I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-06-18 00:44

Mitt liv.

Måste bara skriva av mig.

Det hela började i 7an när jag började sno ciggaretter från mina föräldrar som jag och mina vänner sen smyg rökte up på rasterna en bit bort från skolan. Vi började sno godis,snus och läsk från olika affärer. Vi trodde vi levde livet vi va 4 killar som alltid höll ihop. Om det blev bråk så älskade vi att tjaffsa och "backa" up varandra. Vi fårtsatte leva så ett tag fram över. Jag träffade tjejer hit och dit och samma tjej som tog min oskuld blev gravid och jag blev pappa vid slutet av 13års åldern.

I 8an blev saker ännu värre jag började sno alcohol och pengar från mina föräldrar som vi sedan drack eller sålde. Vi började sno mer och mer från olika affärer allt från radio styrda bilar till kondomer allt onödigt man kan tänka sig. Till slut gick vi över till att sno mopeder som vi körde runt på och jag började rymma hemmifrån. Vi 4 vännerna splittrades åt och jag skaffade nya vänner som va ännu värre än mina förra. Jag bodde hos en kompis några månader och vi började göra inbrott och massa annat skit. Och nu när jag var 14 föddes min son och allt blev värre.

9an börjar äntligen allting lösa sig. Jag träffar en tjej som började i samma skola som jag. Bruna ögon brunt hår otroligt vacker. Min dröm tjej helt enkelt, men hon hatade folk som höll på som jag gjorde så jag slutade kort och gott med allt jag gjorde inget mer bråk stölder eller annat. Det blev hon och jag efter någon vekcas flörtande men snart efter kommer ett bråk jag inte kan hantera med en av mina gammla vänner. Han va tillsammans med mitt ex samma tjej som jag har barn med.
Det hadde gått rykten om att jag vart och knu**at med hans tjej vilket jag inte hadde.

9an slutade och jag trodde allt hadde löst sig men så va det inte. Jag hadde inga vänner kvar alla hatade mig för den jag va. Mitt livs cirkel va vakna, sitta vid datan, basta, äta och sedan sova igen. Den enda vännen jag hadde var min flickvän. Jag träffade aldrig någon annan än henne och familjen. Jag var så gott som död för min son på grund av bråket mellan mig och hans "låssas" pappa.

Nu sitter jag exact i samma sitts som då inget har förändras jag har 4-5 vänner på msn. Samtalen vi har tar slut lika fort som dom börjar och min flickvän är för upptagen med sina egna vänner. Hon vet inte heller hur jag mår eller känner för jag hållt allt innom mig. Jag kan inte gå ut nånstans vart jag bor utan att behöva kolla bakåm ryggen om någon hugger till.

Skulle bara skriva av mig tack till er som orkat läsa och ursäkta mig för särskrivningar och stavfel som uppståt.. //Jeffi

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-18 00:58
berätta först för tjejen hur det ligger till..
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2006-06-18 01:14
säger som bonsai.. skicka det du skrivit till henne, de va bra skrivet å man får ett sammanhang, lr så skriver du mer ingående om det du vill att hon ska veta. Om du berättar för henne kommer hon säkert få mer förtroende för dig å så.. MEN! om ni mot förmodan ngn stormig dag skulle göra slut å det slutar med att båda går argsinta där ifrån så kanske hon inte kan hålla tätt å allt börjar spridas, men som sagt berätta med kännsla det du vill att hon ska veta å vad som inte gör ngt om det kmr ut..

ps. SKAFFA VÄNNER!!!! ds.
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2006-06-18 01:15
känsla*

2006-06-18 10:18
som sagt så måste du ju se till att skaffa lite vänner, även om det kanske inte är så enkelt. annars är det nog lätt hänt att du och din flickvän börjar tröttna på varandra om du bara går hemma och väntar på henne, även om ni tycker om varandra jättemycket egentligen. finns det ingenting som du tycker om att göra på fritiden, eller som du brukade tycka om att göra innan "det började gå utför"? om du skaffar dej nått intresse så kommer du att träffa nytt folk och jag tror det kommer få dej att må bättre. annars är ett tips att du kankse börjar plugga, nån kurs eller så bara för att få lite sysselsättning och träffa nya människor.
...looking more like 5 cent

2006-06-18 11:22
Tankar du håller innne blir så småningom till ledsamhet, ledsamheten utvecklar sig sen till hat.. Och när det går för långt, rinner hatet över och tar sig ut på fel sätt ...

Ju mer du låser in dina tankar och låser in dig själv, desto snabbar tickar bomben du är på väg att utvecklas till ..

I know the feeling ....

Om du har svårt att skaffa vänner, börja på internet och försök hitta likasinnade personer som är pratglada. Det finns hur många som helst. :)

Det kan vara bättre och prata med en anonym person som inte vet något om dig, än en av dina närmaste...

Hoppas jag hjälpte liiite iaf =)
hoes over broes ..

2006-06-19 01:22
Skaffa vänner är inte alltid lätt. Och att börja med nån idrott eller studier är inte heller så värst kul om man inte har nån att dela det med från början.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-19 01:31
Verkar som att du sitter i en ganska jobbig sits. Har du inte ratt att traffa din son? Hur gammal ar du förresten? Om det inte tagits beslut i ratten om annat sa har du ju ratt att ha ett normalt umgange med ditt eget barn.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Manager

2006-06-19 01:37
Gå i skolan så träffar du nya vänner.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2006-06-19 22:48
Hur gammal är du just nu ?
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."

2006-06-20 01:00
hmm kämpigt liv, många uppförsbackar.
känner igen mycket som du gjorde men mycket som jag inte ens har upplevt än själv.

men mitt råd e lev helt lagligt till 100% eller flytta å skaffa en ny start i ett nytt land..

går inte vara god eller ond när du har barn, så bäst e om du kammar dig å blir laglig :)
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-06-20 03:40
ordet depression kommer från att man "depressar"/trycker bort känslor... så länge du inte släpper ut det du känner så kommer du må dåligt... bryt gärna ihop och gråt om du skulle känna för det... sånt kan va väldigt, väldigt nyttigt... din flickvän stöttar dig säkert... testa tala ut med henne om hur saker å ting känns... så länge du verkligen vill så kommer saker å ting vända och bli bättre!... Lycka till!...
What would macgyver do?

2006-06-20 07:20
För det första vill jag tacka er som tagit er tid att läsa det jag skrivit och tagit er tid att svara. Kan säga att saker har blivit värre, har fått förbjud från min flickväns mamma från att nånsin mer träffa henne. Ni som vill veta varför det blev så kan läsa min tråd i blandat forumet.

Har pratat hela natten med min flickvän och vi har beslutit oss att om ett år ska vi skaffa lägenhet och flytta till enköping där jag ska börja studera. Nu kan jag inte säkert säga att det blir så för ett år är lång tid och mycket kan hända. Men som det ser ut nu så är planen att nästa år flytta till en annan stad med min flickvän och förlova oss. Sen ska jag börja studera när lägenhet och så vidare är ordnat. Sen börjar ett helt nytt liv för oss som en helt ny familj.

Under det här året så gäller det att bara bita ihop tills nästa år och ta dag för dag. Tack till er som visat att ni faktiskt bryr er. // Jeffi

2006-06-20 07:46
Har också tänkt på att börja skriva på en bok om mitt liv och hur allt har varit och så. Nu menar jag inget seriöst som kommer att publiceras eller så men något man kan dela ut till sina nära och kära så dom förstår hur det har varit för mig. Vad tror ni om det? Det kan ju vara ett sätt att få ut mina kännslor på som ni råder mig att göra? Och då har jag iallfall göra något under året som jag väntar på förändringen? tacksam för svar // Jeffi

2006-06-20 07:47
något att göra under året när jag väntar på förändringen*

2006-06-20 10:41
Jeffi: Det låter som en bra idé, fatta pennan å skriv!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-06-20 12:28
Börja knarka.. i den bussnisen finns det mkt o hämta..

2006-06-20 13:24
mm, skriv.. good idea man!

2006-06-20 17:19
Hårt!! Det låter som om du har hunnit med ett helt liv på dom dår åren.
NIRVIK

2006-06-20 20:49
"Jag träffade tjejer hit och dit och samma tjej som tog min oskuld blev gravid och jag blev pappa vid slutet av 13års åldern ."

"I 8an blev saker ännu värre jag började sno alcohol och pengar från mina föräldrar som vi sedan drack eller sålde. Vi började sno mer och mer från olika affärer allt från radio styrda bilar till kondomer allt onödigt man kan tänka sig"

2006-06-22 10:40
bra ide angeliC, men har du inte glomt att han haren unge att ta hand om i staden han bor i??

2006-06-22 11:16
brukar inte bry mej eller känna för folk som skriver "det är synd om mej"-trådar men denna gång gjorde det de. vet inte varför, kanske för att en unge va inblandad. har inga bra tips eller idéer mer än att du bör gå å träffa en psykolog eller kurator.

hoppas att de löser sig mään
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-06-22 12:12
Jeffi

Hur gammal är du nu?

2006-06-22 12:14
MolleM P19
nej men det finn möjligheter att klara det ändå.. å vad jag minn å läste jag att

"Jag var så gott som död för min son på grund av bråket mellan mig och hans "låssas" pappa.
Nu sitter jag exact i samma sitts som då inget har förändras
"...

Och om man pluggar på ditan kan han ju kanske åka hem på helger osv?

2006-06-24 17:10
Gå till en psykolog, skriv din bok, prata med folk, börja umgås i "bättre" kretsar.. Du kan göra massor. Det löser sig om du bara vill..! =) Ge inte upp bara!!

2006-06-24 18:17
du,det löser sig.
”... hittas Git strypt och instoppad i ett kylskåp i Pelles lägenhet. Polisen misstänker självmord”

2006-06-24 19:10
om du verkligen vill förändra den sists du är i och visa alla människro runt omkring dig att du är en fantatiskt människa så måste du göra ett antal förändringar i ditt liv :

1: Oavsett förhållandet till ditt ex eller hennes kille. få kontakt med din unge, det har du all rätt till att göra. Ring o planera med henne en dag då du kan ta hand om din son. Du behöver inte umgås varjedag eller att han bor hos dig umgås bara med honom. VÄLDIGT VIKTIGT !!!!

2. Istället för att försöka få de gamla kompisarna tillbaka, skaffa nya, det är inge fel på att försöka skaffa nya vänner alla behöver vi det ibland. När det är whoa träffar whatever go for it. Den som tar den får ! så ta a för dig !!! för ingen kommer att ge dig nåt

3. Försök att finna inrefrid. Promenera istället för att sitta vid datorn tex. Titta på allt runt om kring dig.. ta med dig musik sätt dig vart fan som helst i en park o bara kolla på folk ! det ger mer än vad man tror.

4. Börja nå sport, dans, whatever... det ger (1) ny energi, (2) nya vänner (3) snyggare kropp:P = många nya intressanta brudar på beachen :D

om du vill ha mer råd.. kontakta mig på medelande... lycka till nu grabben

det enda hinder du ser är när du tar bort ögonoen från målet !
Don't be offended
This is all my opinion
Ain't nothing that I'm saying law