Finns det något som är absolut?
Finns det verkligen något man kan veta att såhär är det? Jag kommer inte på något. Vissa kanske skulle säga att när man är kär o har hittat sin själsfrände så vet man det men kan man verkligen veta d eller jämför man d bara med andra känslor som man haft för andra människor i sitt liv? Hur som helst så kommer jag inte på nåt som man kan veta o dom som tror sig veta nåntaing, TROR fortarande bara att de vet något.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.
Min kärlek till vodka är absolut!
Sin existens...
"jag har fin hår. som en waterfall."
jag skulle säga att absoluta saker inte existerar. inte i den känslomässiga världen iaf. boogey P22 den kan man inte vara säker på heller.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det finns en sak man kan vara säker på och det är att man inte kan vara säker på något.
GAIA: Men det skulle ju kunna finnas något man kan vara säker på och då spricker din tes, fast samtidigt kan ju allt på något sätt vara något annat. Så ja, det du säger är nog så nära man kan komma.
Rehab is for quiters.
Grejen e juh den, för att man ska kunna va säker på att något inträffat (tex döden) så måste man även definera vad det är som har hänt (annars vet man juh fortfarande inte vad som egentligen hänt) och sedan vara säker på att definitionen är sann. Detta tror jag inte att det går att veta, man kan enbart spekulera och tro.
junkgirl: Jo, enligt frasen som Acknowledge skrev ner. På svenska brukar man väl översätta den till "Jag tänker, alltså existerar jag". Exakt vad som sen existerar är ju en annan fråga.
"jag har fin hår. som en waterfall."
junkgirl Det kan man faktiskt visst det. Tvivlar du på det, är det ju ändå DU som tvivlar, inte sant? =)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Memento Mori.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Pusherman - men vad är döden? och den kommer inte alltid att vara absolut?
Vatten ar vatt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
ola, vadå vad är döden? när kroppen ger upp och man slutar existera? finns inte så mycket mer å säga om vad döden är än så? vad som händer efter är det ju ingen som vet så den frågan är ju ingen mening å ställa ens. klart den är absolut för allting levande, de är som start och slut. liv och död, ingetdera kan finnas utan det andra. ännu en av dom gudomliga paradoxerna i universum.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
teoretiskt sett skulle man ju kunna få folk att leva hur länge som helst genom att byta ut delar av människan hela tiden.
ola, skulle inte funka endå eftersom nerver blodkärl och annat förslits för mycket, celldelningen slutar vid runt 90 års ålder, om man däremot kunde bromsa åldringsprocessen redan vi kanske sisådär 30 eller hur gammal man nu vill vara, då skulle man möjligtvis kunna leva hur länge som helst, förutsatt utan sjukdomar etc.
boogey P22 det är väldigt individuellt iaf. ^^ _Mackan_Breaker_ P18 mjo, men då är det ju inget som är absolut ändå iom att en person inte ser det som absolut och därmed förstör hela tesen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Pusherman - teoretiskt sett - som jag skrev - kan man ju byta ut delar från människan hur länge som helst, däremot skulle det ju bli en annan människa när man byter ut huvudet, med minnen och känslor, och så vidare. den programmerade celldöden förskjuts med utbytta kroppsdelar, inklusive blodkärl och nerver. TEORETISKT.
jamenvisst, ingen vet hur den medvetna processen ser ut i hjärnan, när den delen inte längre är aktiv är vi det som vi vanligtvis kallar för döda. den fysiska förlängningen av våra sinnen är endå bara en kapsel som vi använder i våran färd genom den 4e dimensionen. men ok, vi kan inte säga att vi med säkerhet vet vad som händer med vårat medvetande när den fysiska delen dör, så på den punkten har du väll lite rätt då, men bara eftersom vi inte vet än. men om vi ska vara något sånär rationella så krävs den fysiska delen för att den medvetna delen ska kunna fungera (leva), så när kroppen dör så dör vi alltså endå. men för att klargöra lite, liv är mer än bara vi människor, kolla på ett träd tex. kan du få ett träd att leva för alltid? nånting med våran uppsättning gör så vi aldrig kommer ifrån döden. måste ha med tids dimensionen å göra, iom att planeterna redan var i rörelse innan det första livet uppkom på jorden kanske det genom den skapade gravitationen, i sin tur, skapade oss så vi är bundna till att ta slut... likt hur solsystemen expanderar för att implodera. oh death, how ever joyous in hand with life!
ola. ok, alltså, för att förklara lite igen, "däremot skulle det ju bli en annan människa när man byter ut huvudet" ja alltså, ska vi försöka definera liv då nu helt plötsligt eller? vad som egentligen gör en sak levande, bara för att man tar en kropp byter delar hela tiden och håller cellerna fungerande men personen bytt, lever personen endå än? jag skulle verkligen påstå att det inte är så! våran själ eller vårat medvetande är egentligen den enda sak som verkligen lever, de är själen som är livet, utan själen är vi ingenting, kroppen är bara en förlängning vi har till godo till diverse bestyr för en viss tidsperiod. vad är liv om vi ska låta dig förklara lite istället då?
att man blir helt knäckt av kärlek >_<
allt har ett slut...
olik P20 En buddhist skulle nog inte hålla med dig. Det är lite det som är grejen, vi tror alltid att vi vet bäst. Men det tror alla människor runtom i världen oavsett religion o kultur. ´Vi tror oss veta saker som är baserade på hur kulturens verklighetsbild o tro ser ut där vi växer upp.
Vatten är det mäktigaste på jorden, det är ett ABSOLUT
http://www.homage.nu/
junkgirl att en person inte ser det, betyder inte att det inte är så. Vissa människor tycker att jorden är platt, den är inte det för det :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
man akn aldrig va 100% säker på nånting... det gäller även det i sig... så aah.. med 99.99999% säkerhet säger jag att man inte kan va 100% säker på nånting...
What would macgyver do?
vi föds... o vi som lever här kommer definitivt dö, förr eller senare, sen e de ganska stor risk att du äter, sover o har sex däremellan, men de e inte lika absotlu som att man kommer dö. de kan man va riktigt säker på iaf, att man dör.
och..???