I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skolans start, några blev ägda (betyg och kunskap)

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-08-23 15:34

Skolans start, några blev ägda (betyg och kunskap)

Alltså förlåt mig, jag önskade att det gick bara starta en tråd utan att behöva ha en rubrik.

Iaf i dag, skolan har börjat. Några nya har börjat (Sista året) där en av dom var en fransyska.

Har gått på den där skolan sedan 2004 och har också fått höra några elevers betyg i Franska och hur duktiga dom är på att tala/skriva osv.

Dom har hela tiden småskrytt lite om hur franskaläraren tycker om dom. Vill bara påpeka att dom har här språket sen 7:an.

Sedan i dag när läraren presenterade henne för oss så såg man direkt på skrytmånsarna att dom funderade ut några meningar, det visade sig att efter några minuter så orkade dom inte tala mer Franska och gick då över till Engelskan. Sjukt ägda människor liksom, efter allt detta skryt om betyg och kunskap inom språket som sedan sprack på några minuter vara bara roligt.

Detta bevisar en sak,att betyg/graderingar behöver inte betyda att dom är duktiga. Det är klart att man kan vara de men ibland så är de frågan.

Liksom, jag har sedan i Mars börjat läsa Ryska privat och jag kan lova er att jag kan iaf hitills föra ett litet samtal där jag kan uttrycka mig.

Får bara hoppas att dom någon gång (vilket jag tvivlar på) prata Franska, liksom det är nu man har chansen att förbättra språker tycker jag.

Ok nu har jag skrivit klart, nu är de upp till er att berätta något liknande. Älskar Whoa just för att folk kan uttrycka mer här. :)

2006-08-23 15:44
"Detta bevisar en sak,att betyg/graderingar behöver inte betyda att dom är duktiga." - jag tror inte någon trott det. betyg är ju inte bara ett mått på hur duktig man är, utan också hur ambitiös man är, motivation med mera.

2006-08-23 16:00
Liksom, jag har sedan i Mars börjat läsa Ryska privat och jag kan lova er att jag kan iaf hitills föra ett litet samtal där jag kan uttrycka mig.

Ok, soft.
spliff macht frei

2006-08-23 16:00
Jag har alltid haft extremt lätt för engelska, tal som skrift som förståelse. Men när jag var i england första gången så kändes det som att jag blev våldtagen på alla sätt och vis.

Efter några veckor trodde iofs folk att jag var infödd London-bo, men det är en annan femma :P
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2006-08-23 16:08
småskrytt hahah

2006-08-23 16:49
Men när jag var i england första gången så kändes det som att jag blev våldtagen på alla sätt och vis.

kanske för att många där pratar som om dem fortfarande har kvar frukosten i munnen, inte direkt posh engelska, haha.
http://soundcloud.com/mega-drive

2006-08-23 16:53
Nocturall: Jag kan inte komma på något bättre ord, håller med dig faktiskt om ordet "ägd".

2006-08-23 17:13
ryska e nog en av de svåraste språk o bemästra totalt..
respekterar spetznaz val =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-24 15:13
Anteckningsfärt!
Sövermanland

2006-08-24 15:20
det är stor skillnad, ja. har alltid haft mvg i franska, men när jag ställs inför en situation när jag behöver prata är det inte lika lätt. under en period pratade jag franska med fransmän och då kom jag in i det och kunde föra samtal. nu är det hopplöst.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2006-08-24 16:18
Jag ser inte riktigt meningen med tråden, men det kanske bara är jag.

2006-08-24 16:24
Vadå tala ett språk som man inte är van vid är skitsvårt. Vi alla lär ju ha litet varierande språkkunskaper. Jag lässer högnivå texter på engelska, men kan knappt föra ett normalt samtal.
I'm back!

2006-08-24 23:26
Jag vill oxå kunna ruski! Träffar alltid ryska männikor på resor!
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!

2006-08-25 01:38
Haha asså du behöver lite fritid mannen.. Varför bryr du dig?
http://mentalpassient.blogg.se/

2006-08-27 09:15
ryska är ju bara svenska baklänges

haha
work some magic

2006-08-27 09:59
Jag läste igenom ditt inlägg tre gånger och jag förståd lika lite varje gång. Du borde nog lägga ryskan på is och plugga svenska istället.

2006-08-28 23:14
Jag säger det en gång till.

Syftet med denna tråd är att berätta för er att det finns tyvärr folk som går efter att få höa betyg för att sedan anses vara duktig.
I detta fall var det ett b-språk där några av mina klasskamrater har gått och skrytit lite grann om hur duktiga dom är, och då vi då fick en ny klasskamrat från samma land där språket talas så kunde dom inte ett smack.

Då kan man ju undra varför folk gör såhär.

Angående varför jag tog upp ryska är inte för att avslöja min hobby utan för att visa att det jag har lärt mig hitills skulle ha varit mer effektiv att använda än från skolan sida och betyg. Om jag var dom så skulle jag ha tagit chansen att förbättra språket med att försöka lära sig att dialogera.

2006-08-28 23:35
Kauka P-1

Jag läste igenom ditt inlägg tre gånger och jag förståd lika lite varje gång. Du borde nog lägga ryskan på is och plugga svenska istället.

så sant, så sant!