I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Föräldrar som aldrig kan släppa taget

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-06-11 00:22

Föräldrar som aldrig kan släppa taget

Alltså jag har ett stort problem, min mamma vill aldrig inse att jag faktiskt är en människa och har ett LIV och vill leva det ifred. Visst att hon är orolig och inte vill att jag ska fördärva mig men samtidigt jag är inte dum i huvudet och kan ta hand om mig själv....
Fan va jag är trött på att inte kunna ställa mig på balkongen för att röka en cigg utan att hela huset rasar av kvinnoskrik .. :( :(

Hur ska jag göra för att få min mamma att fatta att jag faktiskt är vuxen nu och väljer själv hur jag tänker leva mitt liv och behandla mina lungor o lever?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-11 00:43
jag är 18.. där ser du att jag har ett PROBLEM!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-11 00:46
Säg som du tycket, tala ut om dina känslor.
"- mamma, jag har fyllt 18 och vill inte att du ska sätta massor med gränser och så, jag förstår om du inte tycker om att jag kommer hem stup full å spyr ner hallen mitt i natten, men jag funderar på att flytta hemmifrån, vad tycekr du" nått i den stilen kanske
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!

2006-06-11 00:49
Klipp dig, skaffa ett jobb och en egen lägenhet. Visa att du har ett eget liv PÅ RIKTIGT.
Hur vuxen är man när man bor hemma hos morsan?

2006-06-11 00:55
Jag är 20 o morsan tror att jag är 5 bott 35 mil ifrån henne.
en mamma är alltid en mamma...

2006-06-11 01:33
jag har flytat hemifrån.

2006-06-11 02:13
flytta? annars har du inget att säga till om... det är mamma som äger huset.

2006-06-11 11:39
men vafan om du redan har flyttat vad är problemet?
då har du ju redan ett eget liv, sen om du hälsar på din morsa då och då kan du väl förfan lägga bort ciggen
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2006-06-11 12:01
min syster är snart 22 och tjuvröker fortfarande då hon är hemma på besök, och hon har bott i skåne i mer än 4 år typ..
mammor bryr sig bara.. =)

2006-06-11 13:39
MAMMA
PUSS

2006-06-11 18:25
haha skulle du va vuxen säger du?

ja ok :)

2006-06-11 18:43
Morsor är alltid morsor... min var här och hälsade på (bjöd in sig själv) idag. Så fort hon kommit innanför dörren började hon gå igenom samtliga av mina skåp och garderober för att kontrollera att jag vikt mina lakan/ställt in mitt porslin på korrekt sätt... :S
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2006-06-11 19:41
jag har bara bra erfarenheter av min mor i alla fall.. så fort jag fyllde 16 så fatta hon att det inte var nån idé att sätta gränser och sånt och i stället stötta hon mig vilket gjorde att jag inte ville jävlas med henne.. vilket man gjorde när man hade "gränser & regler"... samt att när jag flytta hemifrån så har hon aldrig droppat in oanmäld... grymt skönt...