säkert själva idén.

Sen det med att dom säger inget kan leva på den planeten osv. hur kan dom veta det?
Ingen Zebra kan väl leva på Grönalnd, ingen Isbjörn kan väl leva i Afrika...
Så en planet som ligger tusentals ljusår härifrån eller vad det nu kan vara kan väl ha andra livsformer som kan leva utan syre?

vet inte riktigt om det hörde ihop med tråden men orkade inte läsa igenom allt, för ont i ögonen ;P
X-Art goes A-Art efter ett par bärs!
Breakare

2006-09-09 11:40
nån måste vara senil om man tänker att det inte finns nåt slags liv därute :D
HERB, bust a cap in yo ass

2006-09-13 02:02
Det finns stammar på jorden som aldrig kontaktats av civilisation och som inte vet att vi finns.

Regerningarna i de länderna försöker också att så gott det går skydda folken från uppsökande kontakt.

Vi är en sån planet.
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2006-09-13 16:46
Just därför som det inte är oändligt...

2006-09-14 11:24
Jag tror på Men in black.

Att dom redan finns ibland oss

2006-09-15 00:13
Systemfel

Jo det kan vi.

2006-09-15 07:12
asså liv är inte något så jätte speciellt.....och de lär folk fatta när vi inom en snar framtid har hittat bevis på att e finns liv på andra planter

http://www.soundclick.com/Labbi

~ Labbi - Mind over Money - Linero ~

2006-09-16 23:47
Det är en lågoddsare att det skulle finnas liv på andra planeter, i andra solsystem. Det är nästan givet att det är så. Däremot kommer vi aldrig få veta då vi ligger så långt ifrån de planeterna och våra kroppar kommer att slitas i stycken av den hastighet som krävs för att vi ska hinna fram under en livstid.
www.plaingold.com

2006-09-23 01:30
Men då blir VM större, de blir liksom UM istället :D
Vår planet mot deras osv...

ja trodde jag var ensam me den tanken fan skönt o se att det finns fler personer med cp skadade tankegångar

2006-09-23 22:51
Oddsen ligger på en planet som kretsar kring stjärnan Zeta2 Reticulli mellan 44,5 -46,5 ljusår från våran egen sol nästan en grannstjärna.
 Med referat från the "Betty and Barney exprience".
Skivsamlare

2006-09-24 04:42
micKillah för mkt av det fina?:P
Så får man inte göra!

2006-09-24 11:55
Alltså, det är inte omöjligt att alla lite "äldre" planeter har liv, men vi kan möjligen inte ens se dem, våran hjärna kanske inte ens kan registera dessa livsformer även om de är högintellektuella. Det ända vi vet är vad forskare tror sig veta. :) Jorden var rund i flera tusen år? :D