I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lust att göra saker...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-07-11 11:46

lust att göra saker...

för mig är det nästan alltid så.. att när jag är på jobb som nu, får jag massa lust att göra saker. Typ hem o göra musik, spela dataspel, ut o jogga, kolla på film, typ massa saker känner jag kraftig lust att göra.
Det hjälper också en genom dagen, för man har lust att göra massa roliga saker när man slutar.
Men så fort man lämnar jobb så känns alla sakerna man hade såå lust att göra helt plötsligt så tråkiga.
Dedär spelet man längtade hem till känns tråkigt, musiken man ville mecka har man förlorat inspirationen till.
Filmen man ville kolla känns helt plötsligt jättetråkig.
Ut o jogga orkar man inte längre.

nån mer som har det såhär? Att på jobb vill man göra massa grejer o längtar hem, men när man e hemma känns det tråkigt?

inget större problem men dock! :)

puss

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-11 12:13
Av din signatur dömer jag att du antagligen klarar av att luska ut lösningen på problemet. Men det mentala universumet är också bara materia och därmed förgängligt. Håll dig till det eviga.
Govinda

2006-07-11 12:16
i see.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-11 12:47
Känner igen mig.
När jag sätter foten innanför dörren försvinner all lust till allt.
Brukar tvinga ut mig själv att jogga eller göra nåt och när man väl kommit ut så känns de skönt. Vet inte varför man blir så uttråkad, lathet? Less o bekväm kanske.
"Peace and Love"

2006-07-11 12:50
Du har glömt ditt förhållande med kärlekens Herre, där ligger problemet.
Govinda

2006-07-11 13:02
Det ante mig att tråden skulle "angripas" av en predikare direkt ^_^
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-07-11 13:07
heavy:

kan mkt väl vara så :)

2006-07-11 13:08
qef:

jag "tvingar" mig också att göra sakerna jag ville göra, det känns ju bra när man väl gör dom.. men dendär härliga lusten försvinner så fort man går från jobb.. inte alltid men ofta! som sagt inget direkt allvarligt ville mest se om folk kände igen sig :)

2006-07-11 13:38
Männsikan är väl av naturen aldrig nöjd! Man vill alltid ha något bättre, kanske grundar sig i det. När du väl är hemma och har möjlighet är det något annat du vill ha.

Sen är man ju lat!
I can kick you.
Higher than you can kick me.

2006-07-11 14:19
silver:

jo de e nog lite så!

2006-07-11 15:07
fan va elak du är. har inte gjort dig ett piss

2006-07-11 15:22
Kanske talar av egen erfarenhet, vem vet!
I can kick you.
Higher than you can kick me.

2006-07-14 12:14
vet precis hur du känner mannen.. känner alltid exakt samma sak. man går på jobbet o tänker på allt man ska göra efter, o hur värt de kommer bli. sen kommer man hem o e helt pajj, låten man skulle skriva har man ingen inspiration till.. orkar inte ens starta cubase för att göra nått beat. träningen orkar man inte heller me.. sånt e jobblivet. däremot om man lyckas vara disciplinerad nog att lyckas ta sig till att träna 2-3 gånger i veckan så kommer orken lite me.. men då hinner man inte för att man ska träna :)
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2006-07-14 12:15
spyda:

hehe ja fett surt :)

2006-07-14 18:27
Det är därför man inte ska jobba så jävla mycket.

2006-07-14 18:45
mantis:

det har inte me saken att göra.
jag har varit jäävligt mkt ledig det senaste 2 åren.. nyss börjat heltid igen..

jobbar man inte utan bara e hemma e de ännu segare!