I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moraliskt dilemma.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-06-11 22:27

Moraliskt dilemma.

Känns lite patetiskt att langa kärlekstråd. Trodde aldrig jag skulle sjunka så lågt, men whutever. Måste ha synpunkter innan jag blir sinnessjuk. Tänk er in i den här situationen, och berätta hur ni skulle agera i de olika aktörernas skor.

Person A är kille som går i samma klass som Person B (tjej). Person B har haft pojkvän (Person C) i tre år. Person B och C tar paus. Person A och B har flirtat under en relativt lång tidsrymd, efter en fest slaggar A hos B varpå en del saker händer. B frågar om det bara var den natten, eller om det kanske är något mer. Ämnet diskuteras och A och B kommer fram till att båda skulle kunna tänka sig ha något seriöst med den andre. Hursomhelst blir B och C tillsammans igen, vilket inte sätter stopp för att A och B fortsätter strula (även om försök har gjorts). B medger att hon har starka känslor för A och vice versa.

Så, mina vänner. Who's the bad guy? Är det rätt av A att agera som han gjort? Är det rätt av B att agera som hon gjort? Vad är en eventuell lösning på problemet och vad skulle ni gjort om ni var A, B eller C?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-11 22:33
Otrohet är aldrig rätt.

Om jag var person A skulle jag inte vilja ha en kille/tjej som varit otrogen med mig mot någon annan. Vad är det som säger att samma sak inte skulle upprepas, bara att den här gången är du den som blir sårad ?

Om jag var person C hade jag gjort slut med killen samt brutit kontakten med person A.

2006-06-11 22:39
Okej. Men om Person A verkligen tycker om Person B sjukt mycket att han inte kan avstyra det hela, även om han mår dåligt av det och skäms för sin inblandning i situationen? Vad skulle du göra som Person B?

Bör kanske tillägga att Person A och C inte känner varandra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-12 00:20
Hur kan A vara säker på att B kommer vara trogen honom, då B faktsikt var otrogen mot C, precis som en tidigare sa?

Personligen skulle jag aldrig kunna strula med någon som var upptagen, då jag själv skulle bli sjukt sårad om jag varit C och fått reda på det. Därför står jag för att A och B ska sluta smyga: berätta allt för C och sen måste B välja vad hon vill.
Sen om det verkligen är så smart att A och B startar upp en relation, är en helt annan sak.

Jag tycker både A och B betett sig idiotiskt.
Delam tange barat

2006-06-12 00:52
Man! Where's the love? Om nu A är riktigt kär i B då? Fan hade jag varit A hade jag skitit i C. Varför ska A äns bry sig om en person man inte känner? Tänk nu om C slår B det är kanske därför B dumpat C, men blivit rädd och tagit tillbaka honom? Om nu B väljer A, så visar ju hon att hon gillar honom mer. varför ska hon då vara tillsammans med C som hon gillar mindre? Och varför ska A må dåligt för att en människa blivit kär i honom?

Låter som om att vissa bara snackar massa. De hade säkert gjort samma sak som A. Men är rädda för att bli sedda som idioter. Eller för att deras egna partner skulle göra det samma...
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!

2006-06-12 09:01
B borde bestämma, det är den personen who's got the ball. när B har gjort sitt val får A och B anpassa sig efter det, men jag tycker lätt att A ska göra sitt yttersta för att få B att välja A, men ska INTE sabba med vilje mellan B och C för att själv få scora.

2006-06-12 13:36
B - fel.
A - rätt.
C - otur.

2006-06-13 10:00
skjut C

2006-06-13 13:03
jävla C alltså, alltid i vägen!
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-06-14 19:20
ni är båda tjejens bitches. men det vore ju schysst av henne att berätta för sin pojkvän så han är införstådd, han gillar det antagligen inte. men du (antar att du är A) har ju inget att förlora så kör på tycker jag. sålänge det är ok för dig själv och hon inte bara leker med dig, för att hon kan ha dig kvar 'vad som än händer'.

lycka till