Folk som bor hemma hos sina föräldrar
Alltså jag bli så förbannad när man vet att några människor som har passerat över 30 + och fortfarande bor hemma hos sina föräldrar, fy fan säger jag bara. Farsan har en klasskamrat som nyligen ha flyttat hemifrån och är då 51 år, vad anser ni om sådana människor? Helst är de ju männen som bor hemma.
Är det något fel med att vilja bo hos sin mamma och pappa? Roligare det än att bo ensam ju.
Oidipus komplex perhaps?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
varför hacka ner på dem? det är väll deras val,sen om vi tycker det är konstigt är spelar väll ingen roll.dock kan jag hålla med om att det är lite komiskt,en som bor ute på landet hos min famor han bodde hemma tills han fyllde 48 och nu har han flyttat och bor brevid min farmor och det är ungefär 150 meter hem till där hans föräldrar bor haha!
Sövermanland
I vissa städer kan det vara svårt att få lägnhet någonstans där man vill bo. Det gör att många bor hemma till typ 25 eller tills de är färdiga med studierna.
jag bor hemma fortfarande och börjar känna att jag vill flytta för att alla andra gör de :) och så blir det väl förhoppningsvis snart
...
jag bor inte hemma, dock att bo hemma e fan det fetaste man kan göra, morsans mat, alltid vädrat, tvättade kläder, osch så vidare
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
dumt o skaffa brud.. eller åtminstonde ett liv
""-ThinKuKNoW-"
Gött som fan att bo själv... man kan tajja överallt när som helst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag bor hemma och är 20 och ½ nu, visst är det trist att bo hemma hos morsan men det är nice att slippa tvätta, laga mat, stryka osv precis som tekone sa, går ju åt massa tid till det annars. Nu börjar morsan slarva med maten dock så jag får laga allt själv och hon tjatar på att jag ska tvätta också och då är det ju inte lika roligt. Som tur är flyttar man om en månad, blir gött de.
Det är ju oftast gratis/billigt. Du får mat och hushålls produkter, förstår inte hur man kan klaga på det. Nej jag bor inte hemma.
Visst det är kanske billigt, bekvämt, och skönt att bo hemma. Man får lagad mat, tvättade kläder osv, men det väger ju inte upp känslan av att bo ensam. Att få sköta sej själv, och att känna att det här är mitt när man kommer hem o låser dörren om sej. Jag skulle iaf ha sjukt svårt att flytta tillbaks till mamma när jag bott ensam så många år. Fastän jag är vuxen så blir det ändå den mor - dotter - relationen så fort man kommer dit. Man känner sej aldrig riktigt vuxen liksom.. Nej, det får räcka med att hälsa på då och då för mej :)
Use some paint to keep them alive...
Jag flyttade hemifran nar jag var 18 och det var förtidigt. för att klara studier (gymnasiet) osv plus tvatt, shoppa food, laga mat och plugga sa mna skall la helst gatt klart gymnasiet universitetet gar man ju oftast i en annan stad anda. sa ja tycker nar du ar klar med skolan. Yalla flytta ar sa mycket softare att bo sjalv! 51 bast och bo hemma? maniack-varning!
min morsa skule då aldrig tvätta min kläder dagen efter jag var 13 bast eller laga min mat om jag flyttade hem till henne nu. vilken slö morsa gör det åt sin 23 årige son. jag bor inneboande med min far i ett av rummen och det är inte precis dröm läge men jag har lixom inget val då man inte har fast inkomst eller pengar på hög.
inte som jag inte sköta mit eget liv även om jag bode hemme under gymnasiet. fick fan tvätta min egna paltor och ta hand om min egen skit så det lär det inte bli någon ändring på om jag flytar. men frågan är varför man inte skulle kunna klara sina studier bara för morsan inte gullade med än ändå upp till 18 bast och strök dina strumpor.
bor hemma och är 22.. känns ju rätt jobbigt och segt på många sätt.. dock handlar det ju helt och hållet om en kombination av dålig ekonomi och vidrig bostadsmarknad.. ska plugga i minst 2 år nu och vet inte hur det blir.. antar att det får bli studentbostad för har man inga kontaker är det fan kört att få riktigt kontrakt på CSN bidrag.. att bo hema tills man är 50 kan inte vara bra nånstans..
storpajsaren kanner lite att ditt inlagg var riktat till mig. Jo inte för min mamma nansin har strykit mina klader :P men oavsett man kan sköta tvatten sjalvklarligt och fortfarande klara av sina studier. min mamma tvattade inte alltid at mig heller. men som sagt sometimes kan det vara sa att det sker ooh det största problemet att kombinera studierna (var ratt skoltrötter pa gymnasiet) var att aka 30 minuter till skolan och lika langt tid tillbaka. Sedan kanske kylskapet ar tomt. glida och handla.. sedan trött som man ar slanga ihop nat gott och NYTTIGT. och sedan göra sina laxor. sa blir klockan 11 och man hinner bara ga och lagga sig efter man glott pa nan meningslös tv-show. oavsett sa hoppas jag min poang framkommer.. om inte. I rest my case...
Fan, alla över 25 som bor hemma är offer i mina ögon. Visst, om alla trivs, det är ekonomiskt bra och ditt datt, fine, kul för dom, men det är så sjukt jävla mesigt. Helst man ha flyttat innan 20-års åldern i min värld.
Alltså det är klart jag förstår att vissa av er bor hemma just nu, men nu snackar jag om gubbar som har passerat över 40+ och bor hemma. Om det är normalt eller inte.
tycker GAIA starta en fond då så han kan garantera att alla som inte kan garantera sin hyra eller köpa bostads rätt sammt haft kö tid i 10år ka få ut cash från så vi inte behöver lida av alla som bor hemma till 25års ålder. menar det måste ju vara den största synden i det moderna sverige.
Flyttade hemifrån när jag var 17, flyttade hem nu i början av januari. Ska bo där under detta år medans jag pluggar. Bara fördelar: Hyrt ut min lägenhet för ockerpeng så jag slipper ta lån. Halvår kvar bara sen får jag flytta tillbax till min underbara bostadsrätt! Kära Bullen - Är jag ett offer??
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
att man kan vara för sig själv å göra som man vill utan att nån tjatar, slår morsans mat å tvättad tvätt med hästlängder!
Jag har Focus mot toppen som Colin McRae i VM-rallyt!
Förstår ni inte att jag räknade bort de fall där saker händer, problem uppstår eller liknande så är ni offer ja, ^^ Vafan, jag flyttade hemifrån när jag 16, efter lumpen bodde jag också hemma ett tag medan jag letade lägenhet. Jag pratar om de notoriska bo hemma personerna som får sina kläder tvättade och maten lagad av kära lilla mamma tills de själva börjar få rynkor.
Fan alla verkar ha flyttat hemifrån tidigt. Måste man inte ha ganska mycket pengar för att flytta hemifrån? :D Och är det idag inte svårt att få tag i lägenhet?
Jag har bott på lite olika ställen sedan jag var 19. Lumpen, studentkorridor, utomlands, 2:a hands-lägenhet mm. Nu bor jag dock hemma igen sedan Mars och fram till Januari. Jag tycker på sätt och vis att det är rätt skönt. Man kan låna bil, slippa äta middag ensam, har mycket utrymme osv. Men det största är att jag lärt känna mina föräldrar bättre. Jag är ju inte samma person nu som för 5 år sedan liksom.
GAIA P24 1. alla har inte samma förutsättningar som DU kanske hade. Innan 20 är ganska tidigt om man inte börjar plugga direkt, hursomhelst skulle jag ta mitt liv om jag bodde hem vid 25års ålder men det är liksom mitt val.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Man ska bo ensam, men man ska även bo såpass nära sina föräldrar att man kan hälsa på när man vill. Jag åker bara ifrån Kville till högsbo, 10 minuter max, sen är jag hemma och pussar mamma på kinden och blir serverad mat värdig en kung! Perfekt!
haha det e ens magiskt att man FÅR bo hemma hos päronen så länge.. jag åkte på gatan så fort farsan fick chansen.. "SÅJA UT UNGE SKAFFA LIV RING NÅGONGÅNG!"
mama said knock you out
En hemmaboende 50-åringar kan ju knappast vara lika erfaren av livet som en annan 50-åring? Lyssna på mamma och pappa hela livet, fyfan
Jag kommer tvingas flytta hem till päronen igen efter sommarn då jag blir av med lägenheten, Det är ju inte kul men det känns nästan lika bra faktiskt, har ändå planerat för en längre resa till hösten. Så får man väl hitta nåt nytt igen sen när man kommer tillbaks hem. Men när jag ser folk som är typ 30 å fortfarande bor hemma hos päronen blir jag livrädd. Den personen är min värsta mardröm att bli, fy fan
Danzali P23 , seriöst.. Det lät lite tonårsaktig!
tycker nog att det är mer sorgligt än det är provocerande.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Jag som trodde att det var alla människors dröm att få slippa morsans jävla tjöt 24/7. Vem fan stannar hemma hela livet liksom?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Graffare
2006-07-10 13:55
tycker det är helt normalt att bo hemma tills man iaf är 25-26...
They called me Mr. Glass
Danzali: Haha sant, men fan, palla bo hemma liksom. Okej om det är torrt om lägenheter i just sin stad, eller om allt är pissdyrt. Men jag anser att när man fyllt 25 iaf, så bör man väl kunna fixa till sig en lägenhet. 50 år och bo hemma är bara patetiskt.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Jag bor hemma och trivs, betalar för mig! Kör egen bil, lagar mat, diskar tvättar själv osv. Ser inget fel i det, jag är fortfarande lite osäker på vad jag ska hitta på med mitt liv. Lite skillnad på att på hemma och hemma. Inte direkt så jag får allt serverat.
I can kick you. Higher than you can kick me.
Runen Hehe jasså förklara dig gärna ;)
Runen Haha exakt! Du har så rätt, men samtidigt är jag allt annat än bortskämd.
Music for film: http://www.nimashams.com
"farsan har en klasskamrat......" herregud va du e trångsynt.. DU tror att alla människor har det som dig eller?.. Mamman kanske har nån sorts problem eller "klasskamraten" har kanske nått problem så han behöver ses över.. Hade min älskade mor behövt hjälp så hade jag funnits där för henne dygnet runt... Detta gäller självklart också andra nära o kära.. Ta hand om dina nära så tar nån hand om dig när du har de svårt.
http://mentalpassient.blogg.se/
sånt är bara pinsamt... ok om det inte är självvalt p.g.a. ekonomiska problem eller bostadsbrist... men folk som väljer att bo hos sina föräldrar så länge är sorgliga... ja flyttade så fort jag kunde fan...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!