Ta första steget...
Jag har märkt en sak med mig själv som jag inte har tänkt på innan. Jag kan inte ta något som helst initiativ eller första steg. Spelar ingen roll om det är i vänskaplig väg med en likkönad människa eller om det skulle vara ett försök till förhållandeskaffande. Ni förstår säkert vad jag menar. Anledningen till att jag e lite halvdeppig över det här just nu är för att det är jobbigt att vara ensam när det är underbart väder och så. Jag har en vän som jag tycker är jättesöt o så. Hon är flirtig och så, men hon tar inte det första steget. Hur ska jag lösa det här egentligen ? I'm like... desperate.
Som sagt så handlar det inte bara om den här tjejen, utan det handlar om initiativtagande i allmänhet, för jag lyckas inte skaffa nya polare heller liksom.
just do it prata på bara
shimmy shimmy yo
Oredan: Där har vi problemet. Jag är både blyg och osocial. Kan det tränas bort ?
det är klart det kan tränas bort! men det är som med alla annan träning, du måste göra d succesivt. börja inte direkt med en brud som du är fett intresserad av, då blir det bara jobbigare. börja typ med ngn som du kan tänka dig vara kompis med eller vad som helst!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Eftersom du VILL vara social så tycker jag halva problemet är löst. Du har problem att skaffa vänner oxå? Saken är den att alla passar inte alla, om du kanske är i plugget eller på ett jobb så kanske lite blygare människor är bäst för dig att börja snacka med. Fråga dom lite vardagliga men inte för ointressanta onödiga saker. när det kommer till brudar så håller jag med LoRia där det kan vara bra att träna lite på tjejer som du inte är dödskära i. Det sänker pulsen och du börjar inte säga skumma saker.
shimmy shimmy yo
OJoj, du är som jag, fast kanske snäppet värre. Det är jobbigt när man väl försöker så får man tunghäfta och inte KAN säga något. Lycka till.=)
Tänk såhär: Det här spelar ingen roll om 100 år. Eller: Jag lever bara en gång.
..en höger, en höger, en höger, en höger, en höger, en höger, en höger och slutligen en vänster..
Mowa: Så kan jag tänka i alla situationer, just förutom när jag ska vara seriös och ta kontakt med människor. Om jag dock ska ta kontakt genom att olla dom på stjärten och kalla dom horo så spelar det ingen roll om 100 år liksom.
Fan va jobbigt, men kör bara, sen får det gå som det går. Ta första steget, sen kommer du tänka direkt efter shit fan gjorde jag sådär för? Men då är det ju överstökat och hon vet förhoppningsvis att du gillar henne :) Bara charmigt om det kanske inte blir som i en romantisk film ju!
..en höger, en höger, en höger, en höger, en höger, en höger, en höger och slutligen en vänster..
Mowa: Man kan ju alltid hoppas :)
KÖR SÅ DET RYKER! Sen finns ju sms också, så slipper du se henne i ögonen ;)
Alltså, bara gör det, känner igen känslan före där man känner att det bara inte går, men sedan när du gör det får du värsta kicken, pröva för fan!
Frågan är om det verkligen kommer att gå :P
Kom igen fan, kämpa på.. Det funkar! Hur gammal är du?
18... Visst, man har mycke kvar att lära, men ändå :)
Måste endå säga att du är jävligt söt som inte vågar :D
Det här med att prata med främlingar går helt klart att träna upp. Jag bestämde mig att jag ville bli bra på det, så jag tog alla chanser jag fick att prata med folk. Gäller att veta vad man ska säga, den så kallade 'öppningsrepliken' måste passa. Man kan som inte bara gå fram och säga : "Hey jag heter Andree, du då?" utan man måste ha en anledning att få prata med personen, t.ex. på gymmet kan man säga: "Och det här betalar man för" eller så kan man bara börja droppa en massa "Hej" till folk man ser, typ folk som tar samma buss och så, och tillslut kanske man sitter i väntrummet brevid den och har sagt Hej 10 gånger förut och då kan man dra: Jo förresten , jag heter Andree. Sen det här med att vara blyg det är fett onödigt. Hur sur hade du blivit om nån främling försökte starta ett samtal med dig? Inte speciellt eller hur? Lika sura kommer dom bli på dig, och är du förväntad att prata men inte gör de då kommer de dock bli lack så då kan du ju bestämma vad som är obehagligare, vetskapen om att de tycker det är jobbigt, eller sitta och tycka det är jobbigt att hitta på nått att säga. Alltså då man kör fast i samtal så kan man i stort sett säga vad som helst och det duger. Du kan säga "To the batcave Alfred" och det duger så what the heck, det är inte så svårt när man väl bestämt sig för att klara av det, och det är ruskigt mycket lättare att leva då man har den här komptensen, världen är under ens fötter.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Rainmaker Haha. jag garvade som fan åt din isbrytare "To the batcave Alfred". Lovar att nästa gång jag kör fast i en konveration kommer säkert just den meningen eka i mitt huvud. =)
Illsnidig Prova den, den fungerar bättre än man törs tro :)
facebook.com/idiomatisk - fan page
det e bara visa intresse, sen löser det sig.... ack låt henne välta din rymd och återigen kommer varje andetag att räknas... om hon flörtar så välter hon den säkert också?
to the batcave hahahaha :) tack för den, gjorde min morgon.. Jag har ett likvärdigt problem dock ENDAST när det gäller kvinnor. Skapa polare och prata med främlingar har jag absolut noll problem med, tvärtom jag är faktiskt jävligt bra på det. På krogen och så finns det inte en susning att jag skulle initiera i konversation med en främmande tjej om vi inte har dansat hon och jag i typ 15minuter. Nu har jag träffat en tjej genom gemensamma vänner.. Hon har precis kommit ur ett seriöst förhållande och är fortfarande emotionellt skakig efter hela grejen. Vi började umgås och hade daglig kontakt på antingen sms, telefon eller face to face i två veckor.. I ren respekt och försiktighet så försökte jag aldrig komma henne fysiskt nära.. Efter två veckor så messar hon att hon vill träffas och prata.. Vi träffas och hon berättar att hon inte klarar av att inleda något då hon verkligen fortfarande är för fast i den förra killen. De har ingen kontakt och det är över men det tar tid att läka.. Det hon kläcker samtidigt är att hon är förvånad över att jag inte gjort någon move. Jag förklarar varför och hon berättar att hon aldrig hade bangat, oavsett om det hade varit den rätta saken att göra.. Vi har inte träffats på tu man hand efter det men på fester och diverse tillställningar där vi båda har varit så har vi försökt få vara själva hela tiden och jag fångar vibbar hela tiden från henne. Blickar och små kommentarer... Men jag är för feg för att göra något. Jag vet inte om jag bara ska ta henne och kyssa henne eller typ inleda med "jag måste vara ärlig, tänker på att vara dig nära osv osv".. Känns som att orden skulle sabba mystiken/spänningen i det hela.. Help a nigga out om ni kan.. sorry om jag snodde tråden för dig man.