I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är det så hemskt att vara en lögnare?

Övrigt - Vardagsfilosofi

Rappare

2006-06-21 00:46

Varför är det så hemskt att vara en lögnare?

En sak jag reagerar på är då man ser på film/tv och de alltid reagerat skit starkt på att bli kallade för lögnare, det känns nästan jämnställt med mördare. Jag ser inte riktigt varför det är en sånn hemsk synd, kanske om man far med osanningar som gör att folk blir skadade men alltså, varenda människa som finns ljuger ju när tillfället är rätt, vita lögner, överdrifter, då man väljer att inte avslöja saker även man vet om hur det ligger till och så vidare.

Varför är det så hemskt att bli kallad för 'lögnare' ?

facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-06-21 00:48
Lögnare = opålitlig person, dvs, en notorisk lögnare kanske inte är den du lånar ut pengar till, anförtror hemligheter till, ber passa ditt barn, ger en chefsposition till o.s.v. o.s.v...

2006-06-21 00:56
Rainmaker

Skulle inte du ta illa upp om någon kallade dig för lögnare?

Jag kan inte ge dig ett logiskt svar på din fråga, men jag vet ändå att jag tar jävligt illa upp när någon kallar mig för lögnare. Kanske för att det känns som att jag inte blir tagen på allvar då...

2006-06-21 01:24
Check out the ten budorden.

Here's your online Bible: KING JAMES VERSION
7 words of Love:
"JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE"
HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI
Rappare

2006-06-21 01:40
Om man är mytoman är ju en sak, men jag tror ingen kan säga att de aldrig ljugit. Så då är vi lögnare allihopa?
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-06-21 01:47
Du blir inte en fotbollsspelare för att du sparkar boll i parken med grabbarna nu och då.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-06-21 19:52
såg du det på TV sa du? ^.^
TV är väl en av de bästa lögnarna! tjohej!
"I like rhymes that be quick as we be takin' the bars, but I hate everybody that don't like electric guitars!"

2006-06-21 21:13
en notorisk lögnare kanske inte är den du (...) ger en chefsposition till

Jag tror att det är något av ett kriterium faktiskt.
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS