Ett slag på käften
Jag och min polare satt ikväll och pratade, och kom in på temat "slagsmål". Vi började bland annat prata om hur farligt det egentligen är att slåss med bara nävar, det vill säga, en helt ren fight. Visst, ett riktigt slagsmål kan sluta upp ruskigt illa, bland annat genom att någon dör eller något annat, men hur är det just att bara slåss en ren nävfight? Vet inte varför vi kom inte just så mycket på det, men vi bestämde oss för att pröva i alla fall. Det gick ut på att vi fick slå varannat slag på varandras käke med knuten näve. Och faktum är att det bortsett från huvudvärken man får efteråt gav oss båda en ganska skön kick just då. Det är något med att ta emot ett hårt slag som får en att känna sig levande. Jag skulle personligen aldrig vilja vara med i ett riktigt slagsmål, men jag måste säga att jag faktiskt blev lite fascinerad av hur något så korkat och dumt kunde kännas så skönt just då. Någon som har gjort något liknande? Nej, jag och min goda vän är varken självplågare, eller sadister.
Jo.. jag å en polare skojbråkade lite på den gamla goda tiden, det balla ur till en riktig jävla dyngfight. men den var ren. efter ett par spräckta läppar och blåtiror så var vi så slut att vi började garva å knalla in å drack saft. .. Morsan höll på att bränna av
mama said knock you out
DegenereraD Låter härligt tycker jag ^^
nej faktist inte, efteråt mår man alltid bra, känner hur det bränner där man blivit träffad och förhopnings vis har man själv fått till nåra klockrena träffar och fått ur sig aggresioner som legat inne ett bra tag! det känns friskt på nått sätt,, som att ta en dush när det är riktigt varmt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kanske kan ha med adrenalinet och göra, kroppens KNARK!
Boxning kan ju vara fett farligt, om det inte vore för regelverket skulle folk trilla och dö hela tiden. Så, knytnävsslagsmål kan vara nog så farligt. Risken är väl inte vidare stor om två tonårsgrabbar med Fight Club-komplex börjar nita varandra i rökrutan, men rent teoretiskt i alla fall. --- Och jag slåss aldrig. Däremot känner jag igen det sköna med att ha fått och delat ut stryk från när jag spelade rugby. Det är rätt skönt faktiskt.
de kan nog va farligt om man har nån hjärnskada eller om man råkar ramla illa.. jag har fått mig ett par goa smällar genom åren.. flaskor o skit men de har aldrig vart nån fara. däremot e nog hjärnskakning inte helt ovanligt
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Eksem: så du jämför en proffsboxare med en tunn 16-åring som bara vevat loss lite med sin polare? smart. vafan bara veva kompis, bra för hjärtat.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
veva på ? jag fick ett slag på käkbenet som nästan ledde till att käken gick av, kändes inte fören efteråt men slag är fortfarande slag. enda anledningen till varför det känns "coolt" är för adrenalinet pumpar.. jävla onödigt och stå och smälla till varandra i onödan..
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
afflaf: kärring.
anal_ Bah, det var ju precis vad jag inte gjorde.
Eksem: sorry, sitter på jobbet utan kaffe och är lite tankspridd.
jag o polarna lattjade en egen fight klubb när vi va runt 15-16 vart blåtiror,spruckna ögonbryn och mycket näsblod o trasiga kläder men fan va skojj det va
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig
jag förstår att det kan vara skönt å få den där kicken när ens kompis slår än en gång.. men slåss på riktigt ere ba idioter som inte kan diskutera som gör
c-dwoRF: kärring.
Beror ju på vart i ansiktet och hur hårt smällen träffar osv.. jag vet folk som har blitt enögda och tandlösa av nävslagsmål.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Burnedsoul Nej, aldrig en helt ren knytnäve fight, men det är klart att man har varit med om slagsmål, men dom brukar inte se ut så direkt..
En kompis kompis slog till mig i bröstet helt spontant på fyllan så jag föll omkull. Sen sa han "nu ska du slå mig så hårt du kan i ansiktet". Så det gjorde jag (fast rätt misslyckat ändå). Nästa dag hade han en minneslucka (av alkoholen hehe) och kunde inte för sitt liv förstå varför han hade så ont i käken :D Det är nog enda gången jag "slagits".
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
ja att slåss kan vara jävligt skönt för stunden men visst kan det vara farligt även om man bara kör med knytnävar.. det beror självklart på hur bra på att slåss de som slåss är och hur starka de är.. slåss två spinkiga killar så finns det inga större rsiker, slåss en spinkig och en stor så finns självklart grymt stora risker o.s.v.. sedan finns det ju alltid som sagt riskerna med ögon, tänder, tinningar o.s.v.. kände en ganska normalbyggd kille som aldrig hade slagits innan som hamnade i ett slagsmål.. ganska harmlöst till en början men han fick in en go smäll och den andre trillade ner och slog upp skallen mot en trotoarkant och tvärdog.. Inte så kul för den förste killen som blev fälld för vållande till annans död, tvingades flytta från samhället han bodde i och fick leva med mardrömmar och skit.. bara ett exempel.. har också kört såna där turas om med slag grejer massa ggr.. blev tvär knockad en gång när jag körde det med en polare som var riktigt duktig boxare men det var lugnt.. hehe! riktiga fighter däremot har jag aldrig i efterhand fått ut något bra av.. slutar nästan alltid med tråkigheter som hämnder från förloraren, upptrappning, skador, polis anmälningar o.s.v.. En stor skillnad på att köra en ren fight med en polare och att slåss på gatan är att ett slagsmål på gatan brukar bygga på riktiga aggressioner och ilska och blir därför svårt att upprätthålla renheten i fighten. är ju helt andra mekanismer som kickar in och spärrarna kan lätt släppa.. men visst fan kan det vara skönt mitt i.. c-dworf: inte alla situationer det finns något att disskutera om..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag och en polare bestämde oss för att köra nått fightclubs liknande på fyllan när vi i Kroatien förra året. Vi hade 2 regler, inge slag eller spark mot skrevet och man fick inte dunka huvudet mot stenarna som fanns på stranden. Det slutade med en bruten näsa och en vit period på 3 månader för en av oss...
"The beast looked upon the face of beauty. Beauty stayed his hand, and from that moment he was as one dead"
Dicecard Det vågar jag inte. Så det så. :)
jag o polaren bråkar 24/7 men det värsta vi nog gjort är att när vi slogs med varandra, är med mening, slå så många gånger man kan, i mitten av brösten så man inte kan andas, jag fick runt 15 slag där, samma med han, vi hadde problem med att andas i ca 2 veckor.
www.gbg031.se
Om det åtminstone är ömsesidigt. Så att båda VILL slåss. Blev överfallen igår, knockade killen och nu väntar misshandelåtal för mig. Horray for boobies.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
blev du överfallen och snubbens ord står mot ditt så bara gör en motanmälan, då blir det i värsta fall nedlagt för brist på bevis.. om han har vittnen kan du alltid hota dem eller skrämma dem så att de inte vill delta, fast då riskerar du åtal för övergrepp i rättssak.
Men: på min kropp finns det inte ett enda spår av strid, medan hans vänstra ansiktshalva ser mörbultad ut. Fast å andra sidan passade de på att misshandla mina vänner medan jag hämtade polisen, så det blir kanske förlikning. Får se hur det utvecklar sig.
Och att hota eller skrämma folk är inte min stil, jag är en snäll pojk. Det skulle bara vara så irriterande att åka på böter, då jag från min synvinkel helt agerade i självförsvar.
skön tråd
burnedsoul "finns inget skönare än ett par käftsmällar när man är på g .." WORD!
och vem fan är du?
Måste starta en Fight Club,spread the word
Meep meep
Alexan hahahhaha ni måste vart höga asså
Muhjmathil_Ahmd P17; hävda att det var i nödvärn dådå, antingen du eller han som skulle åkt på däng och eftersom han anföll dig så var du tvungen att försvara dig själv.
recordy, det är min avsikt. för det var precis så det var, han höjde sina händer i en hotfull gest och jag knockade honom av ren reflex. gah. skit och helvete, nu ska jag dricka vidare.
ignorera mitt tidigare uttalande, nu ska jag hålla käften.
är du 16 år o har aldrig fightats som en man ? Ohman vad jag garvade, tack för den.
all fire burns, little baby, you´ll learn
wow har du upptäckt Green Street Hooligans?
Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.
Nån har kollat lite för mycket på fight club... Börja med nån kampsport istället!
Jag skulle dessutom aldrig kunna köra det med en kompis. Mina polare vågar inte ens köra att man slå på axeln med mig. Skulle vi köra slag i ansiktet skulle garanterat något gå sönder...
PrinsMio Så du är galet farlig eller?
Jo, smällar kan vara skönt att ta.. Men det är skillnad på smäll och smäll.. En smäll från en tanig taekwondo snubbe som tränat i 6 år nere i en klubb är inte som en smäll från en streetfighter som matats med ångest sen barnsben... Jag fick nämnligen EN SMÄLL som krossade min käke och satte alla tänder på undre tandraden ur led.. En smäll---5 timmars operation.
Joel413 P22 sant, men jag tänkte mest på folk som slåss bara för att slåss o utan anledning..
Skojslogs med en polare för ett halvår sen, enda regeln var att det inte skulle bli brottning. Slutade med att han hade ett brutet ben och sprucket ögonbryn, jag gick runt en vecka med ett blått öga och en fläskläpp som var för stor för att man ens skulle kunna göra negerskämt om den. Rätt kul då, efterspelet mindre skoj.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Asdöd Aj då, tråkigt att höra = / ett bra bevis på hur förödande ett enda slag kan vara.. för övrigt kan jag säga att jag till och från har haft ont i huvudet på ett visst ställe sen jag och polarn slog varandra..
"I just love to fight, it makes me feel I'm still alive" Om käke och tänder flyger ut så är det inte så kul längre..
Jo, det var mindre trevligt. Det tog 6 timmar innan dom satte igång och operera, att ligga i ett rum och vänta, va inte skoj. Så fort jag rörde minsta lilla på huvudet så knakade det i hela ansiktet och det kändes som att nån bröt av mina käkar, gång på gång.. NU var väl slaget jävligt hårt och jävligt välplacerat. Det konstiga var att jag inte ens deckade eller fick blackout, jag säckade ihop men nån sekund senare stog jag upp..
mantis beror på vems käke o tänder som flyger iofs...