I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

att träffa den perfekta..

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-08-24 20:54

att träffa den perfekta..

Jag har träffat någon, nog den underbaraste tjejen som jag någonsin haft. Hon är snäll, hon ger mig kärlek.. hon ger mig allt.
Vi är ett par och har varit det i ca 1 månad nu. Tiden går fort och vi lär känna varandra mer och mer.

Jag vet att denna tjej kan ge mig allt som jag vill ha, för det gör hon. Men (det finns ett men) Jag tvekar på mina känslor tror jag? Ibland känns det liksom som saker o ting svallnar.

Jag blir irriterad av tanken att det blir såhär!
Mitt ex var otrogen mot mig ett antal gånger, kan jag vara rädd?
Eller vad är det som det handlar om? Jag vill ha lika mkt känslor till henne som hon har mot mig! Några som varit i denna sits?
Hur tog ni er ut denna sits?

Vill verkligen att allt ska funka som det ska.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-24 21:12
tror det blir en enda ond cirkel av dina tankar!

Jag har varit i den sitsen.. Brusade upp mig för mig själv hela tiden.

Jag vill ha lika mkt känslor till henne som hon har mot mig!
Tror detta kan bidra mycket till dina känslor. Du behöver inte oroa dig grabben! Det finns inga mått för hur mycket "att älska" är. Och med tanke av att du säger:

Jag har träffat någon, nog den underbaraste tjejen som jag någonsin haft. Hon är snäll, hon ger mig kärlek.. hon ger mig allt.

så behöver du inte oroa dig. För min del va de mest att jag va s¨å förvånad över att jag va ihop med henne.

Ta det lugnt och tänk inte allt för mycket hela tiden! :)
lycka till!
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2006-08-24 21:21
Att försöka mäta och analysera känslor kommer oftast bara leda dig till slutsatsen att du måste göra slut, så lägg av med det. Det går nämligen inte att mäta sådant som känslor. Du kan bara känna efter hos dig själv hur du känner dig när du är tillsammans med personen. Om din magkänsla säger dig att du trivs i personens närhet, ja då är allt som det ska.

Sedan till det med att känslorna svalnar. Det är helt naturligt att känna så. Det handlar egentligen om att det blir mindre spännande och att man börjar ta varandra för givet. Känslorna kan finnas där likväl, och på flera sätt blir känslor starkare med tiden, utan att man alltid märker det. Söker du den där pirrande spänningen så måste du leva med att byta partner varje kvartal ungefär så det är enklare att lära sig uppskatta den varaktiga kärleken och så ofta som möjligt försöka hitta tillbaka till den där första känslan, även om det inte kommer att kännas så varje dag resten av livet.

www.plaingold.com

2006-08-26 17:54
maka_nn: Preach! Bra skit!

2006-08-26 17:54
tack för alla bra svar, jätte schysst!
Sov hos henne i natt och känndes tryggt och bra.
Dock så blir det så skum känsla när man lämnar henne?

Jag har funderat på detta och har märkt och många andra har märkt att jag börjat tänka annorlunda, jag tror jag "mognat upp" och håller på bli den personen som ja kanske kommer bli i vuxnlivet. Känns iallafall så.

jätte tack för alla svar.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-26 18:03
Vi vill ha detaljer från inatt!!
<br>
Rappare

2006-08-26 22:35
al3 P18 - Grejen är att man kommer att åka på lite svackor då och då. Det är i alla fall den erfarenheten jag har från mitt förhållande, att ibland är det på topp och man sitter och myser vid skolbänken fredag eftermiddag och vet att man ska få fara dit ikväll och sen nån vecka senare kanske man sitter där på fredagkväll och känner att allt mest tuggar på, på rutin.

Hade min första ordentliga svacka efter 3 månader då de mest intensiva förälskelsekänslorna började släppa och jag började ifrågasätta om detta egentligen var vad jag skulle hålla på med.

Men man tar sig ur sånt där och man får hålla blicken framåt. Har hon allt du värdesätter då finns det ingen idé att leta vidare utan då har du allt framför dig och då är det den ytan du har att spela på.

Enjoy :)
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-08-27 20:33
tack för tipsen Rainmaker! du kan inte bara göra beatz utan ge tips också hehe.. :)

2006-08-27 23:07
Inte för att låta bitter, men för 5 månader sen träffade jag världens perfektaste tjej. Hon var modell, ödmjuk, snäll och smart. En riktigt sån lojal tjej som struntade i sina kompisar och allt sånt för att vara med dig. Vi var aldrig ihop, men på g och vi pratade varje dag och hon sa att hon höll på attt bli kär i mig.

Helt plötsligt förändrades allt. Från att säga vem hon var hos gick hon till att köra "Jag är hos en vän" Från att ringa varje kväll gick hon till "jag ringer dig imorrn eller nåt". Min manliga intution sa att nåt var fel, men hon hävdade att allt var okej.

Det blev lite knackigt och jag frågade om hon inte vill träffa mig längre. Svaret blev "Vi är för olika och jag kommer bara bli sårad. Det är nog ingen idé att vi träffas längre" Jag blev förstörd och kunde inte förstå vad som hänt. Förklaringen dög inte, men hon gav mig ingen annan.

Igår fick jag reda på att hon har en ny pojkvän av en tillfällighet och att hon ljugit för mig.

Aldrig, aldrig, aldrig mer att jag litar på en tjej/kvinna.

2006-08-30 10:59
Du är som jag, rädd att bli sårad igen!
Det tog ett år för mig att släppa det hela och börja träffa nytt folk. Mitt ex var dock inte otrogen utan hon var bara jävligt taskig mot mig många gånger. Nu ''är jag tillsammans'' med en annan tjej och jag vet att jag verkligen tycker om henne och att hon är helt rätt (Iaf nu under en tid i mina unga år) Men så händer det självklara!

Att hon träffar ett gammalt ragg som hon inte har kännt så bra innan och så nu när vi är tillsammans så börjar dom lära känna varandra och komma närmare varandra. Det är som att hon är otrogen fast ändå inte... Fick dock reda på det här igår och jag tror jag måste ta tjuren i hornen nu.
what is love, baby dont hurt me,dont hurt me ,no more!

2006-08-31 08:33
Life is hard many times.
what is love, baby dont hurt me,dont hurt me ,no more!

2006-08-31 11:07
jag har just haft den grejen, tjejen var mer kär än jag och då tog det slut efter att hon flyttade till gävle från sundsvall och jag flyttade till malmö, vi skulle försöka endå men avståndet och mina känslor var problemet. så nu är det över. men jag är glad iallafall, hon med hoppas jag....

att dina känslor svalnar lite då och då och att du är rädd är väll dels av otroheten. sen att förhållandet är jävligt nytt så kan det vara så också. man blir osäker och lite skrämd av att inte vara singel längre, men släpp kontrollen och flyt med för har du verkligen hittat din drömtjej så har du inte tid att vara velig.

ett till råd. även om det är ganska svårt. så berätta för henne att du är rädd och allt det. hon kommer säkert förstå och då kommer ert förhålande säkerligen bli ännu bättre för då fattar hon och du behöver liksom bara säga hur du känner så backar hon upp dig!

hoppas allt går bra..kärlek!

Andres.

FUCKKENEFÖREVIGT