I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Asiat + Bondlurk= Äkta kärlek?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-08-12 16:07

Asiat + Bondlurk= Äkta kärlek?

Ibland så kan man undra varför man se odrägliga bondlurkar från inlandet handlar med en asiatiskt "fru" i dagens läge.

Enligt mig så tycker jag att det är oäkta kärlek tyvärr, liksom en thailändare gör ju allt för att lämna sitt land.

Jag är inte rasist, tycker att det finns många heta flickor från Sverige som är tillsammans med afrikaner/araber osv. Det är äkta tycker jag eftersom båda bor väl i princip Sverige tillsammans.

Vad tycker ni? Brukar ibland få mardrömmar angående detta där min sista utväg blir att ta hem en asiat till Sverige och lev lyckligt i alla sina dagar.

2006-08-12 16:09
vänta nu här.

utgår du från att alla "bondlurkar" med tjejer med asiatiskt ursprung har importerat dem som någon sorts postorderfruar?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2006-08-12 16:15
Det blir som att alla dessa bondlurkar köper en tjänst, lite som prostituion faktiskt fast ändå inte.

2006-08-12 16:19
jo, sånna par finns tyvärr. men det är ändå inte alla, dra inte alla över en kam. asiatiska kvinnor kommer till sverige i hopp om ett bättre liv. men äkta kärlek finns, men dom flesta svenska män tar kvinnorna förgivet och behandlar dom illa. men dom jävlarna blir tillslut dumpade
forever feels like home

2006-08-12 17:22
Min farbror har thailändsk fru.. de bor å andra sidan i thailand.. fick just en thailändsk kusin.. visst kanske inte är äkta kärlek hos dem heller men båda vinner ju på det och jag vet inte de verkar kära iallafall.. hon får ett bättre liv ekonomiskt, bor kvar i thailand med sin släkt nära, han får pensionera sig i thailand där han kan leva gott på sin pension istället för ensam och fattig pesionär i sverige.. att han även nu fått ett barn är ju kul för han.. har lite svårt för hela grejen själv men känns ändå helt ok när man vart där och hälsat på..

tror oftast problemen kommer när gubar tar med sig thailändskor hem, de tjejerna blir nog ofta jävligt isolerade, familjen har en viktig funktion som fan hailand och jag tror många av dem får det kjävligt jobbigt när de måste vara så långt från sin familj..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-12 17:38
Det är svårt att undvika att iaf reflektera över sånt där när man ser överviktiga tunnhåriga äldre män men pyttesmå thailändskor som ser ut att vara 18 år (även fast de förhoppningsvis är äldre).

Att sedan hänga kvar vid tanken är tråkigt, men man kan åtminstone kosta på sig ett leende över tanken oavsett om man har dragit fel slutsats.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-12 17:55

många tjejer gifter sig med en europieska medborgare för att sedan skilja sig efter några år, det är inte alltid lätt att vara kvinna i tredje världen, har sett detta fenomen från mitt folk, unga vackra tjejr som gifter sig för at tsean skilja sig när de fått sitt uppehållstillstånd i Sverige..det handlar inte om att fiska pengar alltid utan ibland om att kunna få ett normalt drägligt liv som man inte t.ex. har kunnat få i sitt hemland..

det beror oerhört på situatio ntill situation, det finns troféhustrur, andra gifter sig av praktiska skäl ,de gillar varandra och är helt okej utan att vara superkära och både tycker de vinner trygghet och stabil kärlek på äktenskapet,
andra är ju likosm "importerade" av snuskgubbar..menmen

tycker det är ganska illa om man dömer folk sådär utan vidare, vissa trivs med äldre men efersom de har liksom fått rot i livet och andra kvalitéer ibland än yngre. Smaksak och det kan ju handla om äkta kärlek, ävne om jag själv är extremt skeptisk till kombinationen superung tjej och gubbe.

många asiatiskkor ser dessutom ganska mycket yngre ut än vad dem är, jag har en kompis som är halvkoran hennes mamma ser ung ut även om hon gift sig av kärlek och råkar nu se yngre ut.

Femme fatale

2006-08-12 18:01
Amar: Fast nu (Antar att hon är en sydkorean) har Sydkorea bättre BNP än Thailand, dvs att dom inte är fattiga.

2006-08-12 18:27
Man ser ju jätte ofta import fruar känns det som... mannen ser som sagt lite bondlurkig ut och tjejen är alltid heeeelt off...

2006-08-12 20:03
så länge det inte är kidnappning och bruden i fråga är vuxen kan man ju inte säga så mycket, är ju hennes val liksom..
men det är motbjudande som fan.

2006-08-12 20:29

yep sydkorea. ja men varje person du ser på gatan kan du ju inte bedöma om hon tillhört en rik eller fattig familj vid första anblicken alltid,. ho nkan ha vart en förmögen thailändska, eller en sämre ställd sydkorean...

jag håller med att om hon är vuxen och har tagit sitt beslut själv så
Femme fatale

2006-08-12 20:31
Amar: Fast nu (Antar att hon är en sydkorean) har Sydkorea bättre BNP än Thailand, dvs att dom inte är fattiga.

sådär kan du ju inte se på saken, varje land har en rikemanselit. se Indien t.ex. där slummigaste slummen och fattigast tänkbara bönder bor i samma land som de dör paret som gav varje av de 200 bröllopsgästerna en porshe var och en uppsättning med armaniutstyrslar. BNP å sido, du vet egentilgen inte om hon på gatan är född rik, arbetat sig fram eller varit fattig..

precis som du inte kan veta att min taxikörande farsa egetnlgien är civilingenjör
Femme fatale

2006-08-15 15:43
gottegrisar är den officiella termen... ser dom överallt här i phuket..

vissa är ju halvt nerslitna alkisar utan pengar men har rikemansstatus i ett land som thailand för att dom är vita.

sen finns det ju en annan del personer som jag kan tänka mig är hyggliga gubbar som faktiskt behandlar kvinnorna bra.

vette fan.. man vill gärna dömma dom direkt speciellt när man ser en riktig gottegris med 20 år yngre tjej...

2006-08-24 01:10
Visst är det så att många kvinnor från Thailand/Filippinerna samt män från Norra Afrika i första hand, gifter sig för ett uppehållstillstånd, men vem är vi att döma samtliga för det och ifrågasätta deras eventuella kärlek? Jag känner svenskar som stadgat sig av trygghet i första hand och etablerade invandrare som gjort detsamma pga påtryckningar från familjen. Det är inte heller bilder av klassisk "äkta kärlek".

Jag känner en svensk man som träffade en asiatisk kvinna. Han var/är 30 år äldre än henne. Hon var här en period för att känna på hur det var att bo i Sverige. Efter ett tag flyttade dem till hennes hemland istället då de upplevde sig utsatta för rasism. Folk betraktade henne som en prostituerad som kommit hit för att försörjas av svensk välfärd, utan att känna till att hon lämnat en extremt trygg tillvaro som jurist i ett land där den vanlige akademikern lever betydligt bättre än i Sverige.
Jag kan själv känna att det är en underlig tanke för mig själv att leva med nån som är så mycket yngre/äldre, men kärlek kan se ut på olika sätt och vi har alla olika behov att uppfyllas.

Därmed inte sagt utan att många förhållanden med just äldre svenska män och yngre thailändskor, verkar underliga när man beskådar paren. Dessutom har jag hört om ganska många sådana relationer som inte fungerat på sikt. Den svenske mannen tror ofta att han sluppit undan den svenska kvinnans tjat på jämställdhet och den thailändska kvinnan tror att hon fått en man som just har ett jämställt synsätt. När illusionerna faller är det ofta svårt att hålla ihop.
www.plaingold.com

2006-08-24 01:25
Tänkte göra en tråd om den här nya flugan. Alla gubbar som inte kan få en tjej åker till fillipinerna och skaffar en eftersom dom så gärna vill komma till ett bättre land. Men det är ju som sagt i 90% av fallen inte kärlek, vilket är ganska sorgligt. 60 åringar med 20 åriga småtjejer funkar liksom inte i min värld iaf.
Signatur får rum här

2006-08-24 09:48
Men varför är det så sorgligt egentligen? Ingen av dem gör det helt emot sin vilja, för då hade de hoppat av tåget. Båda får ju ut något av det, även om det inte är vad vi kallar kärlek.
www.plaingold.com

2006-08-24 22:30
såg en gubbe som va ca 50 plus som tog med sig en kvinna 30 plus till arbetsförmedlingen,
"hej! det är är min fru. hon har precis kommit till sverige, men hon kan ingen engelska eller svenska."

Bruden stod där å fatta ingenting... det skrek postorderfru lång väg
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-08-24 22:41
såg en gubbe som va ca 50 plus som tog med sig en kvinna 30 plus till arbetsförmedlingen,
"hej! det är är min fru. hon har precis kommit till sverige, men hon kan ingen engelska eller svenska."

Bruden stod där å fatta ingenting... det skrek postorderfru lång väg

Man undrar hur de kommunicerar, om nu inte han kan hennes språk.

www.plaingold.com

2006-08-27 19:44
Rubio: Jag tror inte den gubben ens bryr sig om att använda fruns mun för kommunikation, if you get me =|

Nja, kanske för en vitaminrik envägskommunikation, fast den kräver ju inga språkkunskaper alls.
www.plaingold.com

2006-08-28 12:51
Alla pratar om lantisar när det handlar om hustruimport och framhåller att de skulle vara nån sorts värstingar som behandlar sina hemplockade fruar som skit. Det är inte sant utan snarare en myt som skapats bland annat med hjälp av filmen Jägarna.
Jag trodde också på hela den grejen, men sedan en bekant börjat arbeta i ett socialt projekt för just den här typen av kvinnor har jag förstått att det är annorlunda.
De 'importbrudar' som råkar illa ut bor väldigt sällan på landsbygden. I avfolkningsbygderna är det de unga kvinnorna som försvinner först, kvar blir en massa ungkarlar som vill ge och få kärlek. Några tar hem en kvinna från utlandet. Dessa kvinnor får mycket kärlek eftersom de är efterlängtade och de fyller en väldigt viktig funktion. De tas också snabbt upp i samhället, de får vänner och många blir också framgångrika småföretagare (varenda liten by i västerbottens inland har numera en thairestaurang) eller omtyckta arbetstagare i det befintliga näringslivet. De får, kort och gott, ett bra liv. Och till skillnad mot vad många tror så är de faktiskt kära i sina män i princip samma utsträckning som gifta svenska kvinnor är det.

Men ofta ser det helt annorlunda ut för kvinnor som kommer till en storstad. För varför väljer en man i en storstad, där möjligheterna till att skaffa en inhemsk partner är stora, att ta hem någon från andra sidan jordklotet? Jag ska inte generalisera, men i många fall är det för att något gör honom oattraktiv för omgivningen. Och jag menar inte utseende, för även den fulaste fisk kan hitta en partner. Nej, det är snarare den mentala statusen som är lite defekt. Taskig kvinnosyn, våldsamt beteende, missbruk, konstiga böjelser osv osv är sådant som kan ligga bakom. Den miljön kommer kvinnorna till, intet ont anande. Och i storstaden, trots mängden människor, är det ingen som hör dig skrika. Kvinnorna får sällan arbete, vänner eller andra sociala kontakter. De används som städmaskiner, behandlas illa och dessutom ofta utkickade strax innan uppehållstillståndet är klart. Mannen tar sedan hem en ny kvinna i 2 år, gång på gång. Det är i storstaden som kvinnorna far illa, inte på landsbygden.

2006-08-28 21:39
Men ofta ser det helt annorlunda ut för kvinnor som kommer till en storstad. För varför väljer en man i en storstad, där möjligheterna till att skaffa en inhemsk partner är stora, att ta hem någon från andra sidan jordklotet? Jag ska inte generalisera, men i många fall är det för att något gör honom oattraktiv för omgivningen. Och jag menar inte utseende, för även den fulaste fisk kan hitta en partner. Nej, det är snarare den mentala statusen som är lite defekt. Taskig kvinnosyn, våldsamt beteende, missbruk, konstiga böjelser osv osv är sådant som kan ligga bakom. Den miljön kommer kvinnorna till, intet ont anande. Och i storstaden, trots mängden människor, är det ingen som hör dig skrika. Kvinnorna får sällan arbete, vänner eller andra sociala kontakter. De används som städmaskiner, behandlas illa och dessutom ofta utkickade strax innan uppehållstillståndet är klart. Mannen tar sedan hem en ny kvinna i 2 år, gång på gång. Det är i storstaden som kvinnorna far illa, inte på landsbygden.

Är ganska övertygad om att du har någorlunda rätt i det du säger. Fast det kan låta illa att en man "tar hem" någon från andra sidan jordklotet. Det är ju inte alltid det funkar just så. Många svenskar rör sig i Asien och att de då fattar tycke för nån är inte otroligt. Därmed inte sagt utan att de du beskriver finns. Jag känner personligen 3-4 utländska kvinnor som kommit hit för svenska män som på ett elelr annat sätt behandlat dem som skit. Det handlar iochförsig inte om några thailändskor alls.
www.plaingold.com

2006-08-29 08:56
Rubio
Just formuleringen 'tar hem' var lite olycklig från min sida. Man får kanske uppfattningen att man går till thaikvinno-affären och plockar ut något lämpligt på en kvart. De allra flesta träffar väl varandra på det vanliga sättet, precis som svenska kvinnor träffar greker och blir dökära på semestern.

2006-08-29 14:21
är det en myt att de finns postorder firmor i USA som 'säljer' kvinnor från öststaterna? (man betalar självklart inte för kvinnan utan för administrationskostnader, transport o.s.v. för att det ska bli legitim)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-08-29 14:48
Jag frågade en thailändska när jag var i Thailand varför det var så. Hon svarade att "vi kvinnor är inget värda här i Thailand. Vi står så lågt nere" Därför tror alla att de ska få det mycket bättre i tex Sverige. Men grejen är ju den att det är ju nästintill bara säregna personer som hämtar hem en thailändska eftersom de inte kan fixa det på egen hand i Sverige.

2006-08-29 18:04
Men grejen är ju den att det är ju nästintill bara säregna personer som hämtar hem en thailändska eftersom de inte kan fixa det på egen hand i Sverige.

Fast det är nog en del av alla de hundratusentals svenskar som åker dit som faktiskt blir förälskad på riktigt och inte för att han inte kan få nån hemma. Massor av killar tycker dessutom att asiatiskor är mer attraktiva än svenska kvinnor. "Hämta hem" låter jävligt förnedrande mot båda parter.
www.plaingold.com

2006-08-29 22:08
Bara kolla på den där Beckfilmen... Man vet ju vad som sker i sånna förhållanden... Hehe vad elakt
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21

2006-08-30 07:43
Bara kolla på den där Beckfilmen... Man vet ju vad som sker i sånna förhållanden... Hehe vad elakt

Ja, för det är ju ingen film, den där Beck-filmen.
www.plaingold.com

2006-09-11 04:44
Rubio
Beckfilm är fan inte film. Det är en olycklig slaggprodukt av vår samtid.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob