Redo att bli pappa?
Jag har alltid varit sjukt nojjig för att bli pappa och alltid använt rubber och sådant! Min värsta marddröm var liksom att bli pappa, även med flickvänner var det rubber som gällde ett bra tag i början! Men nu... ...har jag haft världens underbaraste tjej i lite över 7 månader och vi har bestämt att vi ska ha unge i framtiden om vi fortfarande e ihop, ja, det vanliga tramset man tjötar om i ett förhållande. Men dock så när jag ser folk med unge och sådant idag blir jag fett sugen på att skaffa en junior =) Just denna tjejen jag e ihop med nu ser jag en framtid med, det har jag aldrig gjort innan! Men att jag av alla skulle bli sugen på unge vid min ålder, jag förvånar mig själv! Nån som upplevt samma sak?
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Producent
2006-07-11 23:58
Det jobbigaste tror jag att då måste man själv sluta vara barn.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
AiQue I feel you, liknande situation här (fast folk kommer väl antagligen anse att det är mer befogligt för tjejer att känna så) aja, jag ville absolut inte ha barn innan typ 28-32 tänkte jag tills ungefär för ett halvår sedan (yeah fixa jobb, bostad och säkerhet innan och allt det där tjafset)... nu har jag blivit helt barngalen, ska hålla på att gulla hela tiden om jag ser en liten unge, min ögon lyser upp och blir till stora bollar haha... vill snarare ha barn om bara 2 år om jag och killen fortfarande är tillsammans. Jag brukade nojja skitmkt förr om preventivmedel och så, och även fast jag gått på p-piller sen jag hade min debut så brukade jag glömma ett piller då och då (eller hade en paus)... och då var det Dagen efter piller som gällde alltid! var skitpetig om det. Nu är det snarare som min hjärna säger åt mig att jag vill bli gravid, och gaaah hahah jag känner mig förvirrad
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Samma här. Nu kommer inte jag skaffa unge på ett bra jävla tag. Men det finns fan inget bättre än att se en liten kille springa runt. Ska ha en mephisto Junior. Gött ska det bli.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
jag känner som så att jag inte vill bli pappa planerat, än. men om det skulle falla sig som så att någon skulle bli gravid med mitt (vårt) barn skulle jag inte uppmuntra till abort (skulle givetvis acceptera en abort men jag skulle inte ha något emot att behålla barnet). istället skulle jag ta mig an att axla det ansvar ett faderskap för med sig. för så pass ansvars- och kärleksfull till/över ett barn känns det som att jag skulle kunna vara (och är) 'redan' idag. som det känns nu hoppas jag dock att det är några år kvar tills det blir aktuellt. jag har annat i livet jag vill hinna med, som ett faderskap skulle förhindra. dessutom har jag inte funnit någon jag skulle kunna tänka mig bilda familj med än.
grymt-olle När du är 29 och skaffar barn kommer du inte fatta vad du tyckte var så spännande med att "vara för sig själv", leva loppan och glo på tv. Du kommer nog att ångra/undra varför du inte skaffade barn tidigare. Allt annat i livet blir ointressant efter man fått barn. Livet får en annan betydelse och innebörd. Börja tidigt så du har ungar när du har energi att ta hand om dem istället.
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson
allt handlar inte om att ha den perfekta bruden.. man ska väll förfan kunna försörja ungen och ge den allt den behöver.. ha en fast bostad osv.. omogna jävla ungjävlar asså.. skaffa barn när ni är vuxna istället inte när man är i yngre 20 års åldern
http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg
orka skafa unge nar man ar 40-50 bast och liksom leka med ungen nar man kanner av att man borjar bli gammal och inte orkar lika mkt som nar man var 20. jag ska skaffa unge sa fort jag hittar en lamplig mor at dom. har redan namn att dottrarna mina, men sonerna har jag inte namn for an. tank er, sen nar man ar 40 sa ar ungarna stora nog att flytta och bringa en barnbarn lagom till nar man ar 50. sa kanske man far se sina barnbarns barn ocksa.
Music for film: http://www.nimashams.com
Varit nära ett par ggr. missfall och sådär.. Men det e som folk säger, man är redo men det är inte där skon klämmer. Vill hitta den där kärleken och få det att fungera innan man planerar på att sätta ett barn till världen. Trygghet är A och O i detta
mama said knock you out
jag tyckte det var riktigt jobbigt när mitt ex kom och sa att hon var gravid med mitt barn och att hon skulle behålla det när vi hade gjort slut för en månad sedan... men nu tycker jag att hon är det bästa som har hänt mig.. hon fick mig att sluta med all skit jag höll på med och avslutade kontakten med alla som inte var så bra för mig..
There aint no party like my nannys tea-party !
princess dom jag kanner som skaffat barn efter dom studerat sager att man inte ska vanta, eftersom det ar lattare nar man ar yngre. Eller rattare sagt dom sager att det inte skulle gora nan skillnad mer an att dom vore yngre da. Sen kanner jag ocksa folk som skaffat barn nar dom studerat och dom klarade bade barnen och studierna finfint. Verkar snarare som att manga ar missnojda och att det inte spelar nagon roll utan handlar mer om att man borde skaffa nar man ar redo.
Music for film: http://www.nimashams.com
jag har troligtvis kommit över min vill-ha-barn-knäpp. jag insåg att ungar inte kan någonting och då tappade jag alla tankar på att skaffa barn, ever. visst, jag kanske ångrar mig, men det känns inte så. detta trots att jag har hittat den perfekta partnern för mig. vill han ha barn i framtiden så kan det bli knepigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
princess jovisst. man ska aldrig säga aldrig, men för närvarande är det för många nackdelar och knappt några fördelar med barn i mitt liv för att jag ens skulle överväga att skaffa dem.
Till trådskaparn : Du har varit tillsammans med bruden sju (7)månader och ni går o funtar på att skaffa barn snart?? scheesus. Här går det undan!! Jag skulle rekommendera att vara tillsammans med mänskan minst 4-5år till innan man ens börjar funta på skaffa kids.
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
princess nej, och vore jag 45 så skulle jag nog ha ännu mindre tankar på barn faktiskt. kul att gå i pension lagom till att ungarna flyger ut...
a guy that wants a child, is no more a guy, but a pussywhipped freak of nature. /Bill hicks
traffar jag en tjej som ger mig trygghet och far mig att ma bra, sa ar jag redo idag. tror jag.
Jag tror jag är redo för barn, fast samtidigt blir jag rädd och känner att jag vill vänta. Jag är ändå ung ännu, fast jag vill inte vara 35+ när första barnet kommer heller. Jag har mannen som jag vill ha barn med, vi har varit tillsammans i två år. Men just eftersom jag har honom känns det ännu mer som jag vill vänta ett par år år till. Vill hinna uppleva saker innan, bara med honom innan vi sätter ett nytt liv till jorden. Dessutom vill jag gifta mig först.. Inte för att det är ett måste, bara något som jag vill..
junkgirl : det är nog kul att ha barn oavsett om man går i pension när ungarna flyger ut : ) min pappa går i pension nästa år, i december. kan tänka mig att jag (om allt går som det ska) har flyttat hemifrån då. men jag förstår vad du menar ^_^ jag har börjat tänka på barn också, även om jag hatar och svär över ungar jag ser på stan eller på jobbet. har stått vid leksaksavdelningen och barnklädesavdelningen på senaste på jobbet och kommer på mig själv att tänka "fan, den här ska jag köpa" och sen får jag påminna mig själv om att jag inte har en unge i min mage och att jag inte själv får plats i kläderna : ) skulle fan kunna tänka mig en unge nu även om jag tidigare sagt att jag aldrig ska skaffa barn och om jag mot förmodan skulle det skulle jag adoptera. men ja.. det lär väl inte hända förrän om minst 5 år. ska plugga klart först och sen kanske ha mitt livs kärlek med mig på färden.
pappakänslor e fint :) jag läängtar tills ja har en liten dotter eller en liten son. fan va guld. åh. först ska ja leva färdigt dock. leva färdigt detta livet. när man får barn börjar ett nytt liv o man själv kommer inte längre först. tänk på det blivande föräldrar. ifall du är ditt livs viktigaste person är du inte redo.
phatie F0 jag är för självcentrerad för att klara av att någon annan är viktigare, så för mig skulle nog föräldraskapet mest vara jobbigt. om man bortser från hela "hormonerna knullar upp min hjärna så att jag tror att det är kul att ta hand om en person som inte ens kan gå upprät"-grejen. ^_^
Jag har redan två småttingar, och dem e delikata!
There is plenty off fish in the sea.
Glömde skriva, jag e 21!
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Det är nog enklare för oss killar att skaffa barn, då vi bara doppar kuken som vanligt. Det är ni kvinnor som får stå ut med konsekvenserna. Höhö Sammanfattning: Detta va ett totalt värdelöst inlägg.
Producent
2006-08-11 08:58
men visa kort på bebisarna då!! jag vill se! NU!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Rubber? Är man i ett fast förhållande och kondomknullar är man en sucker. Big time. Ett mer njutningsberövande preventivmedel får man ju leta efter. Sätt din beeatch på pills, pessar eller staven. För barn ska du nog inte ha än alltså. Impulskänslor av den här typen kan man avfärda ganska snabbt såvida man inte är sugen på så pass mycket ansvar att ditt liv helt och hållet blir onjutbart. En tumregel här i livet är att skaffa sig så lite ansvar som möjligt. Vill du fortfarande ha en Lil' AiQue, kanske du ska vänta tills du kan unna din avkomma en mer stabil uppväxt. Dvs vänta tills du eventuellt kommit lite längre än webcamposerande Internetrappare.
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.
emil P20 Haha shit mannen, jag har stabilt jobb som ger mig ca 14.000 ut, vi e påväg med lägenhet ihop och jag sa att jag ville ha nu, dock kommer vi inte skaffa förens om 1-2år... "webcamposerande Internetrappare" haha...
Säger du att du inte är en webcamposande internetrappare eller?
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.
vilken underbar tråd!!! håller me om att de måste kännas att barnet blir till med rätt person, sen vet man juh inte hur resten av livet styr de hela, om ungen kommer efter ett eller tio år, lr att man faktikst inte kan få barn!
och..???
Det som jag tycker lockar mest med barn är ju att klä dom cleant... haha... Ha en liten grabb som springer omkring med värsta clean kläder..., men man har ju fet ångest på att se till att inte ungen blir tönt...mobbad å inte har några vänner liksom...ahhh shit!
Äh, folk tror att det skulle vara så svårt, men ni underskattar er själva.