I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-08-12 01:26

Dödsångest

Jag går inte runt och tänker på döden hela tiden. Det är bara det att tanken av att man kommer vara död någon gång känns ju otroligt osoft.

Stör det inte er att veta att man kommer inte finnas till?, vi kommer ju inte veta ens att vi inte finns. Det kommer inte ens vara svart det kommer inte att vara någonting.
Ja nu utgår jag ifrån att det inte finns något annat som våra själar skulle uppleva efter detta liv.

Hur känner ni er inför detta öde, ni som tror att det här är vad varje människa står inför?

shimmy shimmy yo

2006-08-12 01:28
Jag tror på liv efter döden. :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-08-12 01:28
Det handlar om att acceptera det och göra något vettigt av den tid man har.. visst så kan det kännas lite jobbigt att tänka på det men eftersom det inte går att undvika så måste man bara acceptera det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-12 01:42
döden får man ta nären kommer som med allt annat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-12 02:35
gud vad bittert det låter, men är det bara jag som längtar? jag undrar så jävla mkt vad som händer och hur det känns. helt sjukt mkt, faktiskt :O

2006-08-12 03:22
nhoj. Det låter inte särskilt bar men om du vill veta på ett ungeför utsätt dig själv för en nära döden upplevelse

2006-08-12 03:31
The_passenger: nja. nån gång ska jag ju dö i alla fall. jag får ju veta det då. så, jag stressar inte, egentligen

2006-08-12 05:47
Haha, det finns inte så mycket att göra åt saken, oavsett vad du tycker om läget!!

Annars håller jag med dig, döden känns fett osoft..

2006-08-12 07:00
man föds ju vidare, what's there to fear?!?!?

2006-08-12 09:27
jag har åldersångest snarare, blir helt freaked av tanken på att bli medelålders, 50, peinsionär osv. Jag vill verkligen inte!! jag vill alltid vara ung och dum och se snygg ut.

men blir jag ändå gammal så kan jag lika gärna dö.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2006-08-12 11:18
jag får dödsångest för andra människor ibland. min egen död är jag inte rädd för. dör jag så dör jag.

2006-08-12 11:24
Stjärt_Flykting F18>Nu undrade jag mest vad ateister kände. Jag måste säga att det här med reinkarnation som är så himla populärt är något som jag faktiskt tror minst på. Och om vi skulle födas vidare så är det ju inte heller något som vi kommer ihåg, så vad är det för mening med det?Då är vi ju en helt annan varelse.

LoRia>Ja jag håller med dig fy fan vad det suger att bli gammal, jag är 23 nu det räcker gott och väl, önskar att jag kunde få vara 23 år i 100 år.

junkgirl>Ännu mera sant, när nån när och kär dör så är det ju inte den personen som får lida mest utan dom som blir lämnade kvar.
shimmy shimmy yo
Graffare

2006-08-12 12:30
jag ska bli en igelkott i mitt nästa liv :)
They called me Mr. Glass

2006-08-12 17:08
smält det ett tag, sen har du valet att acceptera, bli troende eller olycklig

HAHA
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-08-12 20:41
jaså varför gör du det Mr_Bonjangles F14?
shimmy shimmy yo

2006-08-12 20:52
Loria

Skämtar du? det ska bli hur soft som helst att bli pensionär, bara spela kort dricka whisky, snusa, röka pipa och gå på fotboll, sen får man ju vara skittjock på köpet också:D
There is plenty off fish in the sea.

2006-08-13 02:34
Oredan P23 klart vi minns - på ett andligt plan dock. Vi strävar efter att bli "perfekta" varelser. I varje liv har du en läxa att lära, ja ni förstår säkert principen.
Tar hänsyn till att du inte tror på det.
-Väldigt många som inte gör det.
Men i min värld är det rätt.
Det bästa med en sån här diskussion är att ingen kan hävda sin rätt mer än någon annan. Alla är på samma plan. Därför tycker jag att allt annat (än min teori) är skitsnack och är säker på att ni håller på er.

2006-08-13 18:13
Det finns ju såå mkt annat att tänka på...

2006-08-13 20:03
Stjärt_Flykting F18> Vill du utveckla utrycket "på ett andligt plan". Ja det är riktigt skönt att man slipper hålla med allt och alla =)

Minns man så minns man tycker jag.
shimmy shimmy yo

2006-08-13 20:13
aight P24
nej fyfan! man kan tro att det ska bli soft, men kolla alla gamlingar! de flesta ser fan inte lyckliga ut, går runt o gör samma saker som de har gjort i 200 år o blir utskrattade för att dom inte hänger med i utvecklingen och kallar alla som inte ser mainstreem ut för punkare.
o tänk o bli typ en medelålders morsa som inte hajar signalerna o skämmer ut sina barn i tid och otid osv.
nej fyfan, ärad vare ungdomen.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2006-08-14 01:46
den döde är likgiltlig.. tänk på det så försvinner nog dödsångesten ;)
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2006-08-14 02:05
Ninyah: men jag längtar inte av den anledning att jag inte vill leva. jag bara undrar verkligen hur det känns! det är som, jag undrar hur det känns att typ bli krossad av ett tåg också, men det betyder ju inte jag vill göra det. för jag vill inte dö. svårt

2006-08-14 02:22
loria: bara för att andra gamlingar ser tråkiga ut och verkar ha tråkigt behöver man inte ha det själv. när man är gammal har man ju massa tid över till massa skojiga grejer. jag ska iaf ha kul om jag blir gammal :).

apropå döden så kom jag att tänka på ett astöntigt citat som jag inte vet var det kommer ifrån.
"att leva är livsfarligt, ingen har överlevt hitills"

2006-08-14 03:58
Känns som det kvittar. Livet är lika meningslöst som döden, tiden får ha sin gång och ha ihjäl mig när den vill. Kommer hända förr eller senare ändå.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2006-08-14 04:18
Stjärt_Flykting

I varje liv har du en läxa att lära
Vad lärde du dig av ditt förra liv då..?

2006-08-14 11:23
osoft med döden!? jag längtar som faen^^ men har inte bråttom. ska bli skitkul å se vad som kommer efter:D

2006-08-14 12:59
kul ?????

du lär inte se ett skvatt , du kommer antagligen inte ens veta om att du inte ser ett skvatt.

kul va?
shimmy shimmy yo

2006-08-14 13:16
jag tror att vi lever vidare i alla andra människor efter vi har dött

2006-08-14 22:37
jag lär ju knappast störas av det heller isåfall

2006-08-14 23:43
nej man störs innan man dör, om man inte finner ett sätt att inte störas dvs
shimmy shimmy yo

2006-08-17 22:27
ja man störs alltså när man lever, vad är det för fel på döden då?:P

2006-08-17 22:58
tänker ibland att jag någon gång kommer vara runt 80 år och inte kunna röra mej typ, faaan va dystert det känns.
 Haters gon' hate...

2006-08-18 00:09
oredan kom du på det nu? :p har haft dödsångest sen jag var typ liten. Grejen är att det inte finns något att göra åt så det är en lose/lose situation. Om du är religiös så har jag hört att man inte ska vara bitter dock... ett tips annars är att plugga filosofi och hitta en livsstil som passar dig och fylla ditt liv med det som du anser värt.
Eller skriv en grym bok så att du blir odödlig som typ Dostojevskij.

Personligen är jag fett avis på näst näst näst nästa generationen som får se vad jag inte får se. Och generationerna näst på som kanske övervinner döden.

2006-09-01 22:20
fyfan vad grymt...jag brukar också tänka på det...det känns så jävla deprimerande...att det vi lever nu e vårt ända liv....helt stört
http://soundcloud.com/albertgranholm

2006-09-01 23:02
Usch, jag fullkomligt HATAR att tänka den här tanken, den är för mäktig . . .
Tüffü was here!

2006-09-02 00:15
den dagen, den sorgen. :P se det som det yttersta äventyret.. jag är förjävla nyfiken
mama said knock you out

2006-09-02 13:06
jag har ändrat mig jag har dödslängtan
shimmy shimmy yo

2006-09-04 21:49
"Det är bara det att tanken av att man kommer vara död någon gång känns ju otroligt osoft."

haha underbara ord:)

men håller inte med dig riktigt,
tycker att just den tanken känns nervkittlande och inspirerande, får en att ta vara på dagen och ger en perspektiv på saker och ting.

acceptera det du inte kan förändra.

bara flyta me det liksom.