I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"ditt liv behöver normaliseras..."

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-06-16 10:55

"ditt liv behöver normaliseras..."

En undran, hur fan normaliserar man någon liv? vad fan är normalt, om man inte känner sig normal då, varför i helvete skulle man då vilja bli normaliserad... jävla myndigheter och deras ståhej om att normalisera allt och alla.

jag skriver ut anti-deprisvit medel och så får du lämna urinprov när vi ringer så ska du kunna ta dig hit och lämna urinprov. sedan så sätter vi dig i praktik.

Ursäkta VA? normalisera mitt liv? vad i helevte menar dom med det? jag trivs väl fan bra med mitt liv... mitt problem är att jag inte får leva. KAN dom säga till mig att jag sattes på jorden för att jobba och betala skatt, kan dom visa mig att det är meningen med mitt liv så kanske jag kan gå med på att ta deras piller och pissa när dom vill det och jobba där dom vill att jag ska jobba...

för i helvete vad sur jag blir... vad fan finns det för alternativ då? jävla utsugare som sitter o föörsker förvandla mig fårn människa tilll arbetsmyra utan frihet.... pengar e inte frihet... pengar håller oss kedjade. jag vill kunna må bra utforska livet, inte utforska livet i en mänsklig myrstack där man sliter ihjäl sig för pengar på veckorna och super skallen av sig på helgerna för att glömma att man sliter ihjäl sig för pengar på veckorna...

åt helvete med deras jävla normalisering det är fan dom som inte är "normala" vilja trycka i mig massa jävla piller för att jag mår dåligt av att leva i en mänsklig myrstack...

hur fan kan dom snacka om att "normalisera" folk på detta vis??

"who's callin' the shots? we hit that man first..."

Disatisfaction bring change

2006-06-16 11:13
Shit, har de sagt det där till dig?
Jag visste att staten var keff men alltså, hur kan man säga något sådant?

Pengar är det som håller oss kedjade eller jag skulle säga delar av det som håller oss kedjade.
Sen finns det de som håller i de förbannade kedjorna.

Att de snackar om att "normalisera" in människor i myrstacken är läskigt likt filmen Cubic/ Equibrilium, där går alla männsikro konstant på känslonedsättande medel för att avra så rba arbetare som möjligt. Verkar som om vi går närmare ett sådant samhällevarje dag>_<. Jävla hjärntvättssamhälle.
Ståpå dig mot de där jävlarna. Ge de fingret.
Life is to short to waste it on beeing miserable, see to the hidden oppertunities and live life for love and happiness

2006-06-16 15:29
Att vara normaliserad har definitivt sina fördelar med. Kanske värt att prova. Jag ger inte mycket för psyko-folket. Hälften av deras teorier verkar vara pseudovetebnskapliga. Men jag kan ju säga att sedan jag normaliserats till att kunna säga enklare fraser om fotbolls-vm på min arbetsplats har allt flytit på så bra. :)
I'm back!

2006-06-16 15:49
Doggland,
är inte hela psyokologin en psuedovetenskap, i o med att vi (hittills iaf) "baserar" hela vår vetenskap på naturvetenskapen.

Ok, blev väl rätt svammligt, men men.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-06-16 16:08
Det är väl ingen som tvingar dig att ha med myndigheter att göra? Eller är det så att du vill ha del av samhällets frukter men inte ge ett skit tillbaks?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-16 18:45
princess

Myndigheterna är en del av staten och Forceone nämnde myndigheterna högst upp.
Life is to short to waste it on beeing miserable, see to the hidden oppertunities and live life for love and happiness

2006-06-17 00:33
Ambigram P16

you got it!

skrämmande!
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2006-06-17 04:58
gorrit,jo

förjävligt hur de har blivit, förjävligt hur de kommer bli

feeling ill? take a pill!
förväntas bli apotekets nya slogan har jag hört

hör man saker måste man ha tabletter, snart har vi ett piller för att bedöva varje sinne, så vi arbetar helt utan känslor eller intryck som stör våran arbetsförmåga.
matrix is here, they only want our energy, we are all becoming living batteries.

men det är som dom säger, ignorrance is bliss.
ju mindre du vet, desto mindre har du att bekymra dig över!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-06-17 11:20
Ehm. Om du ska bo i Sverige (eller valfritt civiliserat samhälle), ta del av sjukvård osv så bör du betala skatt, dvs arbeta. Om du inte är intresserad av den här strukturen så står det dig helt fritt att åka till nån tropisk plats, odla en bit mark och bli nån slags biodynamisk bonde.

Men att sitta i Sverige, nyttja internet, dator, bostäder och bidrag (för jag kan inte föreställa mig hur du annars skulle leva eftersom du inte vill arbeta) och klaga på att du inte vill normaliseras... well, deal with it. Antingen så hoppar du in i leken och lirar boll efter reglerna, eller så flyttar du nånstans där du kan skapa dina egna regler.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2006-06-18 11:52
Emil_Brikha P27

åka till nån tropisk plats, odla en bit mark och bli nån slags biodynamisk bonde.

den tanken har slagit mig många gånnger.
men då återstår, vad behövs för att kunna göra det? jo pengar. och skrev jag någonstanns att jag inte vill arbeta? jag menade att jag inte vill få pille för att dom inte kan gå till roten med det som får mig att må dåligt, vilket är livet i vårt samhälle. get it?...

jag arbetar gärna men av rätt anledning isåfall, och det är inte för att vara en arbetsmyra som ska betala skatt och producera.
det ska väl vara kul och givande att arbeta, inte ge magkatar och ångest eller hur? man ska trivas och inte vantrivas.

...

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2006-06-18 11:55
Heartwall

du verkar förstå... tack!

Emil_Brikha P27

måste tillgägga.

det var inte det att jag tror jag ska leva på bidrag o lalala... utan mer sättet att jag går till läkarvården för att jag mår dålig, mer eller mindre, varierar. och vad är hjäpen jag får? "ditt liv behöver normaliseras" okej? det är kränkande ... skulle jag inte vara normal? vem fan är normal då? jag är människa inte normal.

2006-06-18 19:20
Heartwall

oh lord!

2006-06-19 18:42
Heartwall

du sa det så bra, inget behöver tilläggas.