I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den bästa känslan i världen

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-08-14 20:03

Min kära mamma brukar beskriva mig som en konstig, snäll och rolig känslomänniska. Hon anser att jag är lite blödig, att jag funderar på tok för mycket och att det hade varit fett och ballt om jag bara "käkade en chill-pill emellanåt" för att använda hennes egen terminologi. Hon gillar att påpeka detta faktum ungefär två gånger i veckan, tis- och torsdagar och hon gör det med en patenterad blanding av glädje, sarkasm och entusiasm varje, varje gång.

Men som vi alla vet, har även mammor fel och befinner sig titt som tätt på djupt vatten, på cykelturer och i blindo. Trots detta faktum är det mycket möjligt att mitt gamla kvinnliga päron prickat rätt denna gång, att hon nosat upp något spännande* och en enorm sanning är på väg att exponeras. Skulle så vara fallet, att mamsen gjort en adekvat och proffig bedömning, är det dock ingen fara på taket, kon står långt ifrån isen och jag kommer fortfarande att vara glad, snäll men framförallt känslig.

För det skall erkännas, under en normal och lagom lagom dag entrar i snitt 37 känslostadier mitt humör, (huruvida detta är mer eller mindre än näste man har jag ingen aning om), och påverkar såklart mitt agerande och mina funderingar. En del är ledsna, en del är busiga, men majoriteten är älskvärda och skönt slappa.

I ett försök att hitta paralleller, få inspiration och dra lite på smilbanden är denna tråd skapad för att ge utrymme åt allas våra favoriter. Ge en kort beskrivning på vad som får din båt att flyta, hur du enklast fixar fram känslan och annat smått och gott av intresse.

Trött men glad
Vill jag hitta denna underbara men svåråtkomliga känsla är det av essentiell vikt att natten innan genomlids svettig, hallucinerande och naken. Effektiv sömntid bör helst inte överstiga fem-sex timmar och tänk bastu-grader när du justerar temperatur. På morgonen ska man alltid skippa frukost och andra lyxiga förnödenheter för att ytterligare förbätttra sina chanser. Nerpackad i ryggsäcken kan man lägga ett par roliga böcker, kanske någon tokig bebisteckning och eventuellt lite choklad. Målet för dagen ska vara att göra så lite som möjligt, men med så stor utdelning som möjligt. Sociala sammankomster tacklas med enkelhet och det kurrande ljudet från magen används som bakrundsmusik. Som sagt, utförs denna ritual korrekt väntar ett gudomligt himmelrike och sagolik eufori.

*Näsborrarna i hennes släktled är extremt exeptionella, vi har både vinprovare och parfymmakare närvarande på meritlistan, så helt otänkbart är det ju inte...

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2006-08-14 20:29
Jag tänker inte ens läsa allt det där men...vad är poängen med dina trådar? Är det här din hobby, skriva uppsatser och sånt? Och om det är ett intresse som du har varför ödslar du tiden på att skriva det här...ingen tidning? Ingen bok?

Let me know

2006-08-14 20:55
Undrar när du ska förstå att detta absolut inte är rätt forum phlegm. Sen vill jag bara ge lite konstruktiv kritik dessutom, du skriver på ett väldigt beprövat och tråkigt sätt. Det blir inte roligt, bara pretentiöst. Sluta försöka vara rolig och VAR rolig istället.

2006-08-14 21:04
Haha jag orkade iallafall läsa igenom det men jag blev knappast klokare, snarare känner jag mig tvärtom. Vad menar du människa?

2006-08-14 21:48
Sluta försöka vara rolig och VAR rolig istället.

hihih.

jag tyckte att det var lite roligt. tillför kanske inte så mycket till tråden.

du kanske vill börja blogga istället?
I´m with stupid--->

2006-08-14 23:40
folk på whoa e oftare ganska okänsliga o taggiga o dissar både vadsomhelstoingenting, men de jag tänkte iaf e att du ska va glad över att du e känslig!!! se de som en gåva som du ska ta hand om, o vad som än händer dig så tyck om dig själv för att du tänker o känner, för du är vad du känner!!

världen ser ut som den gör för att alltför många personer väljer att otaktiskt köra på som bulldozer över andra o tror att de själva e coola, fast egentligen är de just de själva som e allra känsligast, som inte ens orkar ta in o bry sig om nåt annat än sitt eget ego.
och..???

2006-08-15 00:30
Ordbajsa inte. Så jävla överdrivet nyanserat skrivet. Sorry, men det känns som om du skrivit den normalt först och sen helt enkelt bytt ut alla ord mot synonymer du hittade i en ordbok.

Moderator

2006-08-15 00:40
Sluta hata phlegm ! Han ger ju fan lite färg till det här communitiet.
För att vara lite on-topic så brukar jag ladda spelaren med lugn, skön och glad musik. Sen åka någonstans där det är ganska mycket människor och sen bara glida runt och titta på alla och tänka positiva tankar. Detta kan även utföras på bussen. Tittandet och tänkandet alltså. Är nog sällan jag känner mig så mysigt lycklig. Gärna ska det ske ganska tidigt på morgonen också. Dock utan det kurrande i magen phlegm nämnde.
Glida, lyssna på bra musik, titta på människor, tänka glada tankar. Så kan man summera mitt förslag.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-08-15 00:58
Kul läsning :)
work some magic

2006-08-15 01:04
sluta hata.

phlegm's trådar är så jävla mycket bättre än de vanliga "vilken snussmak tycker du är bäst" eller "min flickvän har dissat mig" trådarna.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-08-15 01:23
Sant. Jag gillar hans trådar :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-08-15 02:18
Såg just att den här tråden stod över Dödsångest tråden, såg lite kul ut:
Dödsångest

Lite mer on-topic, jag har nog lite av en fetish för städer under nattetid, jag kan få den där fan-va-snyggt-allting-är-och-jag-mår-så- bra känsla bara av att vara ute nattetid i en relativt+ större stad, helst ska det vara lite småkyligt.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-08-15 02:22

orkar inte läsa igenom allt, först var jag inställd på att du skulle prata om underbara känslor, sen om dina mamma och längre orkade jag inte gå..

du skriver mer osammanhängande och längre än mig vilket är oroande..fö. var ämnet säkert bra, ska läsa någons sammanfattning sen.. dina inlägg är för intellektuella och svårmodiga för min whoahjärna som går på snabbläsning..
Femme fatale

2006-08-15 02:27

Lite mer on-topic, jag har nog lite av en fetish för städer under nattetid, jag kan få den där fan-va-snyggt-allting-är-och-jag-mår-så- bra känsla bara av att vara ute nattetid i en relativt större stad, helst ska det vara lite småkyligt.

samma här!

sen älskar jag att småspringa mitt i natten. vet inte varför, jag dessutom oerhört taskig kondis, men jag får alltid spring i benne när jag inte kan somna, och när jag är ute på nätterna tycker jag om att springa iväg en kort sträcka, har gjort de många gånger, (cp) tycker man känner marken under sig på ett annat sätt i nattskenet. hey, samma sak när man är utomlands! Då känner jag marken udner mig konstigt på ett annat sätt..

phelgm

det är ju bara bra att du bejakar din känsliga sida som något bra! Jag är själv extremt känslig vilket många som känner mig har påpekat, ibland blir jag irriterad, vad är felet med det? Ibland känner jag mig helt övertygad om att jag känner mer och kraftfullt överhuvudtaget, mitt emotionella plan är som jättesensorer som tar till sig

har överdrivet lätt för gråt, skratt, lycka och sorg. är inte sån som byter sinnestämning bland folk stup i kvarten, inte så jag menar, men jag lever ut mina känslor, är absolut inte hämmad och det är jag glad för!
Femme fatale

2006-08-15 09:46
Amar F18: Hahaha jag småspringer också på nätterna trots min taskiga kondis! Skönt att någon annan också göra det, känner mig mindre som ett "freak". :P
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-08-15 14:45
haha! whoa folket alltså.. "jag orkade inte läsa allt" damn! måste vara svårt att ha så grova koncentrations svårigheter att man inte klarar av att läsa en text som är max två A4..

och btw vilka ord är det som är så svåra för er att ni direkt kopplar dem till krångliga ord i en synonymordbok? hittar inte ett enda ord i den här texten som en 10 åring inte förstår..

phlegm : hajjar precis vart du vill komma.. kan också må sådär riktigt bra av en tröttglad dag.. och exakt som du säger ska det vara efter en svettig varm halvt sömnlös natt och gärna med sex inblandat.. ett annat plus är om dagen startas av att man blir väckt av att någon god vän ringer på och släpar ut en i solen lite halvt mot ens vilja.. de dagarna blir ofta riktigt sköna.. när man är för trött för att ta tag i något men för glad för att få ångest över sin sysslolöshet..

det där med stadsnätter är också en grej som gör mig sjukt glad.. eller ännu bättre hemgång under de de gyllene timmarna på morgonen efter en natts festande när alkoholen och vad annat man nu gillar att stoppa i sig gått ur hyffsat men man fortfarande inte kommit till bakfyllan eller AT:n ännu.. alla färger blir klara i morgonsolen, alla konturer skarpa.. det är underbart, känns som att man går runt i en riktigt snyggt filmad film..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-15 15:14
Måste hålla med Joel413. Människor som inte ens orkar läsa den relativt korta texten i topic är ju antingen bara lata, eller obegåvade.

Sen tycker jag inte att ordbajsandet ger särskilt mycket, och hade gärna sluppit det själv. Men läsa kan jag fan göra.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-08-15 16:41

känslan jag får av att att vandra ensam nattetid längs stadens stråk överträffas inte av mycket, gatorna ligger tomma och det enda jag hör är det vaga ljudet av vinden som letar sig in bland husen och når mitt anlete med lätta smekningar , under sådana promenader får jag alltid ett obeskrivligt lugn som skänker mig en förmåga att begrunda mina problem på helt andra sätt än jag annars gör, liksom de känns inte lika svåra längre och jag känner tillförsikt och nås utav övertygelsen att det kommer att ordna sig yo! skumt men så ligger det till.

varför måste folk alltid envisas med att beskylla ett sofistikerat språkbruk för att vara ordbajseri?
det är faktist trevligare att läsa en välskriven text där författaren gör nytta utav sin språkliga förmåga.
är det den berömda avundsjukan som gör sig till känna igen kanske? :))))))))))
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-15 17:21
den absolut bästa känslan i världen är när man är så trött att man inte ens orkar hålla upp sina ögon, så gå man och lägger sig i sin säng som är sval och mjuk....sen tar john blund hand om resten :)

2006-08-15 18:23
Jag anser att det är orbjaseri när man använder många ord som inte ens behövs för att få fram vad man vill.

Missförstå mig inte. Jag läser hellre phlegms texter än många andras på whoa, men ibland blir det för mycket.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-08-15 18:28
Jag anser att det är orbjaseri när man använder många ord som inte ens behövs för att få fram vad man vill.

Missförstå mig inte. Jag läser hellre phlegms texter än många andras på whoa, men ibland blir det för mycket.

exakt. fö övrigt är det trevligt att läsa fint skrivna texter

AtLien, haha där ser man :D
Femme fatale
Graffare

2006-08-17 22:44
för mig ser den perfekta dagen ut såhär:
vaknar 11:00,läser och skriver på whoa i 1 timme för att senare glida till parken där jag sitter och chillar med polarna i 2-3 timmar då jag går hem och äter frukost,sover nån timme vaknar till mammas nylagade mat, gör mig själv en desert och sätter mig framför tvn till 23:20 då jag kollar lite på whoa igen :) det är den kännslan som jag alltid jagar, seg men ändå glad utan några bekymmer!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2006-08-18 16:51
Kul att vissa tog sig tid att läsa igenom min text. I detta fallet var det en ganska så dåligt skriven sådan, och ni förtjänar därför en liten klapp på axeln. Till er andra, som med trummor och trumpeter, ville klargöra för oss andra här på whoa att ni inte fattade ett skit, och var snabba på att kungöra eran egna inkompetens förtjänar också något slags pris. Vad det är vet jag inte, men ni kommer säkert på något fiffigt.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2006-08-18 18:54
den bästa känslan jag någonsin känt har jag bara känt en enda gång. första gången jag och min pojkvän sa att vi älskar varandra. har aldrig känt något liknande. varje gång han eller jag säger det nu får jag som ett slags eko av den känslan, men första gången var helt sjukt. särskilt iom att han kände exakt samma sak bara genom att säga och höra de orden. fullkomligt ljuvligt och jag kan inte komma på något som slår den känslan.
Poet

2006-08-29 12:34

Vad jag tänker på är att du måste sluta skriva allt
så ihopsatt. Jag tycker det är bra att du målar upp
bilder genom att förklara en sak genom att ge exempel
på hur den är men alla kommatecken och korta meningar
gör läsaren seg och ointresserad av textens innebörd.

So that's my tip.
What I said, yo!

2006-08-29 13:09
junkgirl: Åh, det låter så fint :D

Den bästa känslan jag vet är när jag är trött, glad och jääävligt mätt och har precis hittat en ny bra låt som jag lyssnar på. Det kan ofta kombineras med att jag meckar en fet... Då är jag lugn och mår bra....

2006-08-29 13:28
Bästa känslan för mig är antingen när man är riktigt riktigt trött, man går och lägger sig, tittar lite på dumburken tills ögonen faller ihop av sig själva. Grymt !

Annars är det en skön känsla när man har tvättat och städat hemmet, allt är så rent, kläder ligger rena där dom ska och man känner sig helt enkelt väldigt effektiv. Också skönt.

2006-08-29 13:39
Hahaha. Whoa är fan community for dummies.

Phlegm, din gamla svensklärare skulle få rosiga kinder, halvstånd och/eller fuktiga trosor om du visade upp dina skills i meningsuppbyggnad. Ibland blir det lite för bajsnödigt längst ut i kanterna av broderierna, men mestadels ligger där en svag doft från svunna tider som gör en påmind om giganter som Hasseåtage. I kidd you not.

2006-08-29 14:59
knugen P5

det var det också. riktigt fint. skönaste jag varit med om. ^_^

2006-08-30 16:36
den bästa känslan i världen e utan tvekan besvarad kärlek
en död moderat är en bra moderat