I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-07-20 23:55

Likgiltighet

Likgiltighet (tror att de stavas så)

enligt min uppfattning så ska de va när man är nöjd med allt?
vet inte om de stämmer men har också hört att de ska va en döds synd...

jag har fått nån konstig knöl i huvet, jag är i nåt stadie där jag varken ser positivt eller negativt på allt jag har, man kan säga att jag är nöjd med allt...

Känns jäkligt skrämmande jag vet varken ut eller in, är jag nöjd saknar jag något, är jag glad är jag deppig? har kännt så här i flera veckor nu.

nån annan som har haft samma problem?
hur kommer man ut ur en sån cirkel?

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2006-07-21 00:18
öhm.. god ide=) nån som har ett bra namn för tråden?
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2006-07-21 09:04
fast nöjd och oengagerad och mätt har ju en röd tråd; likgiltighet.
It's only gay if balls are touching

2006-07-21 19:20
Kupo P26

dåså.. namnet på tråden står fast, men läs lite mer nu då... vill ju gärna ha lite svar på de som själva tråden heter...
Producent

2006-07-22 10:18
Jag vet hur det där känns. Det känns ganska skrämmande.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2006-07-22 13:23
Manel
En av dödssynderna *spökmusik*! F.ö. använder du ordet i dess rätta betydelse anser jag. Du kanske kan beskrivas som likgiltig inför livet. Likgiltighet betyder ju inte bara ointresserad, utan används oftast då man är "ointresserad inför något". En likgiltig människa kan liknas vid att vara apatisk. En känsla av likgiltighet kan innebära att du ställts inför ett val och insett vad detta innebär, men inte bryr dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-24 11:03
då ärjag också gansak likgiltig då

2006-07-25 08:13
inför ditt tangentbord? 8)

2006-07-25 08:28
jag förstår vad du menar men jag tycker inte att man kan koppla nöjd till begreppet likgiltlighet. 'att vara nöjd' förknippar jag mer med 'att vara lycklig' och ser därför ordet som possitivt laddat medan ordet likgiltig för mig har en negativ klang.

så om du känner dig nöjd med allt förstår jag inte vad du klagar på, om du däremot är likgiltlig i den bemärkelse att du inte bryr dig om någonting så kan det vara tecken på någon typ av depression. å andra sidan känner väl de flesta känt så då och då, förhoppningsvis kommer det att gå över
...looking more like 5 cent

2006-07-25 16:24
hellre likgiltigt än olyckligt kär o allmänt deppig iaf..
en död moderat är en bra moderat
Poet

2006-07-25 20:30

Vad ger man till människan som har allt?
Eller rättare sagt, om du trivs med din livssituation
och känner att det inte saknas något så är du inte
likgiltig.

En människa behöver inte vara enbart likgiltig,
man kan hamna i olika situationer då man orkar
inte engagera sig eller bry sig ett dyft medans
det finns folk som hamnar i perioder där dom
är mest likgiltiga till allt som har med livet att
göra, hurvida dom är nöjda med livet eller ej.

Så... ptja, du kan väl vara deprimerad även
om du känner att allt är perfekt i ditt liv då du
kanske känner, som du säger, att något saknas
eller så kanske känner du dig tom?
What I said, yo!

2006-07-25 20:41
Min bror brukar säga "jaskiterit" (jag skiter i det) vad gäller precis allting. Då kan man helt enkelt säga att han är likgiltig.

Vem vinner allsvenskan? Det skiter jag i <- likgiltighet inför allsvenskan.

Fick min granne löneökning? Jag känner honom inte, det rör mig inte i ryggen, jag är likgiltig inför det.

Förstår du vad likgiltig innebär nu? :)

Apati, likgiltighet, tonåring. Same same, but different.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2006-07-26 00:24
jag ser likgiltligt på mina betyg i gympa
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.