spliff...
din trasiga sate..
läs istället vad det står..
in the field of human
physiology .
läs nu om det jag skrev så kanske du greppar det du borde greppat..
The appendix is thought to have descended from an organ in our distant herbivorous ancestors called the
cecum (or caecum). The cecum is maintained in modern
herbivores , where it houses the bacteria that digest
cellulose , a chemically tough
carbohydrate that these animals could not otherwise utilize. The human appendix contains no significant number of these bacteria, and cellulose is indigestible to us. It seems likely that the appendix lost this function before our ancestors became recognizably human.
cry me a river! --> thcrew
Aha, du pratar rent evolutionärt, läste det nu.. :) Du får ursäkta mina dimmiga sinnen, med hänvisning till mit namn.
ursäktar inget! jag e trött och bitter.. =)
Men sen brister väl hela "den har väl nån funktion pga evolotion" argumentet med tanke på blindtarmen? vad annars pratade vi om? :) snap out of it :D
Athnagzo P17 Ok, omskärelse är bestialiskt då.
Nej jag går inte runt med min navelsträng eftersom den är helt onödig efter att man blivit född, det var det dummaste argument jag hört. Förhuden har en funktion, den håller ollonet känsligt så att sex blir mer njutsamt t.ex.
Finns många som blivit omskurna som tappat känseln i ollonet helt i vuxen ålder. Sen finns det även dom blivit omskurna som inte kan få en erektion utan att känna oerhörda smärtor.
Omskärelse är helt ok när det är ett medvetet val av personen, dvs man är vuxen nog att kunna göra ett sånt beslut. Att stympa en bebis är helt fucked up.
Lynguistic: Någon måtta får det väl vara, det är inte lämpligt att vara polis om man har rasistiska åsikter.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
Packad, orkar inte läsa vad folk skrivit efter mig."Varför får du inte göra det?" För att jag är Svensk och måste följa Svenska lagar. Har tyvärr inte några "religionstvång".
http://Soldjah.blogg.se/
Påtal om omskärelse, ngn som sett den där dokumentären om pojken som skulle omskäras och så sant dom med appareten så han blev av med sitt kön, och då gjorde dom om han till en tjej! Så jävla sjuk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lynnyrt_Yndyrssyn asså häng dig själv.. e du omskärd? du går på för mycket fakta, fråga folk som är det istället för att söka på google... visst mindre känsliga ollon men vi ger kvinnorna mindre chans att få livmodercanser, OCH OMSKÄRNA HAR HÄLFTEN SÅ STOR CHANS ATT FÅ HIV! Va inte så negativ Later folks
Bobito: Ska jag hänga mig själv för att jag har en annan åsikt än dig? Heh.. du är inte ens värd ett svar.
Lynguistic: Någon måtta får det väl vara, det är inte lämpligt att vara polis om man har rasistiska åsikter.
Lynnyrt_Yndyrssyn haha att man kan va så barnslig
om du kollar de posetiva o de negativa med det hela så kommer du märka att dina åsikter inte håller.
nej du ska inte hänga dig fö att du har en annan åsikt,
du ska hänga dig för att du har keffa argument fan ;)
det e chill vill behöver inte ditt svar, du verkar inte va så
intelligent.. later folks
Bobito, är du så korkad att du tror att omskurna har hälften så stor chans att få hiv? det förutsätter ju för det första att man överhuvudtaget har oskyddat sex med någon som har HIV, vilket knappast är särskilt vanligt oavsett om man är omskuren eller inte..
Jag tycker det verkar sjukt att ta bort förhuden om det inte är av medicinska skäl såklart då. Sådana beslut skall självklart fattas av människan det berör, ingen annan mao. tycker jag att man ska vänta till barnet kan ta det avgörandet själv. Jag föredrar helt klart vanliga kukar!
Jag tycker det verkar sjukt att ta bort förhuden om det inte är av medicinska skäl såklart då. Sådana beslut skall självklart fattas av människan det berör, ingen annan mao. tycker jag att man ska vänta till barnet kan ta det avgörandet själv. Är du emot att uppfostra sitt barn med en Gudstro och tillbehörighet till en religion? Du kanske tycker att man ska låta personen välja själv vid 18års ålder? Jag undrar hur ofta svenska barn från religionslösa hem INTE blir atheister vid 18års ålder.. För mig handlar det inte om att jag ska lemlesta mitt barn vid en ålder då barnet inte kan tänka själv, utan om att jag ger mitt arv. Jag är omskuren, min far är omskuren, det fungerar SUPER, alla jag känner som är omskurna säger samma sak. Till råga på allt har jag kulturella skäl också. Är det inte min rätt? Ni får ursäkta men jag tycker "man ska få välja själv" argumentet känns jävligt mesigt.
Man ska få välja själv argumentet är ju inte mesigt någonstans. Att bli påtvingad något som påverkar en resten av livet är aldrig bra. Att du vill ge ditt "arv" är ju bara rent egoistiskt, då tänker du ju inte på barnets bästa utan bara på dig själv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Att du vill ge ditt "arv" är ju bara rent egoistiskt, då tänker du ju inte på barnets bästa utan bara på dig själv. Svårt att resonera så med tanke på hur subjektivt barnauppfostran är. Du säger alltså att kristna/muslimer/judar är egoistiska när de uppfostrar sitt barn i respektive tro? Det vore ju ganska naivt att en gudstro inte påverkar en för resten av livet?
galet många som är emot det.. aja det beror på hur man ser det, finns inget rätt eller fel. jag tycker helt anorlundra..
om man kapar andra kroppsdelar på barn för att det ingår i sin tro, är det ok då?
Spliff, NEJ du har inte rätt att skära av någon kroppsdel från din unge.. skär av vafan du vill på dig själv, men där går gränsen..
Tur att svensk lag ger mig den rätten då :) *kramar lagboken*
Vem vill inte ha en porrstjärnekuk?
folk som inte behöver hävda sig som wannabe-porrstjärnor